Управління транснаціональними корпораціями
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Доктор економічних наук, професор Георгіаді Н.Г.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. глибинні знання концептуально-методологічних та методико- прикладних засад менеджменту в історичному та сучасному ракурсах, його понятійно-категорійного апарату та практичного досвіду;
2. здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань;
3. здатність презентувати та обговорювати одержані результати наукових досліджень англійською мовою в усній та письмовій формі, вільно читати та цілковито розуміти англомовні наукові тексти;
4. здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально- моральну відповідальність за одержані наукові результати.
фахових:
1. глибинні знання історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту, новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту;
2. глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів та сфер менеджменту;
3. здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв’язки між економічними явищами та процесами у сфері менеджменту, ідентифікувати та оцінювати фактори впливу;
4. уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання і прогнозування різних економічних явищ та процесів у сфері менеджменту.
Результати навчання: Уміння:
1. визначати транснаціональні корпорації, зміст і масштаби їх діяльності;
2. класифікувати організаційні структури ТНК, описувати еволюцію їх розвитку;
3. пояснювати специфіку розроблення і реалізації глобальної стратегії
ТНК;
4. демонструвати механізм функціонування ТНК;
5. виявляти особливості взаємодії ТНК і національних економік;
6. давати оцінку і прогнозувати вплив ТНК на економіку приймаючої країни.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Процесно-структурований
менеджмент
Супутні навчальні дисципліни:
Управління венчурними проектами
Короткий зміст навчальної програми: Сутність поняття ТНК: підходи до визначення, критерії приналежності до ТНК. Міжнародні, глобатьні, транснаціональні корпорації. Формування і реалізація стратегій діяльності ТНК. Фінансово-економічні механізми функціонування ТНК. Середовище фінансової діяльності ТНК. Внутрішня фінансова структура ТНК. Особливості управління фінансами ТНК. Особливості управління виробничою діяльністю ТНК. Управління персоналом у ТНК. Взаємодія ТНК і національних економік .
Опис: ТНК як суб’єкт міжнародного бізнесу. Формування і реалізація стратегій діяльності ТНК. Фінансово-економічні механізми функціонування ТНК. Особливості управління виробничою діяльністю ТНК. Управління персоналом у ТНК. Взаємодія ТНК і національних економік.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них:
Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка індивідуального науково-дослідного завдання, доповідей; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами поточного контролю та екзаменаційного контролю.
2. Розподіл балів:
за виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 20 балів;
за роботу на практичних заняттях (виконання ситуаційних вправ і завдань) – 10 балів
за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
88-100 балів –“відмінно”
71-87 балів – “добре”
50-70 балів – “задовільно”
0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38.
2. Георгіаді Н. Г. Технологія формування механізмів експортно-імпортної діяльності підприємств / С. В. Князь, Н. Г. Георгіаді, І.О.Красілич // Науковий вісник Полісся . – Чернігів: ЧНТУ, 2017. – № 3 (11). Ч. 2. – С. 34-42.
3. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM).
4. Войтко С. В. Транснаціональні корпорації : навч. посібник / С. В. Войтко, О. А. Гавриш, О. О. Корогодова, Т. Є. Моісеєнко. Київ : НТУУ «КПІ», 2016. - 208 c.
5. Макогон Ю. В. Трансформація світового ринку капіталу в умовах транснаціоналізації: монографія / Ю. В. Макогон, Т. В. Орєхова, К. В. Лисенко, М. І. Голубов. Донецьк: ДонНУ, 2006. - 248с.
6. Рогач О. І. Транснаціональні корпорації : підруч. для студ. вищ. навч. закл. / О. І. Рогач ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. К.: Київський університет, 2008. 399 с. 8. Міжнародні інвестиції: теорія та практика бізнесу транснаціональних корпорацій : Підруч. для студ. екон. спец. вищ. навч. закл. / О. І. Рогач. К.: Либідь, 2005. - 720 c.
7. Сазонець І. Л. Сутність та основні концепції діяльності ТНК в умовах глобалізації: монографія/ І. Л. Сазонець, Ю.М. Варич. Донецьк: Юго-Восток, 2009. - 275 с.
8. Рокоча В.В. Транснаціональні корпорації [Текст] : навч. посіб. з нормативної навч. дисципліни "Транснаціональні корпорації" / В. В. Рокоча [та ін.]. - К. : Таксон, 2001. - 304 с.
9. Руденко Л.В. Транснаціональні корпорації [Текст] : навч.-метод, посібник для самост. вивчення дисципліни / Л. В. Руденко ; Київський національний економічний ун-т. - К. : КНЕУ, 2006. - 227 с.
10. Appleyard D.R. International Economies . -8th ed. / D.R. Appleyard, A. J. Field. McGraw-Hill Education, 2013. 848 p.
11. Ballas D., The Social Atlas of Europe / D. Ballas, D. Dorling, B. D. Hennig. Bristol: Policy Press, 2014. 256 p.
12. Krugman P. International Economies: Theory and Policy - 9th ed. / P. Krugman, M. Obstfeld. Addison Wesley (Pearson): 2012. 736 p.
13. Marelli E., Economie Growth and Structural Features of Transition: Studies in Economie Transition / E. Marelli, M. Signorelli (Eds.). - Palgrave Macmillan, 2010. 333 p.
14. Pugel T.A. International Economies - 16th Ed. / T. A. Pugel. McGraw-Hill Education, 2015. 800 p.
15. Van den Berg H. International Economies: A Heterodox Approach / H. Van den Berg.- 3rd Edition. Routledge, 2017. 628 p
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).