Міграція та міжкультурний менеджмент
Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.020
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання про загальні тенденції міграційної динаміки та структуру міграційних переміщень у сучасному світі;
- розуміння механізмів і форм реалізації державної міграційної політики
- знання та практичні навички аналізу відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов, що регулюють функціонування соціокультурної сфери.
- уміння застосовувати теоретичні досягнення наук соціокомунікаційного циклу для інтерпретації інформаційних явищ і процесів та формування світоглядної позиції.
- уміння застосувати можливості сучасних комп’ютерних та телекомунікаційних технологій для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань підвищення ефективності функціонування установ економічної сфери
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: соціальна економіка і політика, соціальна відповідальність і соціальна безпека
кореквізит: виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Міграційна політика як сфера теоретичної та прикладної діяльності. Міграційна ситуація у світі та міграційна політика в Україні. Механізми державного управління процесами працевлаштування та соціального захисту громадян України за кордоном. Сутність та значення міжкультурного менеджменту. Міжкультурна комунікація. Взаємодія різних культур. Національні ділові культури: практика культурної взаємодії.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль на практичних заняттях (40%), підсумковий контроль (іспит, 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Креативний менеджмент: навчальний посібник/ О.Є Кузьмін, С.В. Князь. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010.- 124 с.
Міграція в Україні: цифри і факти. К., Міжнародна організація з міграцій. Місія в Україні. URL: https://iom.org.ua/ua/migraciya-v-ukrayini-fakty-i-cyfry.
Українська трудова міграція й майбутнє сфери праці: соціально-економічний, геопросторовий, інституційний вимір : наук. вид. / У. Я. Садова, Т. М. Степура, колектив авторів. Львів, 2020.
Українське суспільство: міграційний вимір : національна доповідь / Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи НАН України. Київ, 2018.