Автоматизоване проєктування
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к. т.н. Пелех Андрій Богданович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність :
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері пожежної безпеки.
Загальні:
– ЗК07. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Фахові:
– СК07. Здатність опановуватита застосовувати сучасні інформаційні технології для розвязання задач у сфері пожежної безпеки.
– СК08. Здатність проводити комплексний аналіз існуючої протипожежної, аварі но-рятувальної техніки та пожежно-технічного оснащення і розробляти рішення підчас проектування сучасних зразків протиаожежної аварійно-рятувальної техніки та поожежно-технічного оснащення.
– СК14. Здатність до проведення випробувань нових інноваційних технологій, обладнання, засобів та систем протипожежного та інженерного захисту.
Результати навчання: повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- Як застосувати попередньо отримані теоретичні знання щодо розрахунку
вогнестійкості конструкцій з різних матеріалів на практичних прикладах за допомогою
програмних комплексів;
вміти:
- застосувати програмні комплекси «Ліра» та комплекси PyroSim, Pathfinder;
- аналізувати результати автоматизованих розрахунків, та використовувати їх для
подальшого проектування конструкцій та споруд з необхідними параметрами
вогнестійкості та міцності.
- задавати параметри розрахунку шляхів поширення пожежі та димоутворення, а також
розрахунку шляхів евакуації людей з приміщень
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати
навчання:
– РН01. Застосовувати спеціалізовані
концептуальні знання, що включають сучасні
наукові здобутки для розв’язання наукових і
прикладних задач у сфері пожежної безпеки.
– РН10. Застосовувати сучасні інформаційні та
комунік аційні технології, спеціалізоване
програмне забезпечення у сфері професійної
діяльності...
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Опір матеріалів
Будівельна механіка
Будівельні конструкції
Вогнестійкість будівельних конструкцій
Короткий зміст навчальної програми: Специфіка застосування числових методів при вирішенні завдань будівництва. Модель та їх різновидності. Моделі, що застосовуються для числового моделювання.
Системи автоматизованого проектування в будівництві. Поняття про САПР та основні принципи їх створення. Приклади існуючих САПР. Автоматизоване проектування.
Універсальний комплекс „ЛІРА” для розрахунку будівельних конструкцій. Область застосування, структура, ефективність.
Поняття про кінцеві елементи, їх види. Класифікація будівельних конструкцій за признаками систем.
Програмний комплекс «Elcut», основні напрямки його застосування
Моделювання конструкцій на прикладі статично визначених систем в програмному комплексі «Ліра».
Аналіз результатів розрахунків в програмному комплексі «Ліра»
Моделювання перерізів та матеріалів в програмному комплексі «Elcut». Моделювання процесу нагрівання перерізів
Аналіз результатів розрахунків в програмному комплексі «Elcut»
Застосування нелінійних методів розрахунку в програмі «Ліра» для моделювання процесів руйнування конструкцій від дії високих температур
Опис: Вступ. Специфіка застосування числових методів при вирішенні завдань будівництва. Модель та їх різновидності. Моделі, що застосовуються для числового моделювання.
Системи автоматизованого проектування в будівництві. Поняття про САПР та основні принципи їх створення. Приклади існуючих САПР. Автоматизоване проектування.
Універсальний комплекс „ЛІРА” для розрахунку будівельних конструкцій. Область застосування, структура, ефективність.
Поняття про кінцеві елементи, їх види. Класифікація будівельних конструкцій за признаками систем.
Моделювання конструкцій на прикладі статично визначених систем в програмному комплексі «Ліра».
Аналіз результатів розрахунків в програмному комплексі «Ліра»
Застосування нелінійних методів розрахунку в програмі «Ліра» для моделювання процесів руйнування конструкцій від дії високих температур
Ознайомлення з програмним комплексами для імітації пожежі і поширення диму в приміщеннях та проектування систем димовидалення
Ознайомлення з програмним комплексами для розрахунків часу та шляхів евакуації людей
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль опитування на практичних заняттях (20 балів).
2. Рубіжний контроль у вигляді виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання (20 балів).
3. Підсумковий контроль – семестровий залік (60 балів).
Контрольні заходи (КЗ) контрольна робота, і семестровий залік проводяться в письмовій формі.
Іспит перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль опитування на практичних заняттях ( мах 20).
2. Рубіжний контроль у вигляді виконання контрольних робіт для студентів заочної форми навчання (мах 20).
3. Підсумковий контроль – семестровий залік. (мах 60)
Контрольні заходи (КЗ) контрольна робота, і семестровий залік проводяться в письмовій формі.
Залік студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на екзаменаційному листі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. А.С. Городецький., І.Д. Євзерів Комп'ютерні моделі конструкцій., К. вид. "Факт", 2005-344с.
2. Правила пожежної безпеки в Україні.
3. 4. ДБН В. 1.1-7-2002 „Пожежна безпека об'єктів будівництва”.
5. Навчальний посібник із ПК Мономах версії 4.0.
6. ЛІРА 9.2. Приклади розрахунку та проектування., М.С. Барабаш, Ю.В. Гензерський, Д.В. Марченко, В.П. Тіток. - К.: видавництво «Факт», 2005. - 106 с.: Іл. Навчальний посібник
7. ДСТУ 2272-06. „Пожежна безпека. Терміни та визначення”.
8. В. В. Денисенко, В.Г. Точилкіна. Довідник Пожежна безпека у будівництві. ? К.:Будівельник, 1987. ? 302 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).