Інформаційна аналітика в діяльності бібліотек та архівів
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.001
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к. н. із соціальних комунікацій, асистент Петрушка А.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати:
ЗН.1. Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю.
ЗН.4. Володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів.
ЗН.6. Використовувати прикладні соціокомунікаційні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
ЗН.8. Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі.
вміти:
УМ.1. Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
УМ.3. Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів.
УМ.4. Розробляти проекти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ.
УМ.5. Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи.
УМ.7. Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів.
КОМ.2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ.1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
АіВ.2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
АіВ.3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерно-лінгвістичні сервіси наукових досліджень
Інформаційні технології організації бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечує формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок у сфері ефективного використання інформаційних ресурсів бібліотек та архівів, опанування базових принципів пошуку та аналізу наукової інформації, застосування бібліометичного інструментарію оцінювання наукової діяльності дослідників та авторитетності наукових видань, дотримання принципів академічної доброчесності.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів;
- підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Bales S., Budzise-Weaver T. Transformative Library and Information Work. Cambridge : Chandos Publishing, 2020. 152 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-00979-2.
Robertson G. Disaster Planning for Special Libraries. Cambridge : Chandos Publishing, 2020. 194 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2015-0-04318-0.
Чотири простори бібліотеки: модель діяльності: практичний посібник / Бояринова О. та ін. Київ : ВГО Українська бібліотечна асоціація, 2020. 104 с.
Halaychik C. S., Reagan B. Licensing Electronic Resources in Academic Libraries : practical handbook. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 178 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2016-0-02424-5.
Vanduinkerken W., Kaspar and W. A. Sullenger P. Library Storage Facilities. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 241 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2017-0-03988-5.
Digital Humanities, Libraries, and Partnerships / in ed. R. Kear, K. Joranson. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 189 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2016-0-01794-1.
Основи формування культури академічної доброчесності в бібліотеці: інформаційний огляд / Якуніна Н. В., Чинюк А. А., Руденко Я. В. ; за ред. В. С. Пашкової, О. В. Воскобойнікової-Гузєвої, Я. Є. Сошинської, О. О. Сербіна. Київ : УБА, 2016. 41 с. URL: https://ula.org.ua/images/uba_document/programs/academ_integrety/Academ_1_12_red3.pdf.
Інформаційна аналітика в діяльності бібліотек та архівів (курсова робота)
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Код дисципліни: 7.029.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к. н. із соціальних комунікацій, асистент Петрушка А.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати:
ЗН.1. Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю.
ЗН.4. Володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів.
ЗН.6. Використовувати прикладні соціокомунікаційні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
ЗН.8. Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі.
вміти:
УМ.1. Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
УМ.3. Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів.
УМ.4. Розробляти проекти автоматизації формування інформаційних ресурсів бібліотечних та архівних установ.
УМ.5. Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи.
УМ.7. Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів.
КОМ.2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ.1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
АіВ.2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
АіВ.3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерно-лінгвістичні сервіси наукових досліджень
Інформаційні технології організації бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечує формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок у сфері ефективного використання інформаційних ресурсів бібліотек та архівів, опанування базових принципів пошуку та аналізу наукової інформації, застосування бібліометичного інструментарію оцінювання наукової діяльності дослідників та авторитетності наукових видань, дотримання принципів академічної доброчесності.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів;
- підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Bales S., Budzise-Weaver T. Transformative Library and Information Work. Cambridge : Chandos Publishing, 2020. 152 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2018-0-00979-2.
Robertson G. Disaster Planning for Special Libraries. Cambridge : Chandos Publishing, 2020. 194 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2015-0-04318-0.
Чотири простори бібліотеки: модель діяльності: практичний посібник / Бояринова О. та ін. Київ : ВГО Українська бібліотечна асоціація, 2020. 104 с.
Halaychik C. S., Reagan B. Licensing Electronic Resources in Academic Libraries : practical handbook. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 178 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2016-0-02424-5.
Vanduinkerken W., Kaspar and W. A. Sullenger P. Library Storage Facilities. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 241 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2017-0-03988-5.
Digital Humanities, Libraries, and Partnerships / in ed. R. Kear, K. Joranson. Cambridge : Chandos Publishing, 2018. 189 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2016-0-01794-1.
Основи формування культури академічної доброчесності в бібліотеці: інформаційний огляд / Якуніна Н. В., Чинюк А. А., Руденко Я. В. ; за ред. В. С. Пашкової, О. В. Воскобойнікової-Гузєвої, Я. Є. Сошинської, О. О. Сербіна. Київ : УБА, 2016. 41 с. URL: https://ula.org.ua/images/uba_document/programs/academ_integrety/Academ_1_12_red3.pdf.