Сучасні концепції управління людським капіталом

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Д.е.н., проф. Захарчин Галина Миронівна к.е.н., доцент Любомудрова Надія Петрівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета даної дисципліни полягає у формуванні необхідних компетентностей та системних знань у сфері управління людським капіталом та розвитку здатності простежувати, аналізувати й узагальнювати еволюційний шлях трансформації та розвитку концепції управління людським капіталом.
Завдання: - Сформувати вміння систематизувати сучасні концепції людського розвитку - Оцінювати ефективність інвестування в людський капітал - Аналізувати й порівнювати індекси якості життя в Україні та інших країнах - Прокоментувати взаємозв’язок економічного зростання, зайнятості, людського розвитку та спрогнозувати тенденції майбутнього - Запропонувати сучасні методи управління людським капіталом,спрямовані на його зростання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : - уміння оцінювати й систематизувати сучасні концепції людського розвитку; - уміння оцінювати ефективність інвестування в людський капітал; - уміння аналізувати й порівнювати індекси якості життя в Україні та інших країнах; - уміння прокоментувати взаємозв’язок економічного зростання, зайнятості, людського розвитку та спрогнозувати тенденції майбутнього; - уміння оцінити людський капітал як реалізовану активну частину трудового потенціалу; - уміння запропонувати сучасні методи управління людським капіталом, спрямовані на його зростання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту. Соціогуманістична парадигма менеджменту. Філософія і методологія науки.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до управління людським капіталом на основі критичного аналізу сучасних концепцій. Розглядаються концептуально-методологічні аспекти управління людським капіталом у контексті нової філософії управління, глобалізаційних викликів; обґрунтовується роль інвестицій в розвиток людського капіталу, проводиться порівняльний аналіз якості життя в Україні та європейському просторі , розглядається людський капітал у контексті побудови громадянського суспільства та висвітлюється роль організаційної культури в управління людським капіталом.
Опис: Сучасна концепція філософії управління людським капіталом. Сутність концепції людського капіталу та концепції людського розвитку. Основні аспекти аналізу стану людського розвитку в Україні. Еволюція концепцій управління людськими ресурсами. Сучасні тенденції в системі управління людським капіталом. Людський капітал у контексті інтелектуалізації та інформатизації суспільства, побудови економіки знань.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове тестування, ситуаційна задача, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (40% ): практичні заняття, розрахунково-творча робота. - Підсумковий контроль (60% , контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вовканич С.Й. Теоретико-методологічні основи дослідження людського та інтелектуального капіталу в знаннєвомісткій економіці: концептуалізація понять./С.Й.Вовканич,Л.К.Семів//Регіональна економіка.-2007.-№4.-С.76-19.2.Задорожний Г.В.Людська діяльність:зміст і трансформація структури у сучасному господарському розвитку/Г.В.Задорожний,І.В.Колупаєва.-0Х.:Харківський нац. у-т ім.В.Н.Каразіна, 2009.-158с. 3.Ілляшенко С.М. Сутність, структура і методичні основи оцінки інтелектуального капіталу підприємства / С.М. Ілляшенко / Економіка України. - 2008. -№11. С. 16-26с.4.Упіенко І I.B. Людський капітал: регуляторні механізми відтворення : монографія Н.В. Упіенко. Донецьк : TOB "Юго-восток. Лтд", 2008. 288с.5.Управління людськими ресурсами: філософські засади: Навч. посібник за ред. В.Г.Воронкової. - К.: ВД «Професіонал», 2006.-576с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).