Основи проєктування виробництв енергоконденсованих речовин і матеріалів

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Доцент Мних Роман Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у майбутніх фахівців навичок в області проєктування виробництв енергоконденсоваих речовин і матеріалів, визначення об'ємів, змісту і методики розробки розрахунково-графічної моделі майбутнього виробництва, аналізу основних тенденцій в розвитку хімічної технології енергонасичених речовин, визначення методів проектування промислових споруд; ознайомлення з основними будівельними елементами споруд, принципами компонування устаткування. Важливе значення має придбання навичок при оформленні текстової і графічної частин проєктного завдання, у тому числі, і дипломного проєкту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії; фахові компетентності професійного спрямцвання: - здатністьвикористовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі хімічних технологій енергоконденсованих речовин і матеріалів та їх використання у виробах спеціального призначення; - здатність критично аналізувати сучасні технології та формувати вимоги для розроблення інноваційних процесів у технологіях енергоконденсованих речовин і матеріалів; - здатність проводити наукові роботи і матеріалів та дослідження їх властивостей.
Результати навчання: ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - хімія та технології наноматеріалів; - сучасні процеси у технології неорганічних речовин та водоочищення; - технології енергоконденсованих речовин і матеріалів; - фізико-хімія енергоконденсованих речовин і матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядають основи проєктування виробництв енергоконденсованих речовин і матеріалів; питання щодо проектування і експлуатації технологічних процесів, технологічних стадій та устаткування. Подано порядок розробки, узгодження і затвердження проектно-кошторисної документації на будівництво, що регламентується будівельними нормами і правилами України.
Опис: Навчальний курс даної дисципліни містить такі розділи: Екологічне та техніко-економічне обгрунтування проєктів виробництв енергоконденчованих речовин і матеріалів. Основні складові технологічного проєкту виробництва енергоконденсованих речовин і матеріалів. Зміст розділів вихідних даних для проєктування виробництва енергоконденсованих речовин та матеріалів. Розроблення технологічної схеми виробництва. Прєктування промислових будівель. Компонування устаткування. Загальні вимоги до спеціальних частин проекту. Монтаж і ремонт технологічних установок. Токсичність, вогне- і вибухонебезпечність. Охорона праці при виробництві, транспортуванні і зберіганні енергоконденсованих речовин і матеріалів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль передбачає письмово-усне фронтальне, індивідуальне, ущільнене опитування, виконання та захист звітів із лабораторних робіт, оцінку активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень. Оцінювання трирівневої (І-й рівень – тестовий контроль; ІІ-й, ІІІ-й рівні – завдання відкритого характеру) письмової та усної компонент під час екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист звітів із лабораторних робіт (30 %); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яцюк, Л. А. Основи проектування хімічних виробництв: навч. посібник / Л. А. Яцюк, О. І. Букет, Г. С. Васильєв; «НТУУ КПІ». — Київ : КПІ, 2017. — 72 с. 2. Гуменецький В.В. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів: навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003. – 440 с. 3. Спорягін Е.О. Основи проектування хімічних виробництв: навчальний посібник до вивчення курсу / Е.О. Спорягін– Д.: РВВ ДНУ, 2012.–с. 251 4. Волошин М.Д. Устаткування галузі і основи проектування Підручник / М.Д.Волошин, А.Б.Шестозуб, В.М.Гуляєв. - Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2004.- 371 с 5. Мельник С. Р. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу Навчальний посібник / Мельник С. Р., Піх З. Г. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2006. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи проєктування виробництв енергоконденсованих речовин і матеріалів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Керівники курсової роботи: науково-педагогічні працівники кафедри ХТНР.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у майбутніх фахівців навичок в області проєктування виробництв енергоконденсоваих речовин і матеріалів, визначення об'ємів, змісту і методики розробки розрахунково-графічної моделі майбутнього виробництва, аналізу основних тенденцій в розвитку хімічної технології енергонасичених речовин, визначення методів проектування промислових споруд; ознайомлення з основними будівельними елементами споруд, принципами компонування устаткування. Важливе значення має придбання навичок при оформленні текстової і графічної частин проєктного завдання, у тому числі, і дипломного проєкту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії; фахові компетентності професійного спрямцвання: - здатністьвикористовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі хімічних технологій енергоконденсованих речовин і матеріалів та їх використання у виробах спеціального призначення; - здатність критично аналізувати сучасні технології та формувати вимоги для розроблення інноваційних процесів у технологіях енергоконденсованих речовин і матеріалів; - здатність проводити наукові роботи і матеріалів та дослідження їх властивостей.
Результати навчання: ПР 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - хімія та технології наноматеріалів; - сучасні процеси у технології неорганічних речовин та водоочищення; - технології енергоконденсованих речовин і матеріалів; - фізико-хімія енергоконденсованих речовин і матеріалів.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота включає такі головні розділи: 1. Огляд наукової та науково-технічної літератури за темою роботи. 2. Теоретичні основи процесу. 3. Опис технологічної схеми виробництва. 4. Матеріальні та теплові розрахунки процесу. 5. Розрахунок основного обладнання. 6. Висновки. 7. Список літератури. Для курсової роботи з елементами наукових досліджень: 1. Опис експериментів: схеми установок, методики синтезів і досліджень, реактиви та мaтеріали. 2. Результати досліджень та їх обговорення.
Опис: Навчальний курс даної дисципліни містить такі розділи: 1. Основні складові технологічного проекту хімічного виробництва 2. Розробка технологічної схеми. 3. Вибір основного та допоміжного обладнання. 4. Робочий проект та документація. 5. Вимоги стандартів до технічної документації. 6. Запобігання аварій хімічного та техногенного характеру
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи, що містить пояснювальну записку та демонстраційні матеріали.компонент під час екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Яцюк, Л. А. Основи проектування хімічних виробництв: навч. посібник / Л. А. Яцюк, О. І. Букет, Г. С. Васильєв; «НТУУ КПІ». — Київ : КПІ, 2017. — 72 с. 2. Гуменецький В.В. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів: навчальний посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003. – 440 с. 3. Спорягін Е.О. Основи проектування хімічних виробництв: навчальний посібник до вивчення курсу / Е.О. Спорягін– Д.: РВВ ДНУ, 2012.–с. 251 4. Волошин М.Д. Устаткування галузі і основи проектування Підручник / М.Д.Волошин, А.Б.Шестозуб, В.М.Гуляєв. - Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2004.- 371 с 5. Мельник С. Р. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу Навчальний посібник / Мельник С. Р., Піх З. Г. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2006. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).