Пожежна безпека об'єктів підвищеної небезпеки

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.E.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н, Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання вмінь та навичок науково-технічного обґрунтування критеріїв ідентифікації та оцінки пожежовибухонебезпеки технологічних процесів на об’єктах підвищеної небезпеки, оволодіння навичками і вміннями розробляти, пропонувати та впроваджувати інженерні та науково-технічні рішення з підвищення рівня пожежної безпеки об'єктів підвищеної небезпеки, враховуючи вимоги технічних регламентів, національних та міжнародних стандартів
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК01. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК03. Здатність приймати обґрунтовані рішення в складних та непередбачуваних умовах. ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: ФК08. Здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані управлінські рішення, управляти силами та засобами при ліквідації пожеж, проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, керувати роботою колективу. ФК10. Здатність оцінювати відповідність вимогам пожежної та техногенної безпеки проектні рішення на влаштування систем протипожежного захисту, автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення пожежі та оповіщення населення. ФК.13 Здатність оптимізувати методи й засоби спрямовані на припинення дії небезпечних чинників пожежі, рятування життя і збереження здоров’я людей під час виникнення пожеж. ФК17. Здатність аналізувати процеси, стан об'єктів та прогнозувати можливі загрози виникнення пожеж. ФК19. Здатність розробляти і впроваджувати нові методи, спрямовані на забезпечення пожежної безпеки, оцінювання рівнів ризику.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН02. Розробляти і реалізовувати проекти у сфері пожежної безпеки з урахуванням цілей, обмежень, а також технічних, соціальних, економічних, правових і етичних аспектів. РН04. Виконувати оцінювання проектів будівництва та проектів містобудівної документації на відповідність вимогам пожежної безпеки та пропонувати необхідні інженерно-технічні заходи забезпечення пожежної безпеки. РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі. РН12. Оцінювати стан забезпечення пожежної безпеки об’єктів, будівель та споруд, відповідність інженерних систем та систем активного та пасивного протипожежного захисту вимогам пожежної безпеки, створювати моделі нових систем. РН13. Оцінювати рівень небезпеки під час виникнення пожежі та можливості пожежно-рятувальних підрозділів. РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • Знати фізико-хімічні закономірності в технологіях та технологічні параметри, що впливають на вибухопожежну небезпеку об’єктів підвищеної небезпеки. • Знати методику аналізу вибухопожежонебезпеки середовища в апаратах, у виробничих приміщеннях та на відкритих технологічних майданчиках. • Проводити ідентифікацію потенційно небезпечного об’єкту. • Використовуючи технологічний регламент, технологічну схему та технологічну частину проекту, оцінити вибухопожежонебезпеку об’єкту, а також рівень його протипожежного захисту. • Складати повідомлення за формою ОПН-1.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити: • Державне регулювання цивільного захисту та моніторинг надзвичайних ситуацій • Пожежна профілактика в населених пунктах
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання КП студенти набувають навичок щодо проведення процедури ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки відповідно до вимог законодавчих та нормативних актів.
Опис: Відповідь на 2 індивідуальні теоретичні питання. Проведення ідентифікації об’єкта підвищеної небезпеки за індивідуальним завданням. Визначення категорії зовнішньої установки за вибухопожежною та пожежною небезпекою у відповідності до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання курсового проекту здійснюється винятково у формі особистого захисту результатів досліджень перед комісією, до складу якої входять не менше 2-3 викладачів кафедри, один з яких керівник курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання проводиться з врахуванням якості виконання пояснювальної записки, графічної частини та усного захисту за розподілом балів, викладеним нижче: • пояснювальна записка (40%); • графічна частина (20%); • усна доповідь (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» 18.01.2001. № 2245-ІІІ. 2. О.П. Михайлюк, В.В. Олійник, І.Я. Кріса, П.А. Білим, О.О.Тесленко Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки: Навчальний посібник. – Х.: УЦЗУ, 2010. - 343 с. 3. Пожежна безпека зовнішніх установок підприємств нафтопереробної та нафтохімічної промисловості : Інформаційно-довідковий посібник [Текст] – К., 2013. – 129 с. 4. Методика визначення ризиків і їх прийнятих рівнів для декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки. – К.: Основа, 2003. – 192 с. 5. Михайлюк О.П., Олійник В.В., Михайлюк А.О. Ідентифікація об’єктів підвищеної небезпеки: Навчальний посібник. – Х.:УЦЗУ, 2007. – 190 с. 6. Порядок ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та їх обліку. Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.22. №1030. 7. Визначення категорій зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою та ідентифікація об’єктів підвищеної небезпеки : метод. вказівки до виконання курсового проекту з курсу «Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки» для студентів спеціальності 8.17020301 «Пожежна безпека» / уклад. : В. Б. Верба. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 44 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Пожежна безпека об'єктів підвищеної небезпеки (курсовий проєкт)

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.E.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Гаврилко Олександр Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання вмінь та навичок науково-технічного обґрунтування критеріїв ідентифікації та оцінки пожежовибухонебезпеки технологічних процесів на об’єктах підвищеної небезпеки, оволодіння навичками і вміннями розробляти, пропонувати та впроваджувати інженерні та науково-технічні рішення з підвищення рівня пожежної безпеки об'єктів підвищеної небезпеки, враховуючи вимоги технічних регламентів, національних та міжнародних стандартів
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК01. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК03. Здатність приймати обґрунтовані рішення в складних та непередбачуваних умовах. ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: ФК08. Здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані управлінські рішення, управляти силами та засобами при ліквідації пожеж, проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, керувати роботою колективу. ФК10. Здатність оцінювати відповідність вимогам пожежної та техногенної безпеки проектні рішення на влаштування систем протипожежного захисту, автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення пожежі та оповіщення населення. ФК.13 Здатність оптимізувати методи й засоби спрямовані на припинення дії небезпечних чинників пожежі, рятування життя і збереження здоров’я людей під час виникнення пожеж. ФК17. Здатність аналізувати процеси, стан об'єктів та прогнозувати можливі загрози виникнення пожеж. ФК19. Здатність розробляти і впроваджувати нові методи, спрямовані на забезпечення пожежної безпеки, оцінювання рівнів ризику.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН02. Розробляти і реалізовувати проекти у сфері пожежної безпеки з урахуванням цілей, обмежень, а також технічних, соціальних, економічних, правових і етичних аспектів. РН04. Виконувати оцінювання проектів будівництва та проектів містобудівної документації на відповідність вимогам пожежної безпеки та пропонувати необхідні інженерно-технічні заходи забезпечення пожежної безпеки. РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі. РН12. Оцінювати стан забезпечення пожежної безпеки об’єктів, будівель та споруд, відповідність інженерних систем та систем активного та пасивного протипожежного захисту вимогам пожежної безпеки, створювати моделі нових систем. РН13. Оцінювати рівень небезпеки під час виникнення пожежі та можливості пожежно-рятувальних підрозділів. РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • Знати фізико-хімічні закономірності в технологіях та технологічні параметри, що впливають на вибухопожежну небезпеку об’єктів підвищеної небезпеки. • Знати методику аналізу вибухопожежонебезпеки середовища в апаратах, у виробничих приміщеннях та на відкритих технологічних майданчиках. • Проводити ідентифікацію потенційно небезпечного об’єкту. • Використовуючи технологічний регламент, технологічну схему та технологічну частину проекту, оцінити вибухопожежонебезпеку об’єкту, а також рівень його протипожежного захисту. • Складати повідомлення за формою ОПН-1.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити: • Державне регулювання цивільного захисту та моніторинг надзвичайних ситуацій • Пожежна профілактика в населених пунктах
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання КП студенти набувають навичок щодо проведення процедури ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки відповідно до вимог законодавчих та нормативних актів.
Опис: Відповідь на 2 індивідуальні теоретичні питання. Проведення ідентифікації об’єкта підвищеної небезпеки за індивідуальним завданням. Визначення категорії зовнішньої установки за вибухопожежною та пожежною небезпекою у відповідності до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання курсового проекту здійснюється винятково у формі особистого захисту результатів досліджень перед комісією, до складу якої входять не менше 2-3 викладачів кафедри, один з яких керівник курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання проводиться з врахуванням якості виконання пояснювальної записки, графічної частини та усного захисту за розподілом балів, викладеним нижче: • пояснювальна записка (40%); • графічна частина (20%); • усна доповідь (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» 18.01.2001. № 2245-ІІІ. 2. О.П. Михайлюк, В.В. Олійник, І.Я. Кріса, П.А. Білим, О.О.Тесленко Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки: Навчальний посібник. Х.: УЦЗУ, 2010. 343 с. 3.Пожежна безпека зовнішніх установок підприємств нафтопереробної та нафтохімічної промисловості. : Інформаційно-довідковий посібник [Текст] К., 2013. 129 с. 4. Методика визначення ризиків і їх прийнятих рівнів для декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки. К.: Основа, 2003. 192 с. 5. Михайлюк О.П., Олійник В.В., Михайлюк А.О. Ідентифікація об’єктів підвищеної небезпеки: Навчальний посібник. Х.:УЦЗУ, 2007. 190 с. 6. Порядок ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та їх обліку. Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13.09.22. №1030. 7. Визначення категорій зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою та ідентифікація об’єктів підвищеної небезпеки : метод. вказівки до виконання курсового проекту з курсу «Пожежна безпека об’єктів підвищеної небезпеки» для студентів спеціальності 8.17020301 «Пожежна безпека» / уклад. :В. Б. Верба. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 44 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).