Технології управлінського документообігу
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Вовк Наталія Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати:
– Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери.
– Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі.
уміти:
– Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності.
– Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів
– Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи.
– Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології управлінського документообігу (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Моделювання системи управлінського документообігу: організація як об’єкт впровадження електронного документообігу; інформаційна модель організації документних потоків у системі управління; діагностика системи документаційного забезпечення управління; проектування системи документаційного забезпечення управління; види систем електронного документообігу; критерії оцінювання системи електронного документообігу; етапи автоматизації документообігу; етапи переходу до електронного документообігу в організаціях. Організація електронного офісу: законодавче регулювання документування управлінської інформації в електронній формі; електронний офіс; електронний документ: вимоги та функції; електронний цифровий підпис; документування управлінської інформації в електронній формі; систематизація та зберігання документів у електронному діловодстві; електронний архів як складова системи електронного документообігу. Інтегроване використання засобів опрацювання електронних документів: історія хмарних технологій; суть хмарних технологій; характеристики хмарних технологій; типи хмар; класифікація технологій. Сучасні хмарні системи для професійної діяльності: сучасний стан хмарних сервісів; основні напрями використання хмарних сервісів у професійній діяльності; хмарні сервіси як заміна офісним додаткам. Захист інформації в АСУ: загальна характеристика конфіденційного діловодства; основні моделі теорії захисту інформації в АСУ; криптографічні методи захисту інформації в АСУ; системи шифрування із відкритим ключем.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, тестове опитування : (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вовк Н.С., Голощук Р.О. (2019). Ділова документація. Л.: Видавництво Львівської політехніки. 200 с.
2. Кандзюба С.П., Матвійчук Р.М., Сидорович Я.М., Мусієнко П.М. (2017). Частина 9: Електронний документообіг. Реінжиніринг адміністративних процесів в органах публічної влади. К.: ФОП Москаленко О. М.. С. 64.
3. Куцик П.О. (2019). Розвиток хмарних технологій та їх місце в організації обліку та корпоративного документообігу. Розвиток системи обліку, аналізу та аудиту в Україні: теорія, методологія, організація: збірник тез доповідей учасників ХVII Всеукраїнської наукової конференції. К.: ДП «Інформ. – аналіт. агентство». С. 183 - 186.
4. Кузьменко Н.В. (2018). Сучасне діловодство в Україні. Практичні поради. Центр учбової літератури. с. 260.
5. Про електронний документообіг та електронні довірчі послуги: збірник законодавчих і нормативних актів. Паливода. 2019. с. 252.
6. Лушников В.В., Бондарев А.В.. 1С:ДОКУМЕНТООБОРОТ. 200 ВОПРОСОВ И ОТВЕТОВ". "1С-Паблишинг". С. 298.
7. Benjamin Chevallereau, Jeff Potts (2017). Alfresco One 5.x Developer's Guide. Packt Publishing; 2 edition. P. 528.
8. Eric van der Meulen (2018). Project Management PM Process Flow & Companion Documents bundle. Q'vive, LLC; 1st edition. P. 7.
9. Doron Meir (2018). Workflow: A Practical Guide to the Creative Process. CRC Press; 1 edition. P. 306.