Обстеження і реконструкція будівель і споруд після пожежі
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н, Вашкевич Ростислав Віталійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері пожежної безпеки.
фахові компетентності:
ФК17. Здатність аналізувати процеси, стан об’єктів та прогнозувати можливі загрози виникнення пожеж.
ФК19. Здатність розробляти і впроваджувати нові методи, спрямовані на забезпечення пожежної безпеки, оцінювання рівнів ризику.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПРНС 1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань пожежної безпеки, використовуючи відомі методи
ПРНС 2. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері послуг з проектування, монтажу та експлуатації систем що забезпечують пожежну безпеку
ПРНС 4. Розраховувати, проектувати, досліджувати ринкові тенденції, проводити маркетинговий аналіз, виводити на ринок нові продукти в галузі пожежної безпеки
ПРНС 5. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач в галузі пожежної безпеки
ПРНС 9. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Будівельні конструкції
Конструкції будівель та споруд, ч.1, ч.2
Конструкції будівель та споруд, ч.3, ч.4
Механіка ґрунтів, основи та фундаменти
Будівлі і споруди та їх поведінка в умовах пожежі
Пожежна профілактика технологічних процесів
Кореквізити:Динаміка розвитку пожеж
Автоматизоване проектування
Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки
Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту
Проектування металевих конструкцій будівель та споруд з врахуванням впливу температур
Проектування залізобетонних конструкцій будівель та споруд з врахуванням впливу температур
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна покликана формувати у здобувачів освіти знань та навиків сучасних методів розрахунку та проектування при підсиленні різних будівельних конструкцій для житлових, громадських, промислових будівель та споруд.
Завдання вивчення дисципліни передбачає засвоєння здобувачами освіти новітніх способів, методів і технологій з підсилення, реконструкції та конструювання різних будівельних конструкцій, основ та фундаментів.
Опис: Основні задачі та специфіка реконструкції будівель і споруд після пожежі
Загальна характеристика пожеж в будинках. Послідовність обстеження пошкоджених конструкцій
Температури пожеж. (Середньооб’ємна температура, вогневе навантаження, розрахункова і еквівалентна тривалість пожежі, приведення реальної пожежі до стандартної). Теплове навантаження на конструкції будинку
Оцінка технічного стану будинків, споруд та їх конструктивних елементів
Розподіл температури за перерізом конструкції (від чого залежить, способи визначення). Вивчення деформацій будинків і споруд та їх елементів. Дефектоскопія конструкцій та визначення характеристик матеріалів конструкцій після пожежі. Зниження експлуатаційних якостей конструкцій при пожежі. Причини, наслідки
Умови пожежостійкості. (ІІ умова за придатністю до нормальної експлуатації, криві зниження міцності та впливу зовнішнього навантаження). Висновок про придатність до подальшої експлуатації конструкцій після пожежі. Порядок дослідження впливу пожежі на конструкції будівлі (приклад)
Підсилення та відновлення несучої здатності конструкцій після пожежі
Способи відновлення та підсилення конструкцій. Видалення і ремонт зруйнованого пожежею бетону. Правка залізобетонних конструкцій. Виправлення пошкодженої арматури. Особливості розрахунку підсилених конструкцій. Вузли зв’язку додаткової арматури з існуючою при реконструкції залізобетонних конструкцій. Основні способи підсилення залізобетонних та цегляних колон
Підсилення цегляних стін. Залізобетонні та металеві стяжні пояси в будівлях. Підсилення стиснутих і розтягнутих елементів залізобетонних ферм. Підсилення стиснутої полиці залізобетонних двотаврових балок. Підсилення при опорних ділянок залізобетонних балок і ферм. Підсилення залізобетонних балок встановленням додаткових елементів та збільшенням перерізу
Підсилення залізобетонних, металевих і дерев’яних балок шпренгельними затяжками. Підсилення балок та плит підведенням підсилюючих додаткових елементів. Підсилення залізобетонних ребристих і кругло пустотних плит. Підсилення залізобетонних перекрить. Способи тимчасового підсилення плит
Підсилення кам’яних (мурованих) конструкцій. Класифікація та особливості підсилення металевих конструкцій. Класифікація та принципи підсилення дерев’яних конструкцій
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт оформлюються у вигляді звітів, оцінка за екзамен у письмово(тест) та усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється за однією складовою: виконання практичних задач (30 балів).
Іспит включає 2 етапи: тестовий контроль у середовищі ВНС (50 балів), усна компонента. (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ Б В.2.6-207:2015 Розрахунок і конструювання кам’яних та армокам’яних будівель і споруд.
2. ДБН В.1.2-2:2006. Система забезпечення надійності в будівництві. Навантаження та впливи. Норми проектування.
3. ДБН В.2.1-10:2018. Основи і фундаменти будівель та споруд. Основні положення.
3. ДБН В.2.6-98:2009 Конструкції будинків та споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Основні положення.
4. ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану.
5. ДСТУ Б.В.1.2-3:2006. Система забезпечення надійності в будівництві. Прогини та переміщення. Вимоги проектування.
6. ДСТУ В.2.6-156:2011 Конструкції будинків та споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Правила проектування.
7. ДБН В.2.6-162:2010. Конструкції будинків і споруд. Кам’яні та армокам`яні конструкції. Основні положення.
8. ДБН В.2.6-198:2014. Сталеві конструкції. Норми проектування.
9. ДБН В.2.6-161:2017. Дерев’яні конструкції. Основні положення.
10. ДСТУ Б В.2.6-210:2016 Оцінка технічного стану сталевих будівельних конструкцій, що експлуатуються.
11. ДСТУ Б В.2.7-248:2011 Матеріали стінові. Методи визначення границь міцності при стиску і згині.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Обстеження і реконструкція будівель і споруд після пожежі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н, Вашкевич Ростислав Віталійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК03. Здатність приймати обґрунтовані рішення в складних та непередбачуваних умовах.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
фахові компетентності:
ФК17. Здатність аналізувати процеси, стан об'єктів та прогнозувати можливі загрози виникнення пожеж.
ФК19. Здатність розробляти і впроваджувати нові методи, спрямовані на забезпечення пожежної безпеки, оцінювання рівнів ризику.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН02. Розробляти і реалізовувати проекти у сфері пожежної безпеки з урахуванням цілей, обмежень, а також технічних, соціальних, економічних, правових і етичних аспектів.
РН04. Виконувати оцінювання проектів будівництва та проектів містобудівної документації на відповідність вимогам пожежної безпеки та пропонувати необхідні інженерно-технічні заходи забезпечення пожежної безпеки.
РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі.
РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
• Знати технічні стани будівельних конструкцій, пошкоджених після впливу підвищених температур.
• Знати різні способи та методи підсилення будівельних конструкцій та грунтових основ.
• Проводити розрахунки та конструювання різних способів підсилення будівельних конструкцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Будівельні конструкції
Конструкції будівель та споруд, ч.1, ч.2
Конструкції будівель та споруд, ч.3, ч.4
Механіка ґрунтів, основи та фундаменти
Будівлі і споруди та їх поведінка в умовах пожежі
Пожежна профілактика технологічних процесів
Кореквізити:Динаміка розвитку пожеж
Автоматизоване проектування
Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки
Автоматичні системи забезпечення протипожежного захисту
Проектування металевих конструкцій будівель та споруд з врахуванням впливу температур
Проектування залізобетонних конструкцій будівель та споруд з врахуванням впливу температур
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання КП студенти набувають навичок щодо сучасних методів розрахунку та проектування при підсиленні різних будівельних конструкцій для житлових, громадських, промислових будівель та споруд.
Опис: Опис пошкоджень будівельних конструкцій на прикладі реальної пожежі. Розрахунки підсилення цегляного простінка, сталевої та залізобетонної балок, та стрічкового фундаменту.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання курсового проекту здійснюється винятково у формі особистого захисту результатів досліджень перед комісією, до складу якої входять не менше 2-3 викладачів кафедри, один з яких керівник курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання проводиться з врахуванням якості виконання пояснювальної записки, графічної частини та усного захисту за розподілом балів, викладеним нижче:
• пояснювальна записка (40%);
• графічна частина (40%);
• усна доповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ Б В.2.6-207:2015 Розрахунок і конструювання кам’яних та армокам’яних будівель і споруд.
2. ДБН В.1.2-2:2006. Система забезпечення надійності в будівництві. Навантаження та впливи. Норми проектування.
3. ДБН В.2.1-10:2018. Основи і фундаменти будівель та споруд. Основні положення.
3. ДБН В.2.6-98:2009 Конструкції будинків та споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Основні положення.
4. ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану.
5. ДСТУ Б.В.1.2-3:2006. Система забезпечення надійності в будівництві. Прогини та переміщення. Вимоги проектування.
6. ДСТУ В.2.6-156:2011 Конструкції будинків та споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Правила проектування.
7. ДБН В.2.6-162:2010. Конструкції будинків і споруд. Кам’яні та армокам`яні конструкції. Основні положення.
8. ДБН В.2.6-198:2014. Сталеві конструкції. Норми проектування.
9. ДБН В.2.6-161:2017. Дерев’яні конструкції. Основні положення.
10. ДСТУ Б В.2.6-210:2016 Оцінка технічного стану сталевих будівельних конструкцій, що експлуатуються.
11. ДСТУ Б В.2.7-248:2011 Матеріали стінові. Методи визначення границь міцності при стиску і згині.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).