Технологічне проєктування
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 6.181.02.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доц. Чайківський Т.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.
2. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності
3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
4. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
5. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.
6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
7. Здатність працювати в команді.
8. Здатність працювати автономно.
9. Навички здійснення безпечної діяльності.
10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
11. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
12. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
13. Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини та громадянина в Україні.
14. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для забезпечення здорового способу життя.
фахові компетентності:
1. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.
2. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.
3. Здатність укладати ділову документацію та проводити технологічні та економічні розрахунки.
4. Здатність обирати та експлуатувати технологічне обладнання, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів.
5. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.
6. Здатність проектувати нові або модернізувати діючі виробництва (виробничі дільниці).
7. Здатність формувати комунікаційну стратегію в галузі харчових технологій, вести професійну дискусію.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- студент здатний пояснити та використовувати основні терміни, визначення та поняття, які стосуються обладнання харчових виробництв;
- студент може пояснити роботу типового обладнання;
- студент здатний зробити проектний технологічний розрахунок основного типового обладнання галузі;
- студент може запроектувати обладнання відповідно до умов виробництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Процеси і апарати харчових виробництв
Теплотехніка
Теоретичні основи харчових технологій
Харчові технології
Технології продуктів бродіння
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Обладнання харчових виробництв» формує у студентів сучасні уявлення про заводи харчової промисловості, де застосовуються різні машини і апарати призначені для механічної переробки сировини, теплової обробки, зброджування, витримки, перегонки, ректифікації, розливу продукції. Знання конструктивних особливостей цього обладнання, методів його технологічного та механічного розрахунку - необхідна передумова успішного керування технологічним процесом. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває відповідних знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств харчової промисловості та вирішення практичних завдань із забезпечення якості харчових продуктів.
Опис: Вспуп. Предмет, зміст та основні розділи курсу. Характеристика досягнень апаратурного оформлення харчової промсловості.
Тема 1. Приймання та складування сировини.
Тема 2. Обладнання для підготування сировини на спиртових і пивоварних заводах.
Тема 3. Обладнання для одержання і обробки солоду на спиртових і пивоварних заводах.
Тема 4. Технологічне обладнання для одержання плісневих грибів.
Тема 5. Технологічне обладнання для виробництва спирту
5.1. Схема і апарати для безперервного розварювання крохмалистої сировини. Будова і принцип дії.
Тема 6. Утилізація відходів спиртового виробництва.
Тема 7. Технологічне обладнання для виробництва пива.
Тема 8. Технологічне обладнання виробництва горілок.
Тема 9. Обладнання для підготовки посуду, розливу напоїв, їх оформлення на лікеро-горілчаних і пивзаводах.
Тема 10. Загальні вимоги до обладнання виноробних підприємств та захисні покриття.
Тема 11. Обладнання для доставки і переробки винограду, плодів і ягід.
Тема 12. Обладнання для зберігання, витримки та траспортування продуктів виноробства.
Тема 13. Насоси і трубопроводи для переміщення мезги, сусла і вина.
Тема 14. Обладнання цехів виготовлення вин та виноматеріалів.
Тема 15. Обладнання для термічної обробки виноматеріалів.
виноробних підприємствах.
Тема 16. Обладнання для освітлення продуктів виноробства і плодових соків.
Тема 17. Облоднання для виробництва шампанських (ігристих) вин.
Тема 18. Обладнання поточних ліній розливу продуктів виноробства.
Тема 19. Обладнання коньячного виробництва.
Тема 20. Машини і апарати для переробки відходів виноробства.
Тема 21. Обладнання дріжджових заводів
Тема 22. Обладнання хлібзаводів.
Тема 23. Обладнання для консервування м’ясної продукції
Тема 24. Обладнання для переробки риби і морепродуктів
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%) —тести, усне опитування
Підсумковий контроль (60%) — екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до лекційного курсу «обладнання для первинної переробки сировини. Насоси та ємності» https://vns.lpnu.ua/mod/resource/view.php?id=265957
2. Методичні вказівки до лекційного курсу «обладнання для первинної переробки сировини. Насоси та ємності» https://vns.lpnu.ua/mod/resource/view.php?id=265958
3. Методичні вказівки до лекційного курсу «Обладнання заводів вторинного виноробства та переробки відходів» https://vns.lpnu.ua/mod/resource/view.php?id=265959
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Обладнання харчових виробництв» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1856
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).