Цифровізація процесів в обліково-контрольному середовищі

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Скаско Олег
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є набуття теоретичних знань, прикладних навичок та умінь вирішення професійних завдань, що виникають в різних сферах цифрової економіки, її ролі у трансформуванні сфер суспільного життя, можливостей із застосування цифрових продуктів в обліково-контрольних процесах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральних: - здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері обліку і оподаткування на міжнародному та національному рівні; спеціальних (фахових): - глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів систем бухгалтерського обліку (стратегічний, управлінський, креативний), концептуальних основ й методів оцінна- аналітичних інструментів та податкового планування; - уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання і прогнозування різних економічних явищ та процесів на основі інформаційної бази обліку та регламентаційних норм оподаткування; - уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі тощо для конкретних економічних об'єктів у сфері обліку та оподаткування; - здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв'язки між економічними явищами та процесами у сфері обліку та оподаткування, ідентифікувати та оцінювати фактори впливу.
Результати навчання: Здатність продемонструвати ґрунтовні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально­ економічних явищ і процесів у різних сферах облікова-аналітичних парадигм, процесів управління та адміністрування податків. Використовувати отримані теоретичні знання з різних предметних сфер обліку та оподаткування для формулювання та обґрунтування нових методичних положень і практичних рекомендацій у конкретній галузі дослідження. Лекції, практичні заняття – репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень в обліково-аналітичній сфері знань Моделювання інформаційних систем в обліку і оподаткуванні
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розкриває сутність та особливості трансформації реальної економіки в цифрову економіку, роль цифровізації як фактор підвищення конкурентоспроможності національних економік, розвиток нових компетенцій та досвіду в обліково-контрольному середовищі.. Опанування дисципліни передбачає розкриття передумов розвитку технологій оцифрування облікових та контрольних процесів, засад ІТ-аудиту і цифрової фінансової звітності. Теоретичний матеріал охоплює 7 тем, в яких висвітлено найважливіші аспекти цифровізації в обліково-контрольній галузі знань.
Опис: Тема 1. Цифрова економіка: зміст та характерні особливості. Сутність цифрової економіки, основні принципи. Етапи розвитку цифрової трансформації. Можливості та загрози цифровізації. Сучасний стан цифровізації в Україні. Тема 2. Четверта промислова революція Поняття Четвертої промислової революції. Зміст та особливості Індустрії 4.0. Державна політика в Революції 4.0. «Цифровізація» державного управління.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, письмове тестування та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні знань студентів під час практичних занять виставляється за такими критеріями: - під час опитувань – за повну і оґрунтовану відповідь на запитання з теми заняття; - при виконанні практичних завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої в завданні. Максимальна кількість балів (60 балів) при оцінюванні знань студентів під час іспиту виставляється за правильні відповіді на всі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Білецька Г.М., Ковтунович Н. Л. Щодо особливостей світових тенденцій запровадження та здійснення е-аудиту. Порівняльно-аналітичне право. 2017. №3. С. 107–110. 2.Білецька Г. М., Ковтунович Н. Л. Щодо впровадження електронного аудиту: світові та вітчизняні тенденції. Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення: зб. матеріалів доповідей Міжнар. наук. інтернет-конф., м. Тернопіль, 2 бер. 2017 р. URL: http://www.konferenciaonline. org.ua/arhiv-konferenciy/arhiv-konferenciy02- 03-2017 3.Гаврилова Л.В., Ян ван Тайнен, Шкуропат О.Г. та ін. Практична методологія ІТ-аудиту. – К.: ТОВ "Європейський інститут державного управління та аудиту", 2015. URL: http://dkrs.kmu.gov.ua/kru/doccatalog/document?id=134082
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).