Технології менеджменту даних та знань

Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Сєров Юрій Олегович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних методів та принципів технологій менеджменту знань та їх використання під час побудови сучасних інформаційних та документаційних систем.
Завдання: ФК.1. Здатність до формування ефективної системи управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю. ФК.2. Здатність організовувати роботу та здійснювати керівництво інформаційно-аналітичними структурними підрозділами на підприємствах, в організаціях та установах, зокрема в архівних та бібліотечних. ФК.4. Здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації. ФК.5. Здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків та масивів. ФК.6. Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа. ФК.11. Здатність визначати специфіку предметної сфери діяльності для формулювання завдань автоматизації інформаційних процесів. ФК.12. Здатність здійснювати інформаційний моніторинг.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати складні завдання та практичні проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог. ЗК.2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК.3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. знати: ЗН.2. Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах. ЗН.3. Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації. уміти: УМ.1. Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги. УМ.2. Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності. УМ.6. Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Інтернет-технології опрацювання консолідованих документних ресурсів Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Технології інформаційного менеджменту - Інформаційні технології організації бізнесу - Управління якістю бібліотечної та архівної справи
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються на використанні технологій менеджменту знань та технологій видобування, нагромадження, структуризації, формування, опрацювання даних та знань.
Опис: Навчальна дисципліна висвітлює питання інженерії знань, подання знань за допомогою графів, ієрархічного подання знань, моделі подання знань, методів видобування знань з баз даних і текстів, бази знань і WWW, онтології та онтологічний інжиніринг.Інженерія знань. Подання знань за допомогою графів. Ієрархічне подання знань. Моделі подання знань. Методи видобування знань з баз даних і текстів. Бази знань і WWW. Онтології та онтологічний інжиніринг.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту лабораторних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту лабораторних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів, Екзаменаційний контроль (письмова компонента) - 60 балів Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка». Критерії оцінювання виконання лабораторних робіт • 1 бал: робота представлена з великими помилками, відсутність аналізу; звіт виконаний із порушенням вимог, із великою кількість граматичних та стилістичних помилок; під час захисту студент не відповів на жодні запитання. • 2-3 бали: робота виконана поверхнево, аналіз обраних засобів не глибокий, відсутні висновкіи або вони нечіткі; звіт виконаний із порушенням вимог, із значною кількість граматичних та стилістичних помилок; під час захисту студент відповів лиш на 1 питання. • 4-5 балів: робота містить основні елементи аналізу, але є недоліки в структурі або аргументації; звіт виконаний із недотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів на питання дуже поверхнево. • 6-7 балів: робота містить чіткий аналіз, але деякі висновки можуть бути недостатньо обґрунтованими; звіт виконаний із недотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів лиш питання, не наводячи конкретних фактів та результатів; • 8-9 балів: робота майже досконала, невеликі недоліки в структурі або аргументації; звіт виконаний із дотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів усі питання, але без чіткої аргументації; • 10 балів: робота досконала, глибокий та чіткий аналіз, добре обґрунтовані висновки; звіт виконаний із дотриманням усіх вимог, відсутні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів на усі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Приймак В. Управління знаннями: Підручник. Київ, 2019. 240 с. 2. Островська Г. Й. Система менеджменту знань як інструмент ефективного використання інтелектуального потенціалу підприємства. Економічний форум, 2019, 1: 104-110. 3. Milton N., Lambe P. The knowledge manager's handbook: a step-by-step guide to embedding effective knowledge management in your organization. Kogan Page Publishers, 2019, 320 p. 4. Campanella F., Derhy A., Gangi F. Knowledge management and value creation in the post-crisis banking system. Journal of Knowledge Management, 2019. 5. Gloet M., Samson D. Knowledge management and systematic innovation capability. Disruptive Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. 2020. p.1198-1218.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).