Технології неорганічних речовин, частина 2

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Зозуля Галина Іванівна, доцент Буклів Роксоляна Любомирівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення та комплексна оцінка сучасного стану і перспектив розвитку сировинної бази та наявних резервів виробництва фосфоровмісних та калійних мінеральних добрив. Вивчення різних аспектів виробництва спеціальних і товарних видів елементної сірки і сульфатної кислоти. Визначення найбільш доцільних пріоритетних шляхів вирішення сировинних, технологічних та енергетичних проблем цих виробництв. Способи утилізації та знешкодження відходів виробництв, маловідходні та безвідходні технології.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування 1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі хімічної технології неорганічних речовин, наноматеріалів і водоочищення. 2. Здатність критично аналізувати існуючі технології та формувати вимоги для розроблення інноваційних процесів і перспективних технологій неорганічних речовин, наноматеріалів і водоочищення.
Результати навчання: - знати теоретичні закономірності і вплив різних чинників на перебіг процесів перероблення полімінеральних калійних руд та накопичених відходів калійних підприємств; - знати сучасний стан та перспективи розвитку сировинної бази та наявних резервів для виробництва фосфоровмісних продуктів, теоретичні основи і принципи складання технологічних схем одержання основних форм фосфоровмісних продуктів; - вміти аналізувати технологічні процеси калійних та фосфатних виробництв, виконувати теоретичні й експериментальні дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Хімічна технологія основних солей і мінеральних добрив. • Устаткування галузі й основи проектування. • Технології продуктів неорганічного синтезу (ч. 1).
Короткий зміст навчальної програми: Значення, принципи розташування та інтенсифікація виробництва мінеральних солей. Сировина для їх виробництва. Фізико-хімічні властивості солей, способи їх покращення. Діаграми рівноваги сольових систем: побудова, розрахунки. Теоретичні основи і технології виробництва основних солей Фосфору, Сульфуру, Купруму, Флуору, Хлору, Хрому.
Опис: Теоретичні закономірності перероблення полімінеральних калійних руд у сульфатні калійно-магнієві добрива. Характеристика, основні напрямки і способи перероблення відходів калійних підприємств України. Теоретичні основи застосування органічних речовин у технології перероблення калійних руд. Сировина для виробництва фосфоровмісних продуктів. Виробництво фосфору. Технологія термічної фосфатної кислоти та термічних фосфатів. Технологія рідких комплексних добрив.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, виконання самостійних робіт (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма 50% - усна форма 20%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія процесів виробництв неорганічних речовин /Під ред. д-ра техн. наук проф. А.К.Запольського. - К.: Вища школа, 1992.- 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).