Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: К.е.н., доцент Комаринець С.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» є формування системних знань щодо підходів і механізмів секторального прогнозування на регіональному рівні в контексті розробки ключових стратегічних та програмних документів регіонального розвитку, координації державних політик у різних сферах, досягнення кращого ефекту використання державних ресурсів у територіальних громадах та регіонах в інтересах людини, єдності держави та збереження ресурсів для прийдешніх поколінь, тобто сталого розвитку територій. Результатами вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» є опанування студентом знань із наступних базових питань, таких як: комплексний територіальний підхід; територіальна та секторальна концентрація; сталий розвиток; стратегічне планування та фінансування регіонального розвитку; територіально спрямована політика розвитку територій; підходи та механізми прогнозування розвитку секторів економіки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеність умов і вимог. загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. - Здатність розробляти та управляти проєктами. - Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. - Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - Здатність налагоджувати соціальну взаємодію. Співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти. - Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. - Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування у різних сферах публічного управління та адміністрування. - Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. - Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами, налагоджувати ефективні комунікації з ними. - Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування. - Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. - Здатність оцінювати ступінь розвитку ринків, виявляти та усувати ринкові недосконалості, здійснення організації та розробки заходів щодо регулювання розвитку ринків, ринкового нагляду. Фахові компетентності професійного спрямування: - Здатність здійснювати секторальне планування та прогнозування розвитку територій. - Здатність розробляти ефективні управлінські стратегії і приймати адекватні управлінські рішення щодо розвитку територій на основі аналізу ринків, з використанням електронного врядування та комунікацій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення. - Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур. - Знання сучасних наукових досягнень в галузі планування та прогнозування розвитку територій, усунення ринкових недосконалостей. - Знання щодо розроблення пропозицій з удосконалення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, контрольно наглядових органів в частині територіального розвитку, з врахуванням збалансованості державних. суспільних та бізнес-інтересів. - Володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних з публічним управління м та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати та виявляти ринкові ризики, приймати відповідні управлінські рішення. - Знання методології аналізу ринків, формування та реалізації державної політики за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій з метою забезпечення розвитку територій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аналіз ринкової поведінки суб'єктів господарювання. Методологія аналізу ринків. Ефективне управління ресурсами. Макроекономічний аналіз та національна безпека.
Короткий зміст навчальної програми: «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» є дисципліною, основною метою якої є формування системних знань щодо підходів і механізмів секторального прогнозування на регіональному рівні в контексті розробки ключових стратегічних та програмних документів регіонального розвитку, координації державних політик у різних сферах, досягнення кращого ефекту використання державних ресурсів у територіальних громадах та регіонах в інтересах людини, єдності держави та збереження ресурсів для прийдешніх поколінь, тобто сталого розвитку територій. Актуальність вивчення дисципліни зростає в сучасних умовах, в яких опинилася Україна. Війна, втрата української юрисдикції над автономною Республікою Крим, містом Севастополем, великими частинами Донецької, Луганської та інших областей, припинення транзиту через українсько-російський кордон, втрата традиційних ринків і порушення традиційних логістичних зв’язків, поява значних територій із ризиками ведення господарської діяльності, значна кількість внутрішньо переміщених осіб – всі ці проблеми суттєво впливають не тільки на регіони, вони стосуються усього українського ринку та кожного українця. Результатами вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» є опанування студентом знань із наступних базових питань, таких як: комплексний територіальний підхід; територіальна та секторальна концентрація; сталий розвиток; стратегічне планування та фінансування регіонального розвитку; територіально спрямована політика розвитку територій; підходи та механізми прогнозування розвитку секторів економіки.
Опис: Основні підходи до прогнозування розвитку секторів економіки на мезорівні – мікроекономічні, крос-секторальні та макроекономічні. Основні методи прогнозування розвитку секторів економіки на макрорівні. Формалізовані методи екстраполяції. Інтуїтивні / експертні методи. Індивідуальне та колективне експертне оцінювання. Аналітичні методи – економіко-математичне моделювання, імітаційне моделювання, використання кореляційно-регресійних моделей. Розвиток територій та його напрями – регіональний розвиток, розвиток сільських територій, транспортної та дорожньої інфраструктури. Енергоефективність, екологічна безпека та сталий розвиток, розвиток спортивної інфраструктури. Розвиток у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, інші напрямки розвитку територій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - 40%, екзаменаційний контроль - 60%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, розв’язання ситуаційних завдань, виконання контрольної роботи. Екзаменаційний контроль – методи оцінювання знань: Письмове тестування, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про засади державної регіональної політики» від 05.02.2015 №156-VIII/ Верховна Рада України. – Офіційне видання – К.: Голос України, №39, 2015. – (Бібліотека офіційних видань). 2. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 №621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»/ Кабінет Міністрів України. – Офіційне видання. – К.: Офіційний вісник України, №18, 2003. – (Бібліотека офіційних видань). 3. Пустовойт О.В. Інституційна природа економічних циклів. Досвід України: монографія / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2016. 388 с. 4. Лір В. Імперативи та детермінанти енергетичної політики сталого розвитку: монографія / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2018. 495 с. 5. Осташко Т.О., Венгер В.В., Лір В.Е., Пустовойт О.В., Гуменюк В.В., Олефір В.К., Биконя О.С., Лєнівова Г.В. Структурні зміни у світовій торгівлі як чинник розвитку внутрішнього ринку України: колективна монографія / за ред. Т.О. Осташко; НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2019. 350 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/310.pdf 6. Осташко Т.О., Венгер В.В., Олефір В.К., Бойко О.М. Модернізація економічної політики розвитку сфер діяльності та ринків: у 4-х частинах / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». К, 2020. 334 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/326.pdf 7. Осташко Т.О., Венгер В.В., Лір В.Е., Пустовойт О.В., Гуменюк В.В., Олефір В.К., Биконя О.С. Розвиток національної торговельної політики для підвищення конкурентоспроможності економіки України: колективна монографія / за ред. Т.О. Осташко; НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2021. 313 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/353.pdf 8. Скрипченко М. І. Моделі ідентифікації макроекономічних дисбалансів в Україні [Текст] : [монографія] / [Скрипченко М. І. та ін.]; за ред. Скрипченко М. І. ; Національна акад. наук України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». - Київ : [б. и.], 2015. 9. Федулова Л. І. Технологічний імператив стратегії соціально-економічного розвитку України : монографія / НАН України, «Інститут економіки та прогнозування НАН України». - К., 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: К.е.н., доцент Комаринець С.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» (КП) є формування системних знань щодо підходів і механізмів секторального прогнозування на регіональному рівні в контексті розробки ключових стратегічних та програмних документів регіонального розвитку, координації державних політик у різних сферах, досягнення кращого ефекту використання державних ресурсів у територіальних громадах та регіонах в інтересах людини, єдності держави та збереження ресурсів для прийдешніх поколінь, тобто сталого розвитку територій. Результатами вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» (КП) є опанування студентом знань із наступних базових питань, таких як: комплексний територіальний підхід; територіальна та секторальна концентрація; сталий розвиток; стратегічне планування та фінансування регіонального розвитку; територіально спрямована політика розвитку територій; підходи та механізми прогнозування розвитку секторів економіки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеність умов і вимог. загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. - Здатність розробляти та управляти проєктами. - Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. - Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. - Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування у різних сферах публічного управління та адміністрування. - Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами, налагоджувати ефективні комунікації з ними. - Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях. - Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування. Фахові компетентності професійного спрямування: - Здатність здійснювати секторальне планування та прогнозування розвитку територій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення. - Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. - Спілкуватися іноземною мовою на професійну тематику, обговорювати проблеми публічного управління та результати досліджень. - Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. - Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень. - Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків. - Знання сучасних наукових досягнень в галузі планування та прогнозування розвитку територій, усунення ринкових недосконалостей. - Знання щодо розроблення пропозицій з удосконалення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, контрольно наглядових органів в частині територіального розвитку, з врахуванням збалансованості державних. суспільних та бізнес-інтересів. - Володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних з публічним управління м та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати та виявляти ринкові ризики, приймати відповідні управлінські рішення. - Знання методології аналізу ринків, формування та реалізації державної політики за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій з метою забезпечення розвитку територій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аналіз ринкової поведінки суб'єктів господарювання. Методологія аналізу ринків. Ефективне управління ресурсами. Макроекономічний аналіз та національна безпека.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Секторальне прогнозування та сталий розвиток територій» (КП) передбачає виконання курсового проекту, який має на меті закріплення на засадах прикладних обґрунтувань теоретичних знань та навичок щодо підходів і механізмів секторального прогнозування на регіональному рівні в контексті розробки ключових стратегічних та програмних документів регіонального розвитку, координації державних політик у різних сферах, досягнення кращого ефекту використання державних ресурсів у територіальних громадах та регіонах в інтересах людини, єдності держави та збереження ресурсів для прийдешніх поколінь, тобто сталого розвитку територій. Оскільки в сучасних умовах, в яких опинилася Україна, таких як війна, втрата української юрисдикції над автономною Республікою Крим, містом Севастополем, великими частинами Донецької, Луганської та інших областей, припинення транзиту через українсько-російський кордон, втрата традиційних ринків і порушення традиційних логістичних зв’язків, поява значних територій із ризиками ведення господарської діяльності, значна кількість внутрішньо переміщених осіб розвитку зростає вага комплексного територіального підходу до вивчення проблем територій, сталого розвитку територій, механізмів прогнозування розвитку секторів економіки, то основним напрямом виконання курсового проекту є прогнозування та планування сталого розвитку окремих територій та секторів економіки.
Опис: Основні підходи до прогнозування розвитку секторів економіки на мезорівні – мікроекономічні, крос-секторальні та макроекономічні. Основні методи прогнозування розвитку секторів економіки на макрорівні. Формалізовані методи екстраполяції. Інтуїтивні / експертні методи. Індивідуальне та колективне експертне оцінювання. Аналітичні методи – економіко-математичне моделювання, імітаційне моделювання, використання кореляційно-регресійних моделей. Розвиток територій та його напрями – регіональний розвиток, розвиток сільських територій, транспортної та дорожньої інфраструктури. Енергоефективність, екологічна безпека та сталий розвиток, розвиток спортивної інфраструктури. Розвиток у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, інші напрямки розвитку територій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль -100%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Поточний контроль – експрес-контроль на індивідуально-консультативних заняттях. Заліковий контроль – виконання курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про засади державної регіональної політики» від 05.02.2015 №156-VIII/ Верховна Рада України. – Офіційне видання – К.: Голос України, №39, 2015. – (Бібліотека офіційних видань). 2. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 №621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»/ Кабінет Міністрів України. – Офіційне видання. – К.: Офіційний вісник України, №18, 2003. – (Бібліотека офіційних видань). 3. Пустовойт О.В. Інституційна природа економічних циклів. Досвід України: монографія / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2016. 388 с. 4. Лір В. Імперативи та детермінанти енергетичної політики сталого розвитку: монографія / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2018. 495 с. 5. Осташко Т.О., Венгер В.В., Лір В.Е., Пустовойт О.В., Гуменюк В.В., Олефір В.К., Биконя О.С., Лєнівова Г.В. Структурні зміни у світовій торгівлі як чинник розвитку внутрішнього ринку України: колективна монографія / за ред. Т.О. Осташко; НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2019. 350 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/310.pdf 6. Осташко Т.О., Венгер В.В., Олефір В.К., Бойко О.М. Модернізація економічної політики розвитку сфер діяльності та ринків: у 4-х частинах / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». К, 2020. 334 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/326.pdf 7. Осташко Т.О., Венгер В.В., Лір В.Е., Пустовойт О.В., Гуменюк В.В., Олефір В.К., Биконя О.С. Розвиток національної торговельної політики для підвищення конкурентоспроможності економіки України: колективна монографія / за ред. Т.О. Осташко; НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2021. 313 с. URL: http://ief.org.ua/docs/mg/353.pdf 8. Скрипченко М. І. Моделі ідентифікації макроекономічних дисбалансів в Україні [Текст] : [монографія] / [Скрипченко М. І. та ін.]; за ред. Скрипченко М. І. ; Національна акад. наук України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». - Київ : [б. и.], 2015. 9. Федулова Л. І. Технологічний імператив стратегії соціально-економічного розвитку України : монографія / НАН України, «Інститут економіки та прогнозування НАН України». - К., 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).