Сучасні процеси у технології неорганічних речовин та водоочищення
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.006
Кількість кредитів: 10.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Буклів Роксоляна Любомирівна
професор Знак Зеновій Орестович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різ¬них джерел.
фахових:
- здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв;
- здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
Результати навчання: Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення і презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проектів.
Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень
Хімія та технології наноматеріалів
Хіміко-технологічні процеси у підготовці природних вод
Технології неорганічних речовин (частина 1)
Технології неорганічних речовин (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти, апаратурне оформлення
для здійснення сучасних інноваційних процесів у технологіях неорганічних продуктів та
охорони навколишнього середовища, зокрема, акустичних, електромагнітних,
плазмохімічних, мембранних тощо, а також приклади застосування цих процесів у реальних
технологіях. Вивчення та комплексна оцінка існуючих і перспективних технологій
водоочищення. Визначення найбільш доцільних пріоритетних шляхів водоочищення та їх
технологічних і енергетичних проблем. Способи утилізації та знешкодження відходів
водоочищення, маловідходні та безвідходні технології.
Опис: Системний підхід до задач інтенсифікації ХТП.
Характеристика акустичних методів інтенсифікації ХТП.
Низькочастотні акустичні методи інтенсифікації ХТП.
Високочастотні акустичні методи інтенсифікації ХТП.
Характеристика електромагнітних методів інтенсифікації ХТП.
Безрозрядні електромагнітні методи інтенсифікації ХТП.
Плазмохімічні методи інтенсифікації ХТП.
Мембранні процеси.
Сучасні мікро-, ультра- та нанофільтрація у технології
водоочищення та зворотній осмос.
Електрохімічне окиснення.
Біполярний мембранний електродіаліз (BMED).
Хімічні та електрохімічні методи очищення.
Сепарація у процесі водоочищення.
Адсорбція у сучасних технологіях водоочищення.
Теоретичні основи застосування ультрафіолетового
випромінювання для знезараження мікроорганізмів у воді.
Теоретичні основи застосування ультразвукового очищення
води.
Кавітаційні методи очищення води.
Технологія мембранного біореактора.
Нетрадиційні способи обробки стічних вод.
Використання окисників з фізичними методами: Advanced
Oxidation Processes.
Аналіз відповідності українських інноваційних пріоритетів
перспективним світовим науковим та технологічним напрямам у технологіях неорганічних речовин і водоочищення.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, виконання самостійних робіт (30%);
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма 50% - усна форма 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів
Екзаменаційний контроль - 70 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Знак З.О., Гелеш А.Б. Інноваційні процеси у хімічних технологіях. Частина І.:
Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 208 с.
2. Вітенько Т.М. Гідродинамічна кавітація у масообмінних, хімічних і біологічних
процесах: монографія / Вітенько Т.М.– Тернопіль, (видавництво ТДТУ ім. Івана Полюя).
2009. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).