Проєктування залізобетонних конструкцій будівель та споруд з врахуванням впливу температур

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: д.т.н., проф. Хміль Р.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни є засвоєння студентами засад проектування залізобетонних конструкцій будівель і споруд різного призначення, в тому числі при впливі на конструкції високих температур під час можливої пожежі. Вдосконалити практичні навички з розрахунку і конструювання залізобетонних конструкцій, в тому числі з врахуванням аварійних умов їх роботи.
Завдання: INT. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері пожежної безпеки. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. СК04. Здатність оцінювати стан системи забезпечення пожежної безпеки відповідного рівня та економічну ефективність інженерно-технічних заходів у сфері пожежної безпеки. СК06. Здатність оптимізувати методи й засоби спрямовані на припинення дії небезпечних чинників пожежі, рятування життя і збереження здоров’я людей під час виникнення пожеж. СК11. Здатність забезпечувати організаційні і навчально-методичні заходи щодо набуття працівниками і населенням знань, необхідних для збереження життя і здоров'я людей в умовах виникнення пожеж та під час виконання робіт з ліквідування пожежі. СК13. Здатність застосувати основні положення стандартів та нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки в процесі професійної діяльності.
Результати навчання: РН01. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки для розв’язання наукових і прикладних задач у сфері пожежної безпеки. РН04. Виконувати оцінювання проектів будівництва та проектів містобудівної документації на відповідність вимогам пожежної безпеки та пропонувати необхідні інженерно-технічні заходи забезпечення пожежної безпеки. РН08. Виконувати випробування: речовин, матеріалів будівельних конструкцій, електротехнічних та кабельних виробів щодо визначення показників та характеристик пожежної небезпеки; систем протипожежного захисту, пожежно-технічного оснащення. РН12. Оцінювати стан забезпечення пожежної безпеки об’єктів, будівель та споруд, відповідність інженерних систем та систем активного та пасивного протипожежного захисту вимогам пожежної безпеки, створювати моделі нових систем. РН14. Аналізувати встановлені в технічній документації на речовини, матеріали, вироби, технологічні процеси, будівлі і споруди об'єктів вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельна механіка Будівельні конструкції Залізобетонні та кам’яні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни студент на достатньому рівні оволодіє номенклатурою залізобетонних конструкцій, що застосовують при типовому проектування виробничих та громадських будівель і споруд та діючими чисельними та інженерними методиками розрахунку і конструювання залізобетонних конструкцій на прикладі одноповерхового промислового будинку з розрахунком основних його несучих залізобетонних конструкцій. Також, на випадок виникнення в будівлі пожежі проводиться визначення межі вогнестійкості за несучою здатністю (R) проектованих залізобетонних конструкцій. Для практичного застосування теоретичних знань студент виконує індивідуальне завдання з проектування несучих залізобетонних конструкцій одноповерхового промислового будинку з врахуванням можливого виникнення у ньому пожежі.
Опис: Принципи проектування залізобетонних конструкцій. Одноповерхові каркасні промислові будівлі. Конструкції інженерних споруд (резервуари для води (круглі і прямокутні), водонапірні башти, силоси, бункера, підпірні стіни). Розрахунок меж вогнестійкості залізобетонних конструкцій (плит, колон при впливі одно і багатостороннього нагріву).
Методи та критерії оцінювання: усне опитування (30%) підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль оцінюється: усне опитування на практичних заняттях (30 балів). Екзамен включає 2 етапи: письмове завдання (50 балів) та усне опитування (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.6-98:2009.Бетонні та залізобетонні конструкції. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 71c. 2. ДСТУБ В.2.6-256:2010. Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону. К.: Мінрегіонбуд, 2011 - 118 с. 3. Розрахунок залізобетонних конструкцій на вогнестійкість відповідно до Єврокоду 2. Практичний посібник / В.Г. Поклонський, О.А. Фесенко, В.Г. Тарасюк та ін. – К.: Інтертехнологія, 2016. – 83 с 4. Масюк Г.Х. Залізобетонні конструкції інженерних споруд промислових підприємств : Навчальний посібник / Г.Х. Масюк – Рівне : НУВГП, 2011. – 212 с. 5. Практичний розрахунок елементів залізобетонних конструкцій за ДБН В.2.6-98:2009 у порівнянні з розрахунками за СНиП 2.03.01-84* і EN 1992-1-1 (Eurocode 2) / В.М. Бабаев, А.М. Бамбура, О.М. Пустовойтова та ін. ; за заг. ред. В.С. Шмуклера. – Харків : Золоті сторінки, 2015. – 208 с. 6. Залізобетонні конструкції: будівлі, споруди та їх частини : Підручник, 2-ге видання / А.М. Павліков - Полтава, ПолтНТУ, 2017. – 284 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).