Ефективне управління ресурсами

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.023
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., Гуменюк В.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: -зміст та підходи щодо ефективного управління ресурсами; -напрями ефективного управління ресурсами; -законодавчі акти щодо управління ресурсами в Україні; -повноваження центральних та місцевих органів влади у сфері управління ресурсами; вміти: -аналізувати ресурсне забезпечення громади; -визначати засади та впроваджувати політику ефективного управління ресурсами; -розробляти пропозиції до нормативно-правових актів щодо ефективного управління ресурсами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба і HR-менеджмент Адміністративний менеджмент в публічних та приватних фінансах Система публічної влади в Україні Державний контроль за товарними ринками
Короткий зміст навчальної програми: 1. Зміст та підходи щодо ефективного управління ресурсами. 2. Законодавчі акти щодо управління ресурсами в Україні. 3. Механізми забезпечення ефективного управління ресурсами (приватизація, державно-приватне партнерство, оренда, державне управління ресурсами). 4. Завдання центральних та місцевих органів влади у сфері управління ресурсами. 5. Типи підприємств, установ та організацій публічного сектора та їхні базові структури. 6. Напрями ефективного управління ресурсами: - природні: управління ресурсами, розвиток ресурсозберігаючих виробництв, відтворення ресурсів; - фінансові ресурси: оцінка ресурсів, формування бюджету та його розподіл за пріоритетами; - інвестиційні ресурси: залучення інвестицій, формування хорошого інвестиційного клімату; - виробничі: розвиток підприємств для виконання функцій публічної влади; - інфраструктурні інженерні: розвиток інженерної інфраструктури території для підтримки високого рівня життя; - інфраструктурні соціальні: розвиток соціальної інфраструктури підтримки життєдіяльності громади - людські: розвиток демографічних процесів, відтворення населення, - забезпечення його здоров’я, освіти, культури. - інформаційні: створення інформаційного середовища для комунікацій громадян з владою, забезпечення доступу до інформації та здійснення контролю з боку громади, прийняття рішень для розвитку громад; - інноваційні ресурси: створення інфраструктури інновацій за різними напрямами техніки, економіки, освіти та культури.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль-40%, екзаменаційний контроль-60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг: навч. посіб. / [Г. А. Борщ, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук, Ю. Ф. Дехтяренко, О. С. Ігнатенко, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук, В. В. Юзефович] – К. : – 2017. – 107 с. 2. Управління стратегічним розвитком об’єднаних територіальних громад: інноваційні підходи та інструменти : монографія / С. М. Серьогін, Ю. П. Шаров, Є. І. Бородін, Н. Т. Гончарук [та ін.] ; за заг. та наук. ред. С. М. Серьогіна, Ю. П. Шарова. – Д. : ДРІДУ НАДУ, 2016. – 276 с. 3. Джерела та механізми фінансування місцевого економічного розвитку. Навчальний посібник. / Авт. кол. : В. Мамонова, Н. Балдич,Н. Гринчук, Л. Чорній, К. Рубановський, М. Борода. – К. : Центр громадської експертизи. Проект «Місцевий економічний розвиток міст України», 2013. – 176 с. 4. Інструменти розвитку об’єднаних територіальних громад в умовах децентралізації влади / За заг. ред. доктора наук з державного управління, професора, Заслуженого юриста України В.М. Олуйко – К. : Ваіте, 2017. –432 с. 5. Ткачук А. Ф. Внутрішні та зовнішні ресурси для розвитку громади або Чому брак грошей не є первинною проблемою громади? (навчальний модуль) / Анатолій Ткачук, Маркіян Дацишин. – К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 152 с. 6. Васильєва Н. В., Гринчук Н. М., Дерун Т. М., Куйбіда В. С., Ткачук А. Ф. Місцевий бюджет і фінансове забезпечення об’єднаної територіальної громади. Практичний посібник / [Н. В. Васильєва, Н. М. Гринчук, Т. М. Дерун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук]. – К., 2017. – 108 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Ефективне управління ресурсами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.E.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., Гуменюк В.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті написання курсової роботи студент повинен: знати: -зміст та підходи щодо ефективного управління ресурсами; -напрями ефективного управління ресурсами; -законодавчі акти щодо управління ресурсами в Україні; -повноваження центральних та місцевих органів влади у сфері управління ресурсами; вміти: -аналізувати ресурсне забезпечення громади; -визначати засади та впроваджувати політику ефективного управління ресурсами; -розробляти пропозиції до нормативно-правових актів щодо ефективного управління ресурсами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба і HR-менеджмент Адміністративний менеджмент в публічних та приватних фінансах Система публічної влади в Україні Державний контроль за товарними ринками
Короткий зміст навчальної програми: 1. Зміст та підходи щодо ефективного управління ресурсами. 2. Законодавчі акти щодо управління ресурсами в Україні. 3. Механізми забезпечення ефективного управління ресурсами (приватизація, державно-приватне партнерство, оренда, державне управління ресурсами). 4. Завдання центральних та місцевих органів влади у сфері управління ресурсами. 5. Типи підприємств, установ та організацій публічного сектора та їхні базові структури. 6. Напрями ефективного управління ресурсами: - природні: управління ресурсами, розвиток ресурсозберігаючих виробництв, відтворення ресурсів; - фінансові ресурси: оцінка ресурсів, формування бюджету та його розподіл за пріоритетами; - інвестиційні ресурси: залучення інвестицій, формування хорошого інвестиційного клімату; - виробничі: розвиток підприємств для виконання функцій публічної влади; - інфраструктурні інженерні: розвиток інженерної інфраструктури території для підтримки високого рівня життя; - інфраструктурні соціальні: розвиток соціальної інфраструктури підтримки життєдіяльності громади - людські: розвиток демографічних процесів, відтворення населення, - забезпечення його здоров’я, освіти, культури. - інформаційні: створення інформаційного середовища для комунікацій громадян з владою, забезпечення доступу до інформації та здійснення контролю з боку громади, прийняття рішень для розвитку громад; - інноваційні ресурси: створення інфраструктури інновацій за різними напрямами техніки, економіки, освіти та культури.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг: навч. посіб. / [Г. А. Борщ, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук, Ю. Ф. Дехтяренко, О. С. Ігнатенко, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук, В. В. Юзефович] – К. : – 2017. – 107 с. 2. Управління стратегічним розвитком об’єднаних територіальних громад: інноваційні підходи та інструменти : монографія / С. М. Серьогін, Ю. П. Шаров, Є. І. Бородін, Н. Т. Гончарук [та ін.] ; за заг. та наук. ред. С. М. Серьогіна, Ю. П. Шарова. – Д. : ДРІДУ НАДУ, 2016. – 276 с. 3. Джерела та механізми фінансування місцевого економічного розвитку. Навчальний посібник. / Авт. кол. : В. Мамонова, Н. Балдич,Н. Гринчук, Л. Чорній, К. Рубановський, М. Борода. – К. : Центр громадської експертизи. Проект «Місцевий економічний розвиток міст України», 2013. – 176 с. 4. Інструменти розвитку об’єднаних територіальних громад в умовах децентралізації влади / За заг. ред. доктора наук з державного управління, професора, Заслуженого юриста України В.М. Олуйко – К. : Ваіте, 2017. –432 с. 5. Ткачук А. Ф. Внутрішні та зовнішні ресурси для розвитку громади або Чому брак грошей не є первинною проблемою громади? (навчальний модуль) / Анатолій Ткачук, Маркіян Дацишин. – К. : ІКЦ «Легальний статус», 2016. – 152 с. 6. Васильєва Н. В., Гринчук Н. М., Дерун Т. М., Куйбіда В. С., Ткачук А. Ф. Місцевий бюджет і фінансове забезпечення об’єднаної територіальної громади. Практичний посібник / [Н. В. Васильєва, Н. М. Гринчук, Т. М. Дерун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук]. – К., 2017. – 108 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).