Фітодизайн

Спеціальність: Дизайн
Код дисципліни: 7.022.01.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Олешко Олена Петрівна кандидат архітектури, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен: розуміти: - призначення і місце курсу «Фітодизайн» в загальній системі професійної підготовки дизайнера; загальний зміст методів та основних принципів використання елементів рослинного дизайну та вміння застосовувати їх для вирішення конкретних завдань. знати: - основні методи та принципи поєднання рослин та об’єктів як у оформленні інтер’єрів так і у проектуванні садово-паркових комплексів; вміти: - самостійно застосувати набуті знання із даної дисципліни у курсовому проектуванні та у проектуванні реальних об’єктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основні тенденції розвитку сучасного дизайну. Супутні навчальні дисципліни: Дизайн міського середовища, Екологічний дизайн.
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Фітодизайн» є невід’ємною складовою підготовки кваліфікованого, конкурентоспроможного дизайнера. Лекційний курс передбачає вивчення основних засад формування рослинних композицій та практичне їх застосування. Для кращого розуміння принципів та засад сучасного фітодизайну зроблено екскурс в історію формування та розвитку. Фітодизайн, мистецтво укладання квітів та інших рослинних елементів у розмаїті композиції (букети, в’язанки, вінки, гірлянди, прикраси). Це мистецтво відоме здавна і розвивалось у двох напрямках: декоративному (передусім у Європі) та символічному (передусім в Азії, особливо у Японії – ікебана). Лекційний курс “Фітодизайн” розрахований на один семестр і ставить собі за мету ознайомлення студентів базового напряму “Мистецтво” із теорією і практикою використання елементів рослинного дизайну у проектуванні.
Методи та критерії оцінювання: Протягом семестру студент може набрати 100 балів (20 балів – написання реферату (т.з. науково-дослідної роботи) за обраною та затвердженою темою, 20 балів - виконання мультимедійної презентації до теми, 10 балів - виступ-захист; 40 балів – за виконання курсової графічної роботи, 10 балів - захист роботи на заліку).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Малі форми ландшафтної архітектури: Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.120103 “Містобудування” / Укл.: Т.М.Мазур, Є.І.Король. –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. 52с. 2. Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Композиційні та естетичні засади проектування саду. Методичні вказівки. –Львів,2006. –57с. 4. ИДДК. Энциклопедия. Ландшафтная архитектура. 2004 «Студия Парус». Россия. 3. Саймондс Дж. Ландшафт и архитектура. –Москва, 1965.-192с. 4. Gasperowicz W., Radwanska H. Ikebana. –Warszawa, 1987. -70s. 5. Nizinska Anna. Bukieciarstwo I dekoracje roslinne. –Warszawa, 2004
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).