Управління венчурними проєктами
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.039
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральної: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері менеджменту на міжнародному та національному рівнях.
загальної:
ЗК 7. Здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів.
фахової:
ФК 3. Глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів та сфер менеджменту.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Уміння аналізувати та оцінювати проекти інноваційних фірм, старт-апів за критеріями прийняття рішень про доцільність реалізації проектів венчурними інвесторами в умовах глобалізації.
2. Уміння розробляти техніко-економічне обґрунтування проектів, складати бізнес-презентації та писати бізнес-плани для венчурних інвесторів.
3. Уміння формувати прогнози зростання ринкової вартості венчурних фірм в умовах невизначеності та глобальної інноваційної гіперконкуренції.
4. Уміння налагоджувати комунікації для забезпечення пошуку, оцінювання та вибору потенційних інвесторів проектів.
5. Розуміння значення венчурного бізнесу та наслідків його впливу на підвищення конкурентоспроможності компаній, країн та регіонів в умовах глобалізації.
6. Уміння працювати індивідуально та в команді для розв’язання проблем управління інноваційними проектами венчурних підприємницьких структур в умовах глобалізації.
7. Здатність продемонструвати знання та навики щодо формування системи венчурного менеджменту інноваційних підприємницьких структур.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність та значення венчурного бізнесу. Історія виникнення венчурного бізнесу. Основні принципи та механізми функціонування венчурного бізнесу. Венчурний менеджмент та адміністрування венчурного бізнесу. Правове забезпечення управління венчурними проектами: міжнародний досвід та українські реалії. Корпоративний венчуринг. Особливості управління корпоративними венчурними проектами. Адміністрування та бізнес-планування венчурного проекту. “Due diligence”: діагностика та попереднє оцінювання підприємств. Адміністративні методи венчурного менеджменту: засновницькі документи. Адміністрування процесів капіталізації вартості венчурних підприємств. Вартісно-орієнтоване управління. Венчурний контролінг як форма адміністрування венчурного підприємства. Адміністрування процесів виходу з венчурного бізнесу. Діагностика ефективності управління венчурними проектами.
Опис: ТЕМА 1. Сутність та значення венчурного підприємництва
ТЕМА 2. Венчуринг. Особливості проведення операцій з венчурним капіталом
ТЕМА 3. Венчурний менеджмент та адміністрування венчурних проектів
ТЕМА 4. Правові документи для забезпечення управління венчурними проектами
ТЕМА 5. Адміністрування та бізнес-планування венчурного проекту.
ТЕМА 6. Адміністративні методи венчурного менеджменту: засновницькі документи.
ТЕМА 7. Оцінювання та управління вартістю венчурних проектів
ТЕМА 8. “Due diligence”: діагностика та попереднє оцінювання венчурного проекту
ТЕМА 9. Стратегії виходу із венчурних проектів.
ТЕМА 10. Діагностика ефективності венчурних проектів
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, практичні роботи.
- підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання індивідуальних контрольних завдань:
- Робота у ВНС – 10 балів;
- Презентації – 10 балів;
- Усне опитування та виконання ситуаційних вправ і завдань – 10 балів
Діагностика знань з дисципліни проводиться у формі екзамену, що включає поточний контроль та завершальний екзаменаційний контроль.
Завершальний семестровий контроль відбувається у письмовій формі з наступною усною компонентою. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією відповідей на екзаменаційній роботі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p.
2. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: teaching manual. – Karaganda, 2015. – 312 p.
3. Кузьмін О.Є., Литвин І.В., Сухоребська О.Я. Особливості функціонування та контролювання діяльності венчурних організацій: [монографія] / О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин, О.Я. Сухоребська // Видавництво «Ліга-Прес» - 2013. – 182 с.
4. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: [навч. посібник з грифом МОН]. /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - К: «Знання», 2012. - 350 с.
5. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: теоретичні аспекти та практика: [навч. посібник-практикум] /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 168 с.
6. Литвин І. В. Венчурний бізнес: особливості розвитку та глобалізаційні аспекти: підручник / І. В. Литвин, О. Є. Кузьмін. – Львів: Видавництво "Львівської політехніки", 2019. – 412 c.
7. Lytvyn I. Venture and startup industries in the global economy: монографія / I. Lytvyn. – Lviv: Novyi Svit – 2000, 2023. – 220p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).