Соціогуманістична парадигма менеджменту

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування, доктор економічних наук,професор Захарчин Галина Миронівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у молодих науковців системні знання у сфері менеджменту, здатність виявляти нові ідеї, простежувати ,аналізувати й узагальнювати еволюційний шлях розвитку нових парадигм менеджменту,здатність до соціальної взаємодії та роботі у команді, уміння системно оцінювати чинники появи нових парадигм й концепцій в науковому світі.
Завдання: загальних: - здатність продукувати сучасні й креативні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі науково-дослідницької та професійної діяльност; - ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей; - здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань; - уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби; - здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати; - здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів. фахових: - уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних й соціальних об’єктів. - уміння використовувати методологічні підходи до осмислення еволюції теорій та концепцій менеджменту та появи нових парадигмальних напрямів; - уміння організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням актуалізації соціогуманістичних тенденцій.
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методологічних та методичних засад у системі менеджменту. 2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер наукових досліджень. 3. Здатність продемонструвати глибинні знання та розуміння соціогуманістичних процесів, явищ і тенденцій. 4. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері формування сучасних парадигм і концепцій менеджменту. 5. Інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретному напрямку дослідження. 6. Обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень, спрямованих на висвітлення проблем соціогуманістичного менеджменту. 7. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій. 8. Здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування аксіологічних чинників модернізації економіки й появи нових парадигм менеджменту. 9. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1.Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту 2. Філософія і методологія науки Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1.Антисипативний менеджмент 2. Сучасні концепції управління людським капіталом
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання сутності та ролі сучасних парадигм менеджменту в модернізації економіки України та утвердження людиноцентриських світоглядних позицій; висвітлюються засади формування соціогуманістичної парадигми менеджменту, її особливості та чинники. Розглядаються методологічні підходи до формування й вибору соціогуманістичної стратегії менеджменту та акцентується на концепції організаційної культури в системі соціогуманістичної парадигми менеджменту.
Опис: Проблеми модернізації суспільства та сучасного менеджменту в умовах глобалізаційних викликів та поширення соціокультурних процесів. Засади та особливості формування соціально-гуманістичної парадигми менеджменту. Сучасна ідеологема менеджменту персоналу. Аксіологічні чинники трансформації соціально-економічного розвитку України як основа появи нової парадигми менеджменту. Соціогуманістична парадигма інтеграційної стратегії розвитку України Українська національна ментальність та економічна культура як чинники формування соціогуманістичної парадигми менеджменту Людиноцентричні цінності, економічна поведінка, економічна політика в системі соціогуманістичної парадигми менеджменту Методологічні підходи до осмислення еволюції теорій та концепцій менеджменту. Корпоративна соціальна відповідальність та її роль у сучасній парадигмі менеджменту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) проводиться у формі усного експрес-опитування, письмового розв’язання ситуаційних вправ та завдань, оцінювання публічних доповідей та презентацій, виконання індивідуального науково-дослідного завдання. Підсумковий контроль (60 %) проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та ситуаційного завдання та усну (відповіді на усні запитання) компоненти. При дистанційній роботі (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відео конференцій на лекційних та практичних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача в домені @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Усні виступи на практичних заняттях та розв’язування ситуаційних завдань – 20 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 10 балів, індивідуальне науково-дослідне завдання – 15 балів. Разом за ПК письмова компонента усна компонента 55 45 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гері Гемел, Мікелезаніні. Людинократія. Створення компаній, у яких люди- понад усе. Переклад з анг. Д.Кожедуб. К: Лабораторія. 2021. 320 с. 2. Бутенко О.П., Чупир О.М., Опікунова Н.В. Використання принципів гуманізації процесу управління на інноваційних підприємствах Науковий вісник будівництва. 2020, т. 102, №4 . С.243-248. 3. Вовканич С.Й. Соціогуманістичні імперативи трансформації гуманітарної політики в умовах гібридної війни і загроз буттю українськості. Препринт наук. доп. Львів:ДУ «Інститут регіональних досліджень ім. М.І.Долішнього НАН України». 2018. -25с. 4. Захарчин Г.М., Склярук Т.В. Еволюція менеджменту:основні аспекти в контексті сучасних викликів. Економіка та суспільство. Мукачівський державний університет. Випуск № 19 . 2018. С. 398-402. 5. Корпоративна соціальна відповідальність: навч. посіб. /уклад. В.Ю.Гунтковський. Чернівці:Чернівецький нац. .у-т. 2017. 140с. 6. Колот А.М.Корпоративна соціальна відповідальність:філософія,проблеми засвоєння. Економіка України. 2014.№3(628). С.70-81. 7. Феррацці Кіт, Гохар Кіан, Вейріч Ноель Конкуренція в новому світі праці.Як радикальна адаптивність вирізняє найкращих.-К.:Лабораторія..2023.232с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).