Мультимедійний дизайн

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Візуальний дизайн і мистецтво
Лектор: Штець Віктор Олексійович, к.мист., проф.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Мультимедійний дизайн» – засвоєння комплексу знань, вмінь та навиків у галузі мультимедійного дизайну, мультимедійних технологій, які дозволяють студентам створювати інтерактивні дизайнерські твори на високому професійному рівні.
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі дизайну або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. ФКС 2.1. Здатність виконувати роботу графічного дизайнера об’єктів різного призначення, в т.ч. поліграфічної та зовнішньої реклами, знаків ідентифікації, орієнтації та навігації в міському, інтер’єрному та мультимедійному просторах на підставі сформованої творчої концепції. ФКС 2.3. Здатність розробляти дизайн мультимедійного простору, у тому числі у веб-дизайні (графіка інтерфейсу, знаки ідентифікації на навігації, іконки, рекламно-агітаційні кліпи, короткометражні навчально-популярні фільми, комп’ютерні ігри різного напрямку та жанру) з урахуванням функціональних, технічних, технологічних, екологічних та естетичних вимог. ФКС 2.5. Здатність виконувати обов’язки арт-директора, організовувати та керувати роботою в групі графічних дизайнерів. ФКС 2.6. Здатність працювати молодшим науковим співробітником, здійснювати наукові дослідження у галузі філософії, мистецтвознавства, візуальної культури комунікації та дизайну. ФКС 2.7. Здатність працювати менеджером з дизайну: організовувати продуктивну роботу над груповим проектом за допомогою сучасних технічних і програмних засобів дизайну, здійснювати операції у мультимедійному просторі фірми, Інтернеті. Здатність провадити наукову роботу та писати наукові статті та публікувати їх у фахових виданнях України
Результати навчання: ПРНВ2.1. На високому рівні проводити передпроектні дослідження, ґрунтуючись на здобутих знаннях щодо теорії та методики досліджень, здійснювати аналіз аналогів та вміти використовувати здобуті результати у дизайні візуальних комунікацій. ПРНВ2.3 Бути фахівцем у використанні сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням. ПРНВ2.4. Фахово застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу об’єктів візуальних комунікацій. ПРНВ2.6. Вміти будувати віртуальну інформаційну модель для конкретного об’єкту дизайну, а також виконувати моделі для поліграфії та мультимедійного простору на високому професійному рівні. ПРНВ2.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях а також під час презентації готових проектів. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації. АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Основні тенденції розвитку сучасного дизайну Світло і колір в дизайні Супутні і наступні навчальні дисципліни Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Мультимедійний дизайн» розрахований на один семестр навчання та включає теоретичну та практичну частини, а також самостійну роботу. Теоретична частина курсу охоплює матеріали, які висвітлюють ключові принципи мультимедійного дизайну в контексті проблематики та завдань комунікативного дизайну та дизайну предметно-просторового середовища, теорію формування інтерактивного інформаційного простору на базі зображень, текстів та інфографічних даних, звуку, відео та візуальних ефектів. Сьогодні мультимедійні технології формують перспективний та популярний напрямок комунікативного дизайну, що базується на одночасному використанні різних засобів представлення інформації. Курс передбачає вивчення сукупності прийомів, методів та способів збору, накопичення, обробки, зберігання, передачі та продукування аудіовізуальної, текстової, графічної інформації в умовах інтерактивної взаємодії користувача з інформаційною системою. У практичній частині курсу задаються методи та підходи до використання графічно-типографічної культури та комп’ютерних технологій у дизайн-проектуванні; вияву функціональних особливостей візуально-звукового ряду та методів їх представлення та стиснення; пошуку ідеї, формування проектної пропозиції, роботи над об’єктом мультимедійного дизайну. Розглядаються приклади мультимедійних презентацій, додатків, вебсайтів, ігор та інших продуктів, які представляють інформацію через сукупність різних засобів подачі, технології та образної мови. Вивчаються програми, необхідні для роботи з текстом, відео, зображеннями та звуком. У практичній частині курсу задаються методи та підходи до використання шрифтової культури та комп’ютерних технологій у дизайн-проектуванні; вияву функціональних особливостей шрифту, пошуку ідеї, формування ескізної пропозиції, роботи над оригінал-макетом. Курс допомагає зрозуміти роль графічного дизайну в технологічній ланці створення об’єктів мультимедійного дизайну, визначити стадії роботи; усвідомити синтез художньої та проектної творчості.
Опис: Тема 1. ПОНЯТТЯ ТА ТЕРМІНИ У ГАЛУЗІ ДИЗАЙНУ МУЛЬТИМЕДІА. Апаратне і програмне забезпечення для створення, систематизації, перегляду мультимедіа. Технічне забезпечення. Програвачі, кодеки, конвертація, редактори відео та аудіо, створення музики, анімація ТЕМА 2. МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНІ. Сфери використання. Презентаційна, навчальна, естетична, пізнавальна, розважальна функції. Лінійна та інтерактивна презентація. Анімація. Ігри. ТЕМА 3. ІНТЕРАКТИВНІСТЬ В МУЛЬТИМЕДІЙНОМУ ДИЗАЙНІ. Основні напрями, стилі, тренди. Текстовий дизайн. «Інтерфейсний» дизайн (юзабіліті-дизайн). Інтерактивний (динамічний) дизайн. Комбінований дизайн. Панк-дизайн. Мінімалізм. Конструктивізм. Поп-арт. Нова хвиля. Деконструктивізм. ТЕМА 4. КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ МУЛЬТИМЕДІЙНОГО ДИЗАЙНУ У ПРОСТОРОВО-ПРЕДМЕТНОМУ ТА ВІРТУАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Роль і значення дизайну візуальних комунікацій у віртуальному та предметно-просторовому середовищі. Особливості художньо-композиційного пошуку в мультимедійному проекті . використання засобів просторових ілюзій, освітлення, кольору, ритму. Пошук акцентів. Асоціації, образність, абстракція, символіка і візуальна метафора. Фон, акцент, контраст, нюанс, симетрія, асиметрія, ритм, масштаб ТЕМА 5. ПРИНЦИПИ ТА ЕТАПИ РОБОТИ НАД МУЛЬТИМЕДІЙНИМ ПРОЕКТОМ. Збір теоретичної бази та референтів. Формування загальної бази даних. Створення мульимедійного продукту із застосуванням обраних програм та графічних редакторів. Використання фототехніки, графічного планшету та ручної графіки, анімування та озвучення.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами контролю: опитування (підсумкове), тестування (поточне та підсумкове), контролем самостійної роботи студента. Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити системне засвоєння навчального матеріалу з «Мультимедійного дизайну» і не може бути зведена до рівня поточних форм контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати до 40 балів (15 балів – поточний контроль, 25 – за виконання індивідуального науково-дослідного завдання). На заліку – максимально 60 балів. Для допуску до заліку студент повинен набрати за результатами поточного контролю не менше 25 балів. Семестрова оцінка формується з суми набраних балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Штець В.О. Основи мультимедійного дизайну. Електронний навчально-методичний комплекс, зареєстрований у ВНС НУ «Львівська політехніка» Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9988. Номер та дата реєстрації Е41-205-53/2020 від 16.06.2020 р. Базова 1. Брижаченко Н, Мультимедійний принцип формування інтерактивного предметно-просторового середовища. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті, 7–12 2. Євсєєв О. С. Комп’ютерна анімація : навч. посібник для студентів напряму підготовки 6.051501 – Видавничо-поліграфічна справа. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2014. – 152 с. 3. Курінна Г. В. Сценарна майстерність на телебаченні. Теледраматургія : навч. посібник. Харків : ХДАК, 2013. 189 4. Пасічник О. Г. Основи веб-дизайну : навч. посібник / О. Г. Пасічник, О. В. Пасічник, І. В. Стеценко. – Київ : Вид. група BHV, 2009. 336 с. 5. Пушкар О. І. Мультимедійне видавництво : навч. посібник. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 204 с. Додаткова 9. Uricchio William. Cultural citizenship in the age of P2P networks// European Culture and the Media, eds. Ib Bondebjer, Peter Golding. — Bristol: Intellect, 2004. С. 139-164. 10. Jenkins Henry. Convergence culture: Where old and new media collide. — New York: New York University Press, 2006. 11. Jenkins Henry. Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century. — Chicago: MacArthur Foundation, 2007. 12. Tapscott Don. The digital economy: Promise and peril in the age of networked intelligence. — New York: McGraw-Hill, 1996. С. 62. 13. Negroponte N. Being Digital. — New York: Alfred A. Knopf, 1986. C. 229. 14. Rogers E. Communication Technology: The New Media in Society. — New York: The Free Press, 1986. C. 5. 15. Georghita Ghinea, Sherry Y. Chen. Digital multimedia perception and design. — USA: Idea Group Inc., 2006. C. 103.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).