Демографія те економіка народонаселення
Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання і розуміння наукових принципів організації системи збору інформації про народонаселення;
- поглиблені знання у сфері основ демографічної аналітики, використання джерел демографічних даних, базових інструментів демографічного аналізу;
- знання теорій демографічного розвитку та розуміння основних закономірностей демографічних процесів і структур;
- розуміння змісту й вміння правильної інтерпретації демографічних показників.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Соціальна економіка і політика
кореквізити: виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: формування теоретичних основ, методологічних та методичних засад організації збору та аналізу інформації про народонаселення, розуміння особливостей перебігу демографічних процесів; введення в проблематику сучасних досліджень демографії в Україні і інших країнах світу, опанування теоретичних підходів до пояснення; формування уявлень про складну систему територіальної організації та організації суспільства в «прив'язці» до соціально-демографічних явищ і процесів; оволодіння необхідними компетенціями та базовими навичками аналізу та оцінки демографічної ситуації, формування компетентностей у сфері економіки народонаселення.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль на лабораторних заняттях (40%), підсумковий контроль (іспит, 60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Лібанова Е. М. Бідність населення України: методологія, методика та практика аналізу. Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. Птухи НАН України. Умань : Видавець «Сочінський М.М.», 2020.
Українське суспільство: міграційний вимір. Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. Птухи НАН України. К., 2018.
Гудзеляк І. І. Основи демографії. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2013.
Демографія те економіка народонаселення (курсовий проєкт)
Спеціальність: Соціальна економіка, аналітика та управління
Код дисципліни: 7.051.08.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Садова У.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: у результаті написання курсового проекту студент повинен набути навиків проведення самостійного конкретного наукового дослідження у сфері сфері основ демографічної аналітики, використання джерел демографічних даних, базових інструментів демографічного аналізу, основних закономірностей демографічних процесів і структур, змісту й вміння правильної інтерпретації демографічних показників, формулювати власні погляди стосовно невирішених проблем та обґрунтовувати висновки і пропозиції, спрямовані на їх розв’язання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Соціальна економіка і політика
кореквізити: виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Розвинути теоретичні та практичні навики дослідження різноманітних проблем демографічної політики, оцінювання та аналізування демографічних процесів з урахуванням їхніх особливостей.
Методи та критерії оцінювання: захист курсового проекту (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Лібанова Е. М. Бідність населення України: методологія, методика та практика аналізу. Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. Птухи НАН України. Умань : Видавець «Сочінський М.М.», 2020.
Українське суспільство: міграційний вимір. Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. Птухи НАН України. К., 2018.
Гудзеляк І. І. Основи демографії. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2013.