Процесно-структурований менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Кузьмін О.Є., д.е.н., проф. Станасюк Н.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у молодих науковців системні знання у сфері підприємництва та процесно-структурованого менеджменту, здатність виявляти нові ідеї, створювати суспільну користь та поєднувати її з власною вигодою, організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей процесно-структурованого підходу, будувати систему менеджменту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність продукувати нові ідеї, розвязувати комплексні проблеми у галузі управління та адміністрування, що передбачає глибоке переосмилення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосовувати новітні методології наукової та педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. загальної: ЗК4 Здатність розвязувати комплексні проблеми у сфері менеджменту на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. фахових: ФК5 Здатність на основі історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту та на основі новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту, сучасного наукового інструментарію ініціювати дослідженння соціально-економічних явищ та процесів у різних сферах менеджменту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : РН5 Глибоко розуміти загальні принципи та методи управлінських наук, а також методологію наукових досліджень, застосовувати їх у власних дослідженнях у сфері менеджменту та у викладацькій практиці. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний та дослідницький методи. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень. Розв'язання ситуаційних задач та кейсів РН6 Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження з менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми; складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проектів. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - репродуктивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. РН7 Здійснювати апробацію та впроваження результатів власних досліджень у сфері менеджменту. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - репродуктивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –виступи на практичних заняттях, підготовка презентацій, доповідей РН9 Використовувати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний та дослідницький методи. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Дослідницький семінар у галузі економіки, управління та міжнародних економічних відносин - кореквізит: Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Процесно-структурований менеджмент” орієнтована на вивчення теоретичного та засвоєння практичного матеріалу щодо сутності процесно-структурованого менеджменту у ринковій економіці, соціально-психологічного портрету менеджера, управлінських аспектів власної справи, побудови команди та управління нею, формування перспективних бізнес-ідей. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти: особливості управлінських процесів в організації, їх взаємодію всередині організації та взаємозв’язок зі змінним зовнішнім середовищем.
Опис: Аналізування сучасних систем менеджменту. Передумови та чинники формування процесно-структурованого менеджменту. Концептуальні положення формування процесно-структурованого менеджменту. Побудова системи процесно-структурованого менеджменту. Технологія процесно-структурованого менеджменту. Інструментарій процесно-структурованого менеджменту. Інформаційно-комунікаційне забезпечення процесно-структурованого менеджменту. Діагностика соціально-економічної ефективності систем процесно-структурованого менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): самостійні роботи, усне опитування; - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • робота на практичних заняттях: це розв’язок задач, ситуаційних вправ - 15 балів, опитування, тестування - 15 балів, разом – 30 балів; • за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, Н.Я. Петришин – К: Академвидав, 2012. – 294 с. 2. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, О.Р. Саніна. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 240 с. 3. Новаківський І.І. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях. Навчальний посібник / І.І. Новаківський, О.І. Карий, М.Р. Леськів. — Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2018. —210 с. 4. Князь С.В. Підприємництво та менеджмент: навчальний посібник / С.В. Князь, Т.І. Данько, Н.Б. Ярошевич - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 124 с. 5. Князь С.В. Інноваційний менеджмент: статико-динамічна візуалізація: навчальний посібник / С.В. Князь, Н.Г. Георгіаді, Л.Й. Топоровська, Д.К. Зінкевич. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 212 с. 6. Кузнецова Т.О. Менеджмент: теорія та практика: навчальний посібник / Т.О. Кузнецова, Л.А. Янковська, Н.Б. Савіна, Ж.В. Семчук. - Львів: Магнолія, 2013. - 212 с. 7. Кузьмін О.Є. Менеджмент: 1001 тест: збірник тестових завдань / О.Є. Кузьмін, Т.М. Гладун. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 284 с. 8. Kuzmin O., Stanasiuk N., Maiti S. Relationship between conflict management strategies and economic growth of organisation // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 2. – P. 1–15. 9. Svidruk I.I. Creative management: teaching manual. / І.І. Svidruk, Yu.I.Ossik – Almaty: «Bastau», 2017. – 312 p. 10. Svydruk I.I., Ossik Yu.I., Prokopenko O.V. Creative management: theoretical foundations (Теоретичні основи креативного управління). - Chorzow: Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p. 11. Strategic Management Concepts, Competitiveness & Globalization [Electronic resourse] / – Electronic data. – [Small Business by Demand media]. – Mode of access: World Wide Web http://smallbusiness.chron.com/strategic-managementconcepts-competitiveness-globalization-65146.html (viewed on February 29, 2016). – Title from the screen. 12. Madura J. International Financial Management / J. Madura. – 4th ed. – New York: West Publishing Company, 2007. – 728 p. Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки для практичних занять та самостійної роботи з дисципліни "Процесно-структурований менеджмент" для докторів філософії спеціальності 073 «Менеджмент» третього рівня / Укл.: Кузьмін О.Є., Станасюк Н.С., Пшик– Ковальська О.О. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, ІНЕМ, каф. ММП, 2019. – 40 с.№8891 від 18.09.2019 р. 2. Навчально-методичний комплекс у віртуальному навчальному середовищі розміщено за адресою: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=57 Інформаційні ресурси 1. Офіційний портал Міністерства фінансів України. Електронний ресурс / [режим доступу]: www.minfin.gov.ua. 2. Офіційний портал Верховної Ради України. Електронний ресурс / [режим доступу]: http://rada.gov.ua/ 3. Урядовий портал Електронний ресурс / [режим доступу]: http://www.kmu.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).