Соціальна геронтологія та підприємництво
Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання і розуміння наукових принципів організації системи збору інформації про старіння населення та розширення можливостей його економічної активності;
- поглиблені знання у сфері основ соціальної геронтології та аналітики, використання джерел даних про старіння населення, базових інструментів аналізу стійкості систем забезпечення гарантованого доходу літніх людей на основі широких та багаторівневих підходів, в т.ч. пропозиції робочої сили та продуктивності їх праці;
- знання теорій соціальної геронтології та підприємництва та їх місця у вирішенні проблем економічних наслідків старіння населення;
- розуміння змісту й вміння правильної інтерпретації показників соціальної геронтології та підприємництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Соціальна економіка і політика
кореквізити: виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: формування теоретичних основ, методологічних та методичних засад організації збору та аналізу інформації про cтаріння населення та розширення можливостей його економічної активності; розуміння особливостей перебігу сучасних процесів здорової, активної та забезпеченої старості в різних країнах світу та в Україні, опанування теоретичних підходів до пояснення економічних наслідків старіння населення, проблем та можливостей соціальної геронтології та підприємництва; оволодіння необхідними компетенціями та базовими навичками аналізу та оцінки соціальної та економічної активності людей літнього віку: формування компетентностей у сфері партнерства задля досягнення змін.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль на практичних заняттях, виконання практичних робіт (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Василенко Н.Ю. Социальная геронтология. URL: http://studentam.net/content/view/988/118/
Кайдашев І., Борзих О. Основи геронтології. URL: http://www.umsa.edu.ua/kafhome/vnutrmed3/lecture/vnutrstom/gerontology1.pdf
Соціальне підприємництво: посібник для викладачів курсу /за наук. редакцією А. О. Корнецького. К. : Фамільна друкарня Huss, 2019.
Комплексний демографічний прогноз України на період до 2050 р. (колектив авторів) / За ред. Е. М. Лібанової. К.: Український центр соціальних реформ, 2006.