Державне регулювання цивільного захисту та моніторинг надзвичайних ситуацій
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • формування знань щодо єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.
• формування знань щодо порядку виконання основних завдань єдиної державної системи цивільного захисту;
• формування необхідних знань для правильного тлумачення і кваліфікованого застосування правової бази єдиної державної системи цивільного захисту в процесі виконання працівниками ДСНС своїх службових обов’язків.
Результати навчання: РН02. Розробляти і реалізовувати проекти у сфері пожежної безпеки з урахуванням цілей, обмежень, а також технічних, соціальних, економічних, правових і етичних аспектів.
РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі.
РН11. Виконувати та обґрунтовувати техніко-економічні розрахунки заходів щодо підвищення пожежної безпеки.
РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію.
Додатково для освітньо-наукових програм:
РН18. Обирати та застосовувати ефективні методи та інструментальні засоби досліджень.
РН19. Планувати та виконувати наукові дослідження та інноваційні проекти, обґрунтовувати вибір методів і засобів дослідження, аналізувати результати, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити:
Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт
Короткий зміст навчальної програми: вивчення методологічних підходів до розробки управлінських рішень, їх прийняття та реалізації, забезпечення управління в підрозділах пожежної безпеки, наукової організації управління. , єдиної державної систему цивільного захисту України.
Основні етапи розвитку та напрямки наукової організації праці, її зміст та принципи, єдину державної систему цивільного захисту України. Моніторинг надзвичайних ситуацій в Україні.
кваліфіковано застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Проводити моніторинг пожежно-профілактичну роботу в будівництві, в населених пунктах, на промислових та інших об’єктах. Аналізувати та моніторинг наслідків від надзвичайних ситуацій та розробляти заходи щодо їх недопущення;
Розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами експертизи проектів та пожежно-технічних обстежень будівель і споруд різного призначення.
Опис: Розділ.1.
Тема.1.1.Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
Тема1.2.Державна стандартизація у сфері цивільного захисту.
Тема.1.3. Організації роботи органів державного
нагляду у сфері цивільного захисту
Тема.1.4.Повноваження центральних органів виконавчої влади,у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту
Тема.1.5. Експертиза у сфері цивільного захисту.
Тема.1.6. Про правовий режим надзвичайного стану
Тема.1.7.Державний нагляд у сфері забезпечення техногенної безпеки
Тема.1.8.Державний нагляд у сфері забезпечення пожежної безпеки.
РОЗДІЛ .2.
Тема 2.1. Вступ. Основні поняття моніторингу.
Тема 2.2. Система моніторингу та принципи моніторингу.
Тема 2.3. Принципи та функції моніторингу.
Тема 2.4. Класифікація систем моніторингу.
Тема 2.5. Надзвичайні ситуації природнього характеру.
Тема 2.6. Надзвичайні ситуації техногенного характеру.
Тема 2.7.1. Моніторинг небезпек, що можуть спричинити надзвичайні ситуації.
Тема 2.7.2. Моніторинг небезпек, що можуть спричинити надзвичайні ситуації.
Тема 2.8.1. Моніторинг небезпеки. Правове забезпечення та організаційно-функціональна структура захисту населення та територій у надзвичайній ситуації.
Тема 2.8.2. Моніторинг небезпеки. Правове забезпечення та організаційно-функціональна структура захисту населення та територій у надзвичайній ситуації.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі.
РН07. Застосовувати ефективні методи та засоби дослідження механізму виникнення пожеж та пожежних ризиків. у тому числі , методи та засоби математичного та комп’ютерного моделювання ,статистичного аналізу даних.
РН11.Виконувати та обгрунтовувати техніко-економічніхні розрахунки що до підвищення пожежної безпеки.
РН13. Оцінювати рівень небезпеки під час виникнення пожежі та можливості пожежно -рятувальних підрозділів.
Висвітлити основні поняття єдиної державної системи та її режими функціонування;
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1.Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України.–1996.-№ 30.- Ст.141.
2.Про аварійно-рятувальні служби. Закон України від 14 грудня 1999 р.// ВВРУ.-2000. - № 4. – Ст.25
3.Про захист населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Закон України від 8 червня 2000 р. // ВВРУ. – 2000. - № 40. – Ст. 337
4.Про правові засади цивільного захисту. Закон України від 29 червня 2004 р.// ВВРУ. -
5.Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру. Постанова КМУ від 3 серпня 1998 р. №1198
6.Про затвердження складу Національної ради з питань безпеки життєдіяльності населення. Постанова КМУ від 29 жовтня 2003 року.
7. Міжнародне законодавство про охорону праці. Конвенції та рекомендації МОП. ( у трьох томах). – К., 1997. – Т. 1. – 672 с., Т. 2 – 437 с., Т. 3. – 386 с.
8. Кодекс України про адміністративні правопорушення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).