Бюджетні процеси та громадський контроль

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Доцент Рисін М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції. Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії. Знання сучасних наукових досягнень в галузі планування та прогнозування розвитку територій, усунення ринкових недосконалостей; Поєднувати теорію і практику державного контролю, нагляду та регулювання ринків, а також приймати рішення щодо забезпечення сталого розвитку територій Розуміння впливу технічних та технологічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті на формування перспективних територій, вміння визначити ризики в бюджетних процесах і приймати відповідні управлінські рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Аналіз ринкової поведінки суб’єктів господарювання Кореквізити: Бюджетні процеси і громадський контроль (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Сутність бюджетного процесу, його стадії та принципи. Учасники бюджетних процесів. Складання проєкту державного бюджету України. Розгляд та прийняття державного бюджету. Виконання державного бюджету. Бюджетний процес в органах місцевого самоврядування. Формування бюджетів ОТГ. Механізми громадського контролю бюджетних процесів. Процедури забезпечення залучення громадськості до бюджетного процесу.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (методи усного контролю, вирішення практичних кейсів, тестового опитування, письмового контролю, самостійна робота (40%) підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бюджетний кодекс України (редакція від 21.03.2022). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text 2. Закон України «Про Державний бюджет України на 2022 рік». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1928-20#Text 3. Центральний офіс реформ при Мінрегіоні (2018). Бюджетний процес. URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/295/2018.pdf 4. Олешко, А. А., Канцур, І. Г. (2020). Управління бюджетним процесом України в умовах євроінтеграції. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 5. Західна, О., Корень, Д. (2021). Теоретичні засади здійснення бюджетного процесу в територіальних громадах. Молодий вчений, (1 (89)), 158-162. 6. Планування та управління фінансовими ресурсами територіальної громади/О.Кириленко, Б.Малиняк, В.Письменний, В.Русін/ Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 396 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бюджетні процеси та громадський контроль (курсовий проєкт)

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Доцент Рисін М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції. Знання сучасних наукових досягнень в галузі планування та прогнозування розвитку територій, усунення ринкових недосконалостей; Поєднувати теорію і практику державного контролю, нагляду та регулювання ринків, а також приймати рішення щодо забезпечення сталого розвитку територій Розуміння впливу технічних та технологічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті на формування перспективних територій, вміння визначити ризики в бюджетних процесах і приймати відповідні управлінські рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Аналіз ринкової поведінки суб’єктів господарювання Кореквізити: Бюджетні процеси і громадський контроль
Короткий зміст навчальної програми: Сутність бюджетного процесу, його стадії та принципи. Учасники бюджетних процесів. Складання проєкту державного бюджету України. Розгляд та прийняття державного бюджету. Виконання державного бюджету. Бюджетний процес в органах місцевого самоврядування. Формування бюджетів ОТГ. Механізми громадського контролю бюджетних процесів. Процедури забезпечення залучення громадськості до бюджетного процесу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. • написання курсового проекту (70%) • захист курсового проекту (30 %, контрольний захід, залік) Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація і захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бюджетний кодекс України (редакція від 21.03.2022). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text 2. Закон України «Про Державний бюджет України на 2022 рік». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1928-20#Text 3. Центральний офіс реформ при Мінрегіоні (2018). Бюджетний процес. URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/295/2018.pdf 4. Олешко, А. А., Канцур, І. Г. (2020). Управління бюджетним процесом України в умовах євроінтеграції. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 5. Західна, О., Корень, Д. (2021). Теоретичні засади здійснення бюджетного процесу в територіальних громадах. Молодий вчений, (1 (89)), 158-162. 6. Планування та управління фінансовими ресурсами територіальної громади/О.Кириленко, Б.Малиняк, В.Письменний, В.Русін/ Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 396 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).