Управлінські рішення в публічній сфері

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: д.е.н., професор Поплавська Ж.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань підготовки аналітичного підґрунтя для прийняття управлінських рішень , методиками та інструментарієм здійснення внутрішнього та зовнішнього аудиту для розроблення стратегій розвитку організацій і територій та набуття практичних вмінь і навичок використання аналітичного інструментарію для прийняття управлінських рішень у сфері конкурентної діяльності підприємств та органів публічного управління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти. СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень. РН06. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур. РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи. РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба і HR-менеджмент (Public service and HR management)* Аналіз ринкової поведінки суб’єктів господарювання Методологія аналізу ринків
Короткий зміст навчальної програми: Етапи та методи прийняття управлінських рішень аналітичні засади прийняття управлінських рішень:суть, особливості і використання; аналіз макросередовища; аналіз конкурентного середовища; аналіз конкурентного потенціалу організації; стратегічне позиціонування; інтегровані методи стратегічного аналізу; інформаційні джерела в стратегічному аналізі
Опис: 1. Основи прийняття управлінських рішень 2. Теоретичні засади стратегічного управління 3. Документи стратегічного планування, визначені законодавством 4. Стратегічний аналіз, його засади та користувачі. 5. Стратегічний потенціал та його оцінка 6. Інтегральні та портфельні методи аналізу та вибір стратегічних рішень. 7. Формування та реалізація стратегій розвитку. 8. Оцінка результативності та ефективності управлінських рішень 9. Моніторинг і оцінювання в стратегічному управлінні 10. Управління змінами у сучасних соціально-економічних системах 11. Упрвління проєктами
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, оцінки за усні відповіді на практичних заняттях, підготовка аналітичних доповідей, захист рефератів
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): виконання індивідуального науково-дослідного завдання/контрольної роботи -15 Усне опитування - 15 Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 50 усна компонента - 20 Разом 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф; сокр. пер. с англ.; науч. ред. и. авт. предисл. Л.И. Евенко. - М.: ^кономика, 1989. - 519с. 2. Василенко В.А. Стратегічне управління: [навчальний посібник] / В.А. Василенко, Т.І. Ткаченко. - К.: ЦУЛ, 2003. - 396 с. 3. Головко Т.В. Стратегічний аналіз : навч.-метод. посібн. [для самост. вивч. дисц.] / за ред. М.В. Кужельного / Т.В. Головко, С.В. Сагова. - К. : Вид-во КНЕУ, 2008. - 198 с. 4. Гордієнко П.Л. Стратегічний аналіз : [навчальний посібник] / Гордієнко П.Л. - Л.: Алеута, 2006. - 404 с. 5. Волчек Р. М., Коляда А. Л., Коверда А. В. Аналітичне забезпечення прийняття управлінських рішень: навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ, 2016. 105 с. 6. Донець Л.І. Обгрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків: навч. посібник. К.: Центр учбової літератури, 2012. 472 с. 7. РедченкоК.І. Стратегічний аналіз у бізнесі. – Львів, Новий світ-2000,2003 8.М.Портер. Стратегія конкуренції. - К.: Основи, 1998 9.Гордієнко П.П., Дідковська Л.Г., Яшкіна Н.В. Стратегічний аналіз. -Київ, Алерта, 2008 10.Robert M.Grant. Contemporary Strategy Analysis, 8th Edition, 2013 11.Поплавська Ж.В. Стратегічний аналіз. Практикум. - Львів, Вид-во НУ “ЛП”, 2007 12. Пастухова В.В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: монографія / В.В. Пастухова. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2002. 13 Станасюк Н.С. Концептуальні основи стратегічного аналізу / Н.С. Станасюк // Науковий вісник НЛТУ України. - 2010. - № 20/4. - С. 269-272.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).