Зовнішня політика зарубіжних країн (країни Європи та Азії) (курсова робота)
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 6.291.01.E.052
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Доцент, кандидат політичних наук, доцент / Ю. Я. Тишкун /
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин.
Загальні компетентності:
6 - Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
7 - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
8 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
9 - Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
11 - Здатність спілкуватися іноземною мовою.
15 - Здатність працювати як автономно, так і у команді.
Фахові компетентності:
1 - Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій
2 - Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
3 - Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міждисциплінарних дослідженнях.
4 - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики держав, суспільних комунікацій, регіональних досліджень.
5 - Здатність аналізувати вплив світової економіки, міжнародного права та внутрішньої політики на структуру й динаміку міжнародних відносин та зовнішньої політики держав.
7 - Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України.
8 - Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені.
9 - Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем.
13 - Здатність аналізувати діяльність міжнародних недержавних акторів та транснаціональні відносини.
15 - Здатність аналізувати особливості, тенденції розвитку, форми, методи та інструменти державного регулювання регіональної та транскордонної співпраці.
1.1.- здатність використовувати на практиці теоретичні положення для аналізу конкретних сфер міжнародних відносин та тенденцій їх розвитку;
1.2 - уміння описувати об’єкти та аналізувати процеси і конкретні ситуації у сфері міжнародних відносин і зовнішньої політики крізь призму історичного та геополітичного підходів;
1.3- здатність використовувати набуті знання та уміння для дослідження природи, джерел та інститутів зовнішньої політики держав, особливостей їх функціонування та взаємодій на основі компаративістського методу;
1.5 - здатність виробляти підходи до розв’язання проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики (зокрема, міжнародних та внутрішньодержавних конфліктів);
1.6 - здатність до аналітичного сприйняття геополітичного виміру міжнародних відносин;
1.7 - розуміння специфіки новітніх форм дипломатичної діяльності.
2.1 - розуміння регіоналізму як тенденції розвитку сучасних міжнародних відносин, знання базових категорій, новітніх теорій, концепцій регіоналізму;
2.2 - вміння аналізувати конкретні факти, явища, процеси та прогнозувати тенденції у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці;
2.3 - розуміння сучасних етнополітичних процесів та їх впливу на регіональну та транскордонну співпрацю держав;
Результати навчання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в сфері міжнародних відносин, суспільних комунікації та регіональних студій, зовнішньополітичної діяльності держав, міжнародних взаємодій між державами, міжнародними організаціями та недержавними акторами, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов та передбачає застосування теорій суспільних наук та спеціальних наукових методів дослідження проблем міжнародних відносин.
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
5. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
6. Здатність працювати як автономно, так і у команді
7. Здатність виокремлювати ознаки та тенденції розвитку, розуміти природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій.
8. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
9. Здатність оцінювати стан та напрями досліджень міжнародних відносин та світової політики у політичній, економічній, юридичній науках, у міждисциплінарних дослідженнях.
10. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики держав, суспільних комунікацій, регіональних досліджень.
11. Здатність аналізувати вплив світової економіки, міжнародного права та внутрішньої політики на структуру й динаміку міжнародних відносин та зовнішньої політики держав.
12. Здатність аналізувати міжнародні інтеграційні процеси у світі та на Європейському континенті, та місце в них України.
13. Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені.
14. Здатність застосовувати знання характеристик розвитку країн та регіонів, особливостей та закономірностей глобальних процесів та місця в них окремих держав для розв’язання складних спеціалізованих задач і проблем.
15. Здатність аналізувати діяльність міжнародних недержавних акторів та транснаціональні відносини.
16. Здатність аналізувати особливості, тенденції розвитку, форми, методи та інструменти державного регулювання регіональної та транскордонної співпраці.
17. уміння описувати об’єкти та аналізувати процеси і конкретні ситуації у сфері міжнародних відносин і зовнішньої політики крізь призму історичного та геополітичного підходів;
18. здатність використовувати набуті знання та уміння для дослідження природи, джерел та інститутів зовнішньої політики держав, особливостей їх функціонування та взаємодій на основі компаративістського методу;
19. здатність розуміти і враховувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на прийняття політичних рішень на внутрішньодержавному та міжнародному рівнях;
20. здатність до аналітичного сприйняття геополітичного виміру міжнародних відносин;
21. розуміння специфіки новітніх форм дипломатичної діяльності.
22. розуміння регіоналізму як тенденції розвитку сучасних міжнародних відносин, знання базових категорій, новітніх теорій, концепцій регіоналізму;
23. вміння аналізувати конкретні факти, явища, процеси та прогнозувати тенденції у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці;
24. розуміння сучасних етнополітичних процесів та їх впливу на регіональну та транскордонну співпрацю держав;
25. знання основ європейської регіональної політики;
26. Знати природу міжнародного співробітництва, характер взаємодії між міжнародним акторами, співвідношення державних, недержавних акторів у світовій політиці.
27. Знати принципи, механізми та процеси забезпечення зовнішньої політики держав, взаємодії між зовнішньою та внутрішньою політикою, визначення та реалізації на міжнародній арені національних інтересів держав, процесу формування та реалізації зовнішньополітичних рішень.
28. Знати природу та характер взаємодій окремих країн та регіонів на глобальному, регіональному та локальному рівнях.
29. Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси.
30. Збирати, обробляти та аналізувати великі обсяги інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, регіональних систем, міжнародних комунікацій.
31. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
32. Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні документи.
33. Використовувати сучасні цифрові технології, спеціалізовані програмне забезпечення, бази даних та інформаційні системи для розв’язання складних спеціалізованих задач у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та/або регіональних студій .
34. Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо.
35. Мати навички самостійного визначення освітніх цілей та навчання, пошуку необхідних для їх досягнення освітніх ресурсів.
36. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх етапів розвитку теорії міжнародних відносин, формулювання нових політологічних концепцій та бачень розвитку міжнародної системи.
37 Досліджувати природу, джерела та інститути зовнішньої політики держав, особливості їх функціонування та взаємодії.
38 Досліджувати та аналізувати соціальні, правові, культурні, економічні чинники, що впливають на ухвалення політичних рішень на внутрішньодержавному та міжнародному рівнях.
39 Розробляти механізми розв’язання актуальних проблем і завдань у сфері міжнародних відносин та зовнішньої політики.
40 Досліджувати та аналізувати певні явища та процеси у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія міжнародних відносин
Зовнішня політика країн ЦСЄ та ПСЄ
Зовнішня політика України
Міжнародні відносини та світова політика
Зовнішня політика країн країн Зх. Європи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Зовнішня політика зарубіжних країн (курсова робота)» є невід’ємною складовою циклу обов’язкових дисциплін спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» першого рівня вищої освіти (бакалаврату), метою якої є оволодіння студентами систематизованими, цілісними знаннями про особливостей формування та реалізації курсів зовнішньої політики держав як суб’єктів міжнародних відносин; формування у студентів науково-обґрунтованих уявлень про історію зовнішньої політики певної держави, роль зовнішньополітичного апарату у її формуванні, місце конкретної держави у міжнародних, регіональних та субрегіональних організаціях, системі міжнародних відносин загалом та її вплив на глобальні політичні процеси; створення цілісного уявлення про роль певної держави у функціонуванні міжнародних організацій, членом яких вона є та співпрацю цієї держави з іншими державами, міжнародними та регіональними інтеграційними утвореннями та неурядовими організаціями.
Опис: Формування та реалізація зовнішньої політики: Австрії, Азербайджану, Андорри, Бахрейну, Бельгії, Білорусі, Болгарії, Брунею, Бутану, В’єтнаму, Вірменії, Греції, Грузії, Данії, Естонії, Ємену, Ізраїлю, Індії, Індонезії, Іраку, Ірану, Іспанії, Італії, Йорданії, Казахстану, Камбоджі, Катару, Киргизії, Кіпру, КНДР, КНР щодо ЄС, КНР щодо Індії, КНР щодо ООН, КНР щодо РФ, КНР щодо США, КНР щодо учасників ініціативи «Пояс і шлях», КНР щодо Японії, КНР, Кувейту, Лаосу, Латвії, Литви, Ліхтенштейну, Люксембургу, Лівану, М’янми, Македонії, Малайзії, Міста-держави Ватикан, Молдови, Монако, Монголії, Непалу, Нідерландів, Норвегії, Об’єднаних Арабських Еміратів, Оману, Пакистану, Палестинської Автономії, Польщі, Португалії, Республіки Корея, Румунії, РФ, Сан-Марино, Саудівської Аравії, Сербії, Сирії, Сінгапуру, Словаччини, Словенії, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо Британської Співдружності, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо ЄС, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо США, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо КНР, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії щодо РФ, Таджикистану, Таїланду, Туреччини, Туркменістану, Угорщини, Узбекистану, Фінляндії, Франції щодо КНР, Франції щодо Міжнародної організації Франкофонії, Франції щодо НАТО, Франції щодо ООН, Франції щодо США, Франції, ФРН щодо ЄС, ФРН щодо Китаю, ФРН щодо РФ, ФРН щодо США, ФРН, Хорватії, Чехії, Чорногорії, Швейцарії, Швеції, Японії.
Методи та критерії оцінювання: Залік 100*
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК)
Разом за дисципліну 100
*Критеріями оцінювання керівником курсової роботи є:
- актуальність теми та поставлених в роботі завдань;
- аргументованість, чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання плану, висновків і теми роботи в цілому;
- науковість стилю викладення;
- відсутність орфографічних та синтаксичних помилок;
- правильне оформлення роботи відповідно до стандартів та встановлених вимог.
Робота, в якій студентом самостійно обґрунтовано актуальність дослідження, чітко визначено мету, завдання, об’єкт та предмет дослідження, оцінено використані літературні джерела, використано сучасні методи дослідження, проведено комплексне дослідження проблеми, а результати дослідження мають практичне значення, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «відмінно».
Робота, в якій зроблено власне оцінювання використаних літературних джерел, самостійно проаналізовано підібраний матеріал, проведено комплексні дослідження, зроблено висновки та сформульовано пропозиції, але вони недостатньо аргументовані й самостійні, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, може бути оцінена на «добре».
Курсова робота, в якій розкрито тему, прореферовані необхідні літературні джерела, проаналізовано відповідні інформаційні дані, проведено дослідження, сформульовано висновки без повного їх обґрунтування, оформлена відповідно до цих методичних рекомендацій, допускається до захисту, але не може бути оцінена вище, аніж на оцінку «задовільно».
Якщо студент у повному обсязі не виконав вимог на оцінку «задовільно», виставляється оцінка «незадовільно». Оцінка «незадовільно» також ставиться, якщо у роботі виявлено ознаки плагіату (списування, відсутність посилань чи переліку використаної літератури, рефератів з Інтернету).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Боришполец, К. П. Методы политических исследований / К. П. Боришполец. – М.: Аспект Пресс, 2005.
2. Внешняя политика в ХХI веке: вопросы теории и практики: Матер. научн. семин. / Под. ред. П. А. Цыганкова. – М.: КДУ, 2009. – 232 с.
3. Гайдуков Л. Ф. Міжнародні відносини та зовнішня політика (1980-2000 роки): Підручн. – К., Либідь, 2007. – 624 с.
4. Дюрозель Ж. Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів / Ж. Б. Дюрозель ; пер. з фран. – К.: Основи, 1995. – 903 с.
5. Коппель О. А. Міжнародні відносини XX сторіччя. – К., 1999.
6. Косолапов Н. А. Внешняя политика и внешнеполитический процесс субъектов международных отношений // Мировая экономика и международные отношения. – 1999. – №3.
7. Мангейм Дж. Б. Политология. Методы исследования / Мангейм Дж. Б., Рич Р. К.; пер. с англ.; Предисл. А. К. Соколова. – М.: Весь Мир, 1997. – 544 с.
8. Хрусталев М. А. Основы теории внешней политики государства: Учебн. пособ. – М., 1984.
9. Эко У. Как написать дипломную работу. Гуманитарные науки: Учеб.-метод. пособ. / Эко Умберто; пер. с ит. Е. Костюкович. – М.: Книжный дом “Университет”, 2003. – 2-е изд. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).