Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Гончар Михайло Федорович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
3К04. Здатність розв?язувати комплексні проблеми у сфері менеджменту на основі системного наукового світогляду та загального кульгурного кругозору із дотриманням принципів професійної стики та академічної доброчесності.
фахові компетентності:
ФК05. Здатність на основі історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту та на основі новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту, сучасного наукового інструментарію ініціювати дослідження соціально-економічних явищ та процесів у різних сферах менеджменту.
Результати навчання: РН05. Глибоко розуміти загальні принципи та методи управлінських наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері менеджменту та у викладацькій практиці.
РН06. Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження з менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми; складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проєктів.
РН07. Здійснювати апробацію та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
РН09. Використовувати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: "Процесно-структурований менеджмент", "Філософія та методологія науки", "Іноземна мова для академічних цілей"
Супутні і наступні навчальні дисципліни: "Методи дослідження у менеджменті", "Професійна педагогіка", "Академічне підприємництво"
Короткий зміст навчальної програми: Історичні парадигми зародження менеджменту як науки. Процес еволюції теорії менеджменту. Наукові підходи у розвитку менеджменту. Методологія та моделі менеджменту. Концепції сучасного менеджменту. Тенденції розвитку сучасного менеджменту.
Опис: Тема 1. Історичні парадигми зародження менеджменту як науки.
Зародження управління в первісному суспільстві. Управлінські революції. Розвиток управлінської думки на територіях сучасної України
Тема 2. Процес еволюції теорії менеджменту.
Класична теорії та її школи. Зародження поведінкової (неокласичної) теорії та її школи. Кількісна теорія
Тема 3. Наукові підходи у розвитку менеджменту.
Сутність та розвиток наукових підходів у менеджменті. Формування системного та ситуаційного підходів
Тема 4. Методологія та моделі менеджменту.
Закони та принципи менеджменту. Основні моделі менеджменту та їх особливості
Тема 5. Концепції сучасного менеджменту.
Концепція ідеального підприємства. Концепція мінімалізму. Концепція холізму. Концепція менеджменту знань. Концепція управління змінами. Концепція ощадливого виробництва. Концепція проектно-орієнтованого управління. Концепція самонавчальної організації
Тема 6. Тенденції розвитку сучасного менеджменту.
Гнучке управління проєктами за допомогою Agile, Scrum та Kanban. Застосування сучасних бізнес-технологій у менеджменті, як ERP, CRM, платформи електронної комерції, інструменти візуалізації даних.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них:
- 30% - виконання завдань на практичних заняттях, робота у ВНС, усне опитування;
Підсумковий контроль (70%),з них:
- письмові завдання (50%);
- усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань аспірантів проводиться за результатами поточного контролю з практичних занять та залікового контролю.
2. Розподіл балів:
за виконання робіт на практичних заняттях– 30 балів;
за виконання контрольного заходу (залікового завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
3.Рівень знань на практичних заняттях оцінюється за 30-бальною шкалою:
24-30 балів аспірант одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання робіт;
16-23 балів аспірант одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує практичні заняття, вчасно виконує завдання;
8-15 балів аспірант одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних та практичних занять, вчасність виконання завдань;
0-7 балів аспірант одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою практичних робіт, не може пояснити змісту робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує завдання вчасно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c.
1. Теорія і концепції менеджменту: конспект лекцій з дисципліни [Електронний ресурс]: навчальний посібник для здобувачів третього (наукового) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: В.В. Дергчова, К.О. Кузнєцова, З.В. Григорова - Електронні текстові данні. - Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. - 190 с.
2. Менеджмент: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти / [Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. ]. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 356 с.
3. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с.
4. Системи стрес-менеджменту на підприємствах: формування, використання та моделювання: монографія / М. Ф. Гончар ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 271 с.
5. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003. – 352с.
6. James Westphal and Sun Hyun Park (2020). Symbolic Management. Hardcover. - P. 272.
7. Dytrt, Zdenek; Serek, Radomir. Leadership - Management of Management. Business and Economic Research, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 274-283, feb. 2020. Available at: http://www.macrothink.org/journal/index.php/ber/article/view/16523/12814.
8. Svydruk I. I. New trends in the economic systems management in the context of modern global challenges: сollective monograph / I. I. Svydruk, O. Yu. Klepanchuk // scientific edited by M. Bezpartochnyi // VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2020. – Vol. 2. – 317 p.
9. Julie Zhuo (2019)The Making of a Manager. Virgin Books. P. 288
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).