Практика соціального адміністрування

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.біол.н. , доц. Козак М.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів теоретичних знань з основ управлінської діяльності, висвітлити функції управління соціальною роботою на різних рівнях, розкрити методи адміністрування, сформулювати практичні уміння і навички, необхідні для ефективного адміністрування соціальних програм, практичних умінь і навичок, необхідних для роботи з документами в установах соціального спрямування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: - загальних: • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК4) - фахових: • Здатність планувати і реалізовувати керівництво соціальними закладами на рівні структурних підрозділів та невеликих організацій (ФКС2.8)
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання - Планувати і реалізовувати керівництво соціальними закладами на рівні структурних підрозділів та невеликих організацій (ПР 2.8)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові аспекти соціальної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Програма розрахована на 30 лекційних та 30 практичних (семінарських) годин. Семінарські заняття мають закріпити теоретичні знання студентів, привчити їх самостійно аналізувати і порівнювати існуючий інструментарій соціальної роботи, самостійно складати алгоритм діяльності соціального працівника, враховуючи конкретну проблемну ситуацію. Предметом курсу є практика соціального адміністрування. Головними методологічними принципами вивчення курсу виступають: науковість, системність, комплексність, доступність, практичність, логічність, наочність.
Опис: теорії з основ менеджменту, роль шкіл менеджменту, теорії соціального управління, різноманітні типи організаційних структур служб соціальної роботи, функції управління соціальною роботою на різних рівнях, кадровий менеджмент. партисипативний менеджмент. Система оцінювання діяльності працівників. Розірвання трудової угоди. Моніторинг та оцінювання діяльності організації. Технологія та організація діловодства в закладах соціальної сфери. Дизайн збору даних та система звітності. Навчальна дисципліна вивчається впродовж одного семестру. З метою якісного виконання головних завдань навчально-виховного процесу застосовується проблемно-діяльнісна технологія вивчення курсу. Семінарські заняття проводяться з обов’язковими елементами поточного контролю, з елементами симуляційних ситуацій, аналізу конкретних ситуацій, вирішення практичних завдань. Методичне забезпечення самостійної роботи студентів базується на навчальній та науково-методичній літературі, яка є у бібліотеці та методичному кабінеті
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до лабораторних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК)-40% та виконання контрольного заходу (КЗ)- 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Менеджмент соціальної роботи:навчально-методичний посібник для студентів галузі знань 23 Соціальна робота. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. 262 с 2. Колбіна Л. А.Менеджмент соціальної роботи : навч. посіб. / Л.А.Колбіна.— Одеса : видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2017. — 406 с 3. Пономарьов О., Чеботарьов М., Харченко А. (2022) Розвиток соціальних систем: публічне управління, менеджмент та адміністрування. Теорія і практика управління соціальними системами (2), 113-122.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).