Стратегічний аналіз розвитку територій

Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання прикладних засад стратегічного управління і стратегічного планування розвитку територій. Здатність аналізувати державні та регіональні цільові програми розвитку територій, вміння проводити ситуативне дослідження конкретної території. Здатність до організації, планування і проведення досліджень різноманітних аспектів соціально-економічного розвитку територій, визначення найефективніших форм і методів їхнього регулювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Регіональна економіка, Стратегічний менеджмент кореквізити: Методи прийняття управлінських рішень, Управління людськими ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: Стратегічний аналіз розвитку територій як основа стратегічного планування. Методологія стратегічного аналізу розвитку територій. Картографічний метод аналізу розвитку територій. Соціально-демографічний аналіз розвитку територій. Стратегічний аналіз розвитку міст та сільських територій, транспорту та інфраструктури, природніх ресурсів.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль на лабораторних заняттях (40%), підсумковий контроль (іспит, 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Ткачук А.Ф.Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль) / Анатолій Ткачук,Василь Кашевський, Петро Мавко. – К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 96 с. Оцінка ефективності структурних змін регіональних ринків праці. Методичні рекомендації. [Текст] /[за ред. д.е.н., проф. Садової У. Я.]. НАН України. ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього». – Львів, 2017. – 35 с. Берданова О. Оперативне планування реалізації стратегії територіального розвитку : практичний посібник / [О. Берданова, Є.Фишко] ; Швейцарсько-український проект "Підтримка децентралізаціїв Україні – DESPRO". – К. : ТОВ "Софія-А", 2012. – 48 с.

Стратегічний аналіз розвитку територій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті написання курсової роботи студент повинен набути навиків проведення самостійного конкретного наукового дослідження у сфері аналізу розвитку територій різного адміністративного рівня, починаючи з постановки проблеми, аналізування різних сфер господарської діяльності територій й закінчуючи розробкою положень стратегічного плану розвитку населеного пункту та об’єднаної територіальної громади, формулювати власні погляди стосовно невирішених проблем та обґрунтовувати висновки і пропозиції, спрямовані на їх розв’язання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Соціальна економіка і політика, Стратегії розвитку соціально-економічних систем кореквізити: Магістерська кваліфікаційна робота
Короткий зміст навчальної програми: Розвинути теоретичні та практичні навики дослідження різноманітних проблем державної соціально-економічної політики в регіоні, оцінювання та аналізування розвитку територій з урахуванням їхніх особливостей, проведення розрахунків з техніко-економічного та соціального обґрунтування територіальної організації та розвитку інфраструктурних систем, раціонального планування територій, зокрема, генеральних планів та стратегій розвитку адміністративно-територіальних одиниць й окремих поселень
Методи та критерії оцінювання: захист курсової роботи (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Ткачук А.Ф. Стратегічне планування у громаді (навчальний модуль) / Анатолій Ткачук, Василь Кашевський, Петро Мавко. – К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 96 с. Прийняття проектних рішень: підручник / за ред. проф. Р.В.Фещура; [Фещур Р.В., У.Я.Садова, А.І.Якимів, С.В.Шишковський та ін.]. Львів : Растр – 7, 2019. – 402 с. Практичний посібник з питань організації роботи органів місцевого самоврядування об'єднаних територіальних громад. Шість модулів (Модуль 5. Стратегічний план розвитку громади) Видання друге. // USAID/Україна. Асоціація міст України. К.: 2016. - 101с. Географічні карти та картографічний метод дослідження (1 том - Географічні карти) (2 том — Картографічний метод дослідження) / Т. В. Дудун, С. В. Тітова.// упоряд. С. В. Тітова. – К., 2017. – 150 с.