Комп'ютерно-лінгвістичні сервіси наукових досліджень

Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Федушко Соломія Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення головних принципів роботи у комп'ютерно-лінгвістичних сервісах, які підвищать ефективність та результативність роботи щодо проведення та оформлення наукових досліджень.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування: ФК.6. Здатність застосовувати комп’ютерні технології з метою вдосконалення професійної діяльності, розуміти принципи проектування та функціонування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа. ФК.12. Здатність здійснювати інформаційний моніторинг.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати складні завдання та практичні проблеми в інформаційній, бібліотечній та архівній сфері або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов та вимог. ЗК.3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. знати: ЗН.6. Використовувати прикладні соціокомунікаційні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. уміти: УМ.1. Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги. УМ.5. Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи. КОМ.1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ.2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комунікаційний менеджмент установи Технології інформаційного менеджменту Інформаційна діяльність в органах державної влади та управління
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює питання мовного забезпечення роботи з документами, роботу з автоматизованими системами комп’ютерного переклад тексту документів, автоматизованими системи опрацювання тексту у документах, з специфікою мовного супроводу документації PR-кампанії фірми та написання наукової роботи. Аналіз та підбір видання для опублікування наукової роботи за допомого сервісів Scopus та Scimago. Створення наукових документів українською та англійською мовою за допомогою шаблонів та спеціалізованих програмних засобів.
Опис: Сучасні методи представлення та опрацювання комп’ютерних та лінгвістичних знань в науковій сфері. Cервіси для пошуку та публікування результатів наукової діяльності. Сучасні сервіси для збору, упорядковування та організації інформації для дослідницької роботи. Сервіси для проведення та оформлення практичних результатів дослідження. Основні вимоги до написання, оформлення та представлення науково-дослідницьких робіт. Культура оформлення наукового тексту. Брендинг науковця. Стратегії і тактики наукової онлайн комунікації. Засоби брендингу особи-науковця та наукової установи.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту лабораторних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту лабораторних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах: - Поточний контроль (ПК): Лабораторні роботи (4 роботи по 10 балів) = 40 балів - Екзаменаційний контроль: 60 балів Разом за дисципліну: 100 балів Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка». Критерії оцінювання виконання лабораторних робіт • 1 бал: робота представлена з великими помилками, відсутність аналізу; звіт виконаний із порушенням вимог, із великою кількість граматичних та стилістичних помилок; під час захисту студент не відповів на жодні запитання. • 2-3 бали: робота виконана поверхнево, аналіз обраних засобів не глибокий, відсутні висновкіи або вони нечіткі; звіт виконаний із порушенням вимог, із значною кількість граматичних та стилістичних помилок; під час захисту студент відповів лиш на 1 питання. • 4-5 балів: робота містить основні елементи аналізу, але є недоліки в структурі або аргументації; звіт виконаний із недотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів на питання дуже поверхнево. • 6-7 балів: робота містить чіткий аналіз, але деякі висновки можуть бути недостатньо обґрунтованими; звіт виконаний із недотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів лиш питання, не наводячи конкретних фактів та результатів; • 8-9 балів: робота майже досконала, невеликі недоліки в структурі або аргументації; звіт виконаний із дотриманням усіх вимог, наявні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів усі питання, але без чіткої аргументації; • 10 балів: робота досконала, глибокий та чіткий аналіз, добре обґрунтовані висновки; звіт виконаний із дотриманням усіх вимог, відсутні граматичні та стилістичні помилки; під час захисту студент відповів на усі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Чупріна М.О. Інформаційно-комунікаційні технологій в бізнесі [Електронний ресурс]: навч. посіб. Електронні текстові дані. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 116 с. 2. Карсканова, С. В., Супрун, М. О. Методологія наукових досліджень в корекційній освіті: навчальний посібник. 2024. 70 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/740416/ 3. Академічна доброчесність, відкрита наука та штучний інтелект: як створити доброчесне освітнє середовище / А. Артюхов, М. Віхляєв, Ю. Волк. 2023. Liha-Pres, 2023. 524 с. 4. Бориченко К., Гудзь А., Панфілов О. Методологія та організація наукових досліджень: навчально-методичний посібник. Одеса, 2022. 48 с. DOI: 10.32837/11300.22511. 5. Ferrigno, G., Crupi, A., Di Minin, A., & Ritala, P. (2023). 50+ years of R&D Management: a retrospective synthesis and new research trajectories. R&D Management, 53(5), 900-926. 6. Пащенко С. С. Особливості мультилінгвального машинного перекладу технічної документації. ЧНУ ім. Петра Могили. Миколаїв, 2019. 12 с. 7. Becker, L. Write a Brilliant CV. SAGE Publications Limited, 2020. 140p. 8. Kikkeri, N. S., Nagalli S. How can i make my CV strong? International Medical Graduate and the United States Medical Residency Application. Springer, Cham, 2020. p. 89-97. 9. Rahimi M. Digital storytelling in language classes. In: Advanced Methodologies and Technologies in Modern Education Delivery. IGI Global, 2019. p. 276-290. 10. Farzindar A. A., Inkpen D. Natural Language Processing for Social Media. Synthesis Lectures on Human Language Technologies, 13(2), 2020,1-219.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).