Вступ до фаху "Публічне управління та адміністрування"

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Цигилик Наталя Валентинівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи теоретичних знань та навичок з питань вступу до фаху «Публічне управління та адміністрування». Також, формування у слухачів сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок щодо орієнтації у основних поняттях, які стосуються дисципліни «Публічне управління та адміністрування», ознайомлення з фахом. Оволодіння теоретичними знаннями з питань теорії та історії управління, публічного управління та вироблення практичних вмінь і навичок щодо застосування законів, принципів, методів, технологій та процедур в управлінні суб'єктами публічної сфери; формування вмінь та компетенцій, необхідних для виконання функцій і реалізації повноважень керівника (фахівця) суб'єкта публічного адміністрування, в тому числі для органів державної влади і місцевого самоврядування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: - здатність вчитися та оволодіти сучасними знаннями; - здатність зберігати і примножувати моральні і культурні наукові цінності та досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області; - здатність бути критичним і самокритичним; - здатність до адаптації та дії в новій ситуації; - здатність працювати в команді; - здатність планувати та управляти часом; - здатність до пошуку оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність спілкуватись державною мовою як усно, так і письмово; - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). фахові компетентності: - здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів; - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність забезпечувати дотримання нормативно - правових та морально-етичних норм поведінки; - здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ; - здатність використовувати систему електронного документообігу; - здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; - здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності; - здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати;здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування; - розуміння і вміння враховувати соціальні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування рішень у сфері публічного управління та адміністрування, та здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навички для формування конкурентного середовища та налагодження конкурентних відносин на товарних ринках.
Результати навчання: РН 1. 3.Уміти поводитись як соціально відповідальний громадянин у сфері публічної влади на засадах служіння людям, поваги до професії, колег, результатів власної праці відповідно до кодексів етичної поведінки професійної групи. 4. Уміння застосовувати відповідні методи стратегічного та антикризового управління, організаційної, конкурентної та правової культури для розроблення та реалізації планів загальнодержавного та регіонального розвитку з метою забезпечення оптимального розвитку господарства регіонів в єдиному господарському комплексі держави, вдосконалення спеціалізації територій, установлення оптимальних пропорцій, ефективного використання трудових і природних ресурсів та виробничих потужностей, раціоналізації розміщення продуктивних сил; 5. Уміння використовувати інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення ефективного та якісного надання адміністративних послуг населенню та бізнесу з метою оптимізації та прозорості діяльності публічних органів та впровадження відомчих інформаційних систем планування та управлінської звітності в рамках створення єдиної державної системи контролю результативності діяльності державних органів; 6. Уміти організувати діяльність органу публічного адміністрування із метою забезпечення економічного розвитку регіонів та держави; Уміння проводити аналіз та реалізовувати державне та регіональне управління у економічній, конкурентній та соціальній сферах, розробляти та реалізовувати заходи щодо удосконалення управлінських функцій з урахуванням сучасних державно-управлінських технологій, механізмів розвитку громадянського суспільства, розвитку підприємств, регіонів та держави; 9. Забезпечувати ефективне управління процесом узгодження інтересів та координації зусиль держави і бізнесу як основних інститутів ринкової економіки на засадах нових тенденцій економічного розвитку та досягнення визначених стратегічних і тактичних завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи адміністративного менеджменту Теорія підприємництва Мікроекономіка в публічній сфері
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Вступ до фаху «Публічне управління та адміністрування»» викладається для студентів, з метою формування підгрунття для грунтовного вивчення основ адміністративного менеджменту у публічних організаціях, зокрема у формуванні професійних знань та вмінь в сфері управління вітчизняною економікою, адміністративного менеджменту, набуття знань та вмінь у використанні регулятивного інструментарію для корекції економічних інтересів, забезпечення збалансованого розвитку інституційних секторів економіки. Основним завданням є оволодіння теоретичними знаннями з питань теорії та історії управління, публічного управління та вироблення практичних вмінь і навичок щодо застосування законів, принципів, методів, технологій та процедур в управлінні суб'єктами публічної сфери; формування вмінь та компетенцій, необхідних для виконання функцій і реалізації повноважень керівника (фахівця) суб'єкта публічного адмадміністрування, в тому числі для органів державної влади і місцевого самоврядування.
Опис: Зміст та сутність публічного управління і адміністрування: предмет і завдання курсу Філософія влади і держави: еволюція суспільного управління Моделі і системи публічного управління і адміністрування Середовище публічного управління і адміністрування: суб’єкти, об’єкти, ресурси Системи державного управління і місцевого самоврядування Зміст, цілі, принципи, завдання, механізми та інструменти системи державного управління Зміст, цілі, принципи, завдання та інструменти системи місцевого врядування Територіальна організація влади в Україні Економічні основи та соціальна спрямованість державного управління і місцевого врядування Публічне управління і адміністрування як сфера професійної діяльності службовців Зміст професійної діяльності публічного службовця: управління та прийняття рішень
Методи та критерії оцінювання: Під час проходження дисципліни застосовуються наступні методи контролю знань, умінь і навиків: усне опитування, індивідуальне опитування під час захисту самостійного опрацювання окремих питань за темою дослідження, перевірка письмових робіт, тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на практичних заняттях – 30 балів Контрольна робота – 10 балів 100 Екзаменаційна робота: письмова компонента – 50 балів усна компонента – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Бакуменко В. Д. Державно-управлінські рішення : Навчальний посібник / В. Д. Бакуменко. - К. : ВПЦ АМУ, 2011. – 444 с. 2. Брич В.Я. Психологія управління: навч. посібник / В.Я. Брич, М.М. Корман. – Київ: Кондор, 2013. – 384 с. 3. Василенко В.А. Теорія і практика розробки управлінських рішень: навч. посібник/ В.А. Василенко. – Київ: ЦУЛ, 2013. – 420 с. 4. Взаємодія органів державної влади та громадянського суспільства : навч. посіб. / за наук. ред. Ю. П. Сурміна, А. М. Михненка. – К. : НАДУ, 2011. – 388 с. 5. Ворона П. В. Місцеве самоврядування України в контексті розвитку представницької влади : монографія / П. В. Ворона. – Полтава : ПУЕТ, 2012. – 341 с. 6. Ганущак Ю. І. Територіальна організація влади. Стан та напрямки змін : [монографія] / Ю. І. Ганущак. – К. : Легальний статус, 2012. – 348 с. 7. Державне управління: підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред.. кол. : Ю. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. – К. ; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. – Т. 1. – 564 c. 8. Державна служба в Україні: соціально-правовий та організаційний аспекти : навч. посіб. / [авт. кол. : Ю. П. Сурмін, Т. В. Мотренко, Р. А. Науменко та ін. ; за заг. ред. Р. А. Науменко, Л. М. Гогіної]. –К. : НАДУ, 2011. – 204 с. 9. Державне регулювання інноваційної інфраструктури на регіональному рівні : монографія / за заг. ред. А. О. Дєгтяра. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. – 192 с. 10. Дзюндзюк В. Б. Публічне управління в ХХІ ст.: тенденції та виклики [Електронний ресурс] / В. Б. Дзюндзюк // Актуальні проблеми державного управління. - 2013. - № 1. - С. 9-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdy_2013_1_3 11. Дзюндзюк В.Б., Мельтюхова Н.М. та ін. Публічне адміністрування в Україні: Навч. Посібник / [за заг. ред. В.В. Корженка, Н.М. Мельтюхової. ? Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. – 306 с. 12. Електронний посібник по теорії та історії державного управління. Частина 2. / С. М. Коник та ін. (Папка 3. Biblioteka. Файл: TIDU_Ел.Посіб._Частина 2.pdf) 13. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. – К. : НАДУ, 2011. – Т. 1-3. 14. Енциклопедія державного управління. У 8 т. – .Т. 8 : Публічне врядування / наук.-ред. кол. : В. С. Загорський [та ін.] – Львів : ЛРІДУ, НАДУ, 2011. – 712 с 15. Кігель В.Р. Методи і моделі підтримки прийняття рішень у ринковій економіці / В.Р.Кігель. – Київ: ЦУЛ, 2013. – 202 с. 16. Козак В. І. Публічне управління в системі координат української державності [Електронний ресурс] / В. І. Козак // Ефективність державного управління. - 2015. - Вип. 44(1). - С. 64-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2015_44(1)__9 17. Колпаков В.М. Теорія і практика прийняття управлінських рішень: навч. посібник / В.М. Колпаков. – Київ: МАУП, 2011. – 253 с. 18. Колташев В. Политическое лидерство [Електронный ресурс] / В. Колташев. – Режим доступа : http://lit.lib.ru/k/koltashow_w_g/text_0020-1.shtml. – Назва з титул. екрану. 19. Максвелл Дж. Розвинь лідера у собі / Пер. з англ.. Н.Гербіш. – К.: Брайт Стар Паблішинг, 2013. – 184 с. 20. Мартиненко В. М. Демократичне врядування: проблеми теорії та практики / В. М. Мартиненко // Публічне управління: теорія та практика : зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з державного управління. – Х. : Вид-во “ДокНаукДержУпр”, 2010. – № 1. – С. 16– 22. 21. Менеджмент для публічної влади : навч. посіб. / за ред. М. П. Бутка. – Ніжин : Аспект Поліграф, 2011. – 360 с. 22. Мороз О. Ю. Публічне управління в Україні: проблеми становлення та ефективності [Електронний ресурс] / О. Ю. Мороз // Ефективність державного управління. - 2013. - Вип. 34.- С. 41-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2013_34_6 23. Муравицька Г. Публічне управління та адміністрування як методолого-інформаційна система [Електронний ресурс] / Г. Муравицька // Актуальні проблеми державного управління. - 2016. - Вип. 2. - С. 25-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2016_2_6 24. Оболенський О. Публічне управління: публічна сфера, публічне право і публічна політика – співвідношення понять[Електронний ресурс] / О. Оболенський, С. Лукін // Державне управління та місцеве самоврядування. - 2013. - Вип. 2. - С. 3-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dums_2013_2_3 25. Оболенський О. Публічне управління в умовах формаційного та цивілізаційного розвитку України [Електронний ресурс] / О. Оболенський, Н. Обушна // Державне управління та місцеве самоврядування. - 2014. - Вип. 4. - С. 61-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dums_2014_4_9 26. Обушна Н. І. Публічне управління як нова модель організації державного управління в Україні: теоретичний аспект [Електронний ресурс] / Н. І. Обушна // Ефективність державного управління. - 2015. - Вип. 44(1). - С. 53-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2015_44(1)__8 35. Основи регіонального управління в Україні : підручник / за заг. ред. В. М. Вакуленка, М. К.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).