Методи тонкого органічного синтезу

Спеціальність: Фармація, промислова фармація
Код дисципліни: 8.226.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Віра Лубенець
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців системних знань щодо стратегії і тактики сучасного тонкого органічного синтезу з врахуванням знань теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій, сучасних фізико-хімічних методів виділення та дослідження органічних сполук для ідентифікації синтезованих сполук.
Завдання: 1)Знання і володіння методами тонкого органічного синтезу. 2)Здатність застосовувати сформовані цілісні уявлення про тонкий органічний синтез у пошуку нових лікарських субстанцій. 3)Здатність сформувати чіткі уявлення щодо стратегії і тактики сучасного тонкого органічного синтезу, теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій. 5)Уміння застосовувати фізико-хімічні методи дослідження для ідентифікації органічній сполук у лабораторних умовах. 6)Здатність виявляти відповідність між структурою речовини, її фізико-хімічними властивостями, реакційною здатністю та методами її синтезу. 7)Здатність застосовувати теоретичні знання та навики складних хімічних експериментів під час препаративного синтезу органічних речовин та одержання цільових субстанцій
Результати навчання: 1)Уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, формулювання авторських висновків і пропозицій. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення. 2)Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності. 3)Узагальнити сучасні уявлення та концепції будови органічних сполук, основні типи механізмів хімічних реакцій. Інтерпретувати зв’язок електронної та просторової будови органічних сполук з їх реакційною здатністю і фізико-хімічними властивостями. 4)Окреслити основні засади створення біологічно активних сполук на основі органічних речовин. Уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій; 5)Виокремити основні підходи до планування роботи з синтезу та виділення органічних речовин, основні методи конструювання органічних молекул, основи ретросинтетичного аналізу; пояснити концепцію забезпечення якості лікарських засобів;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні методи ідентифікації органічних сполук. Оцінка якості медичних та фармацевтичних технологій (якість ЛЗ, якість лікування)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи тонкого органічного синтезу» є необхідним компонентом освіти при формуванні у аспіранта наукового мислення в процесі навчання за спеціальностю 226 Фармація. Вона дає змогу навчитися застосовувати сформовані цілісні уявлення про тонкий органічний синтез для пошуку нових лікарських субстанцій, сформувати чіткі уявлення щодо стратегії і тактики сучасного тонкого органічного синтезу на основі теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій, оволодіти стратегією розділення та розпізнавання трансформерів, вміння застосовувати фізико-хімічні методи дослідження для ідентифікації органічних сполук у лабораторних умовах, виявляти відповідність між структурою речовини, її фізико-хімічними властивостями, реакційною здатністю та методами її синтезу. Ця дисципліна забезпечує здатність застосовувати теоретичні знання та навики складних хімічних експериментів під час препаративного синтезу органічних речовин та одержання цільових біологічно активних сполук та організувати роботу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці.
Опис: Методи введення різних функціональних груп в проміжні продукти та базисні структури біологічно активних сполук. Трансформація функціональних груп у вихідних структурах та в проміжних продуктах, що використовуються для синтезу нових біологічно активних сполук. Методи заміни функціональних груп в проміжних продуктах та лікарських субстанціях Методи модифікації скелетної структури в синтезі біологічно активних субстанцій. Методи синтезу карбоциклів в лікарських субстанціях. Методи синтезу гетероциклів в біологічно активних сполуках. Методи синтезу бензоконденсованих гетероциклів в біологічно активних сполуках. Методи синтезу конденсованих трициклічних систем в біологічно активних сполуках.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь здобувача. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі іспиту. Іспит – це форма СК результатів навчання аспіранта виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт - – 20 балів; підсумковий контроль - 80 балів ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Ол. Швайка. Основи синтезу лікарських речовин та їх проміжних продуктів. Вид. друге, виправлене й доповнене, Донецьк,2004. В.О. Ковтуненко. Лікарські засоби з дією на центральну нервову систему. Вид.-торгова фірма “Перун “Київ-Ірпінь,1997. Чуєшов В.І. Промислова технологія ліків. Харків, 1999. В. Ковтуненко. Загальна стереохімія. – Київ: ЗАТ «Невест»,2001.-340 с. Кипер Р.А. Физико-химические свойства веществ. «Прондо», 2013. Knochel P., Molander G. A. Comprehensive Organic Synthesis II. Elsevier, 2014 Kotz J. et al. Chemistry and Chemical Reactivity (8th ed.). «eBook», 2012
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).