Експертиза практичної соціальної роботи
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шевченко Ж.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати: складові поняття «експертиза»; завдання оцінки; типи оцінки; шляхи оцінки клінічної практики соціальної роботи; види вимірювальних інструментів; вимоги до вимірювальних інструментів; компоненти логічної моделі програми; послідовність етапів планування оцінки; вимоги до написання проекту оцінки програми.
• уміти: застосовувати методику дизайну з одним суб’єктом до оцінки клінічної соціальної роботи; розробляти логічну модель програми; розробляти індикатори ефективності програми; розробляти проекти оцінки соціальних програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методи збору соціальної інформації;
• Планування та інновації у соціальному розвитку;
• Кількісний та якісний аналіз в соціальній роботі
Короткий зміст навчальної програми: Мета та перспективи оцінки практики. Завдання оцінки. Проектний та моніторинговий підходи до оцінки. Типи оцінки. Етичні питання оцінки. Оцінка клінічної соціальної роботи — дизайн з одним суб'єктом. Вимірювання та аналіз. Види вимірювальних інструментів. Вимоги до вимірювальних інструментів. Основні компоненти програми. Розробка логічної моделі програми. Етапи проведення оцінки програми. Кількісні і якісні методи в оцінюванні.
Методи та критерії оцінювання: • виконання індивідуальних практичнних робіт; завдання з написання проекту оцінки програми (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Вайс К. Оцінювання: Методи дослідження програм та політики. – К.: Основи. – 2000 р.
• Імас Л., Ріст Р. К. Шлях до результатів. Планування та проведення ефективних оцінювань розвитку / Лінда Дж. Морра Імас, Р. К. Ріст - Київ. – 2015. – 580 с. http://www.aidsalliance.org.ua/ru/metida/2015/Road%20to%20Results%20UA.pdf)
• Руководство по мониторингу и оценке проектов, программ, политик. Бишкек, 2002 г. – 56 с.