Методи прийняття управлінських рішень
Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Степура Т.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: здатність генерувати нові ідеї (креативність);
здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
здатність розробляти та управляти проєктами;
здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси;
здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання;
здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень;
здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері;
здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення.
Результати навчання: - уміння економічно обґрунтовувати управлінські рішення щодо удосконалення господарської діяльності підприємства та його підрозділів;
- здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр економічних інструментів, методів;
- опанування методик створення інформаційно-аналітичних продуктів (документів) у сфері прийняття управлінських рішень і надання їх користувачам
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем, Зовнішньоекономічні операції і контракти, Соціальна економіка і політика
Кореквізити: Основи моделювання явищ і процесів на ринку праці, Магістерська кваліфікаційна робота
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та методичні основи підготовки управлінських рішень і критерії проведення аналітичної роботи: Системний аналіз управлінських проблем. Методична основа підготовки проектів управлінських рішень. Аналіз варіантів і підготовка проектів управлінських рішень. Методи аналізу вигід і втрат. Методи ситуаційного аналізу в прийнятті управлінських рішень. Програмно-цільове управління та управлінські рішення. Моделі і методи прийняття управлінських рішень у тактичному та стратегічному управлінні: Моделі фінансового управління.
Опис: Теоретичні та методичні основи підготовки управлінських рішень і критерії проведення аналітичної роботи: Сутність, принципи і вимоги до управлінських рішень. Системний аналіз управлінських проблем. Методична основа підготовки проектів управлінських рішень. Аналіз варіантів і підготовка проектів управлінських рішень. Методи аналізу вигід і втрат. Методи ситуаційного аналізу в прийнятті управлінських рішень. Система сіткового планування та управління. Програмно-цільове управління та управлінські рішення.
Моделі і методи прийняття управлінських рішень у тактичному та стратегічному управлінні: Моделі розв’язання проблем беззбиткової діяльності. Моделі і методи управління матеріальними запасами. Моделі фінансового управління. Методи і моделі аналізу інвестицій. Методи прийняття стратегічних управлінських рішень. Моделі і методи прийняття рішень у прогнозуванні розвитку економічної системи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання лабораторних завдань та їх захист; усне опитування, тестування;
Підсумковий контроль – письмовий іспит (письмова форма – відкриті питання (20 балів, тестування – 10 балів, задача – 20 балів) та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на лабораторних заняттях (40%), підсумковий контроль (іспит 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Кіндрацька Г.І. Аналіз господарської діяльності : підручник / Г.І. Кіндрацька, А.Г. Загородній, Ю.І. Кулиняк. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 320 с.
Прийняття проектних рішень: підручник / за ред. проф. Р.В.Фещура; [Фещур Р.В., У.Я.Садова, А.І.Якимів, С.В.Шишковський та ін.]. Львів : Растр – 7, 2019. – 402 с.
Петруня Ю. Є., Говоруха В. Б., Літовченко Б. В. та ін. Прийняття управлінських рішень. Навч. посіб./ за ред. Ю. Є. Петруні. – 2-ге вид. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216 с.
Приймак В. М. Прийняття управлінських рішень: Навчальний посібник. – К.: Атіка, 2008. – 240 с.
Гаркуша Н.М. Моделі і методи прийняття рішень в аналізі та аудиті: Навч. посіб. / Н.М. Гаркуша, О.В. Цуканова, О.О. Горошанська. – К. : Знання, 2012. – 591 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).