Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 7.162.03.O.015
Кількість кредитів: 16.50
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник магістерської кваліфікаційної роботи
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - узагальнення знань, отриманих студентом у процесі навчання в Національному університеті «Львівська політехніка», виявлення рівня його професійної підготовленості до самостійної праці в галузі; - систематизація, закріплення, розширення теоретичних i практичних знань та вмінь зі спеціальності та застосування їх під час виконання конкретних наукових, проектних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань; - розвиток навиків самостійної роботи й оволодіння методикою дослідження та експерименту, пов'язаних з темою роботи.
Завдання: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми біотехнологій та біоінженерії, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК5. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахові компетентності: ФК3. Здатність відбирати та аналізувати релевантні дані, у тому числі за допомогою сучасних методів аналізу даних і спеціалізованого програмного забезпечення. ФК4. Здатність розробляти та реалізовувати комерційні та науково-технічні плани і проєкти в галузі біотехнології з урахуванням всіх аспектів вирішуваної проблеми, включаючи технічні, виробничі, експлуатаційні, комерційні, правові, питання охорони праці і навколишнього середовища. ФК6. Здатність планувати і виконувати експериментальні роботи в галузі біотехнології з використанням сучасних обладнання та методів, інтерпретувати отримані дані на основі сукупності сучасних знань та уявлень про об’єкт і предмет дослідження, робити обґрунтовані висновки. ФК8. Здатність прогнозувати напрямки розвитку сучасної біотехнології в контексті загального розвитку науки і техніки. ФК9. Здатність застосовувати сучасні методи системного аналізу для дослідження та створення ефективних біотехнологічних процесів. ФК11. Здатність обґрунтовувати, реалізовувати та оптимізувати проєктно-конструкторські рішення в галузі біотехнології.
Результати навчання: програмні результати навчання: ПРН2. Знати вітчизняне та міжнародне законодавство у сфері авторського права. Вміти захищати свою інтелектуальну власність та уникати порушень інтелектуальної власності інших осіб. ПРН3. Здійснювати техніко-економічні розрахунки проектно конструкторських рішень та аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки на коротко- та довгострокову перспективу. ПРН8. Планувати та управляти науково-дослідними, науково-технічними та/або виробничими проектами у галузі біотехнології, базуючись на сучасних тенденціях розвитку науки, техніки та суспільства. ПРН9. Вміти розробляти, обґрунтовувати та застосовувати методи та засоби захисту людини та навколишнього середовища від небезпечних факторів техногенного та біологічного походження. ПРН10. Упроваджувати найбільш ефективні біотехнологічні методи та прийоми у практичну виробничу діяльність на основі оцінки ефективності передових біотехнологій та врахування загальних тенденцій розвитку новітніх біотехнологій у провідних країнах. ПРН12. Знаходити необхідну інформацію у науковій та довідниковій літературі, електронних базах, інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність. ПРН14. Вміти складати виробничу, технологічну та аналітичну документацію на біотехнологічні продукти різного призначення. ПРН15. Мати навички планування та виконання експериментальних досліджень як особисто, так і у колективі, критичного аналізу отриманих результатів; оформлення результатів досліджень у вигляді звіту, наукової публікації, презентації на наукових та інших заходах. ПРН17. Оцінювати, аналізувати та обирати варіанти рішень з управління складними біотехнологічними процесами з урахуванням цілей, обмежень, прогнозів та ризиків. комунікації: КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та іншими). КОМ2. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. автономія і відповідальність: АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Економічний аналіз біотехнологічних виробництв; Іноземна мова за професійним спрямуванням; Методологія та організація наук. досл., інтелект. власність та інноватика; Моделювання та масштабування біотехн.виробництв в системі GMP; Професійна та цивільна безпека; Сучасне застосування біотехнологічних методів (біоіндустрія); Біобезпека та методи контролю в біотехнології; Дисципліни вибіркового блоку. кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст. Список скорочень та умовних позначень. Вступ. Огляд літератури. Основна частина (аналіз роботи). Організація виробництва. Розрахункова частина, в т.ч. матеріальний розрахунок; технологічний розрахунок; апаратурно-технологічна схема виробництва та її опис; тепловий розрахунок. Будівельна частина. Економічна частина. Висновки. Список використаної літератури. Додатки (презентація).
Опис: Анотація. Анотація – стислий виклад змісту пояснювальної записки, який включає основні фактичні відомості та висновки, необхідні для початкового ознайомлення з роботою. Зміст. Зміст розміщують безпосередньо після анотації, починаючи з нової сторінки. Він включає: перелік умовних позначень і скорочень; послідовно перераховані найменування всіх розділів, підрозділів, пунктів; висновки; перелік посилань; додатки. Перелік умовних позначень і скорочень. Всі використані в пояснювальній записці малорозповсюджені умовні позначення, символи, одиниці, скорочення і терміни пояснюють у переліку, в алфавітному порядку. Вступ. У вступі стисло викладають: актуальність теми кваліфікаційної роботи; мету роботи; новизну кваліфікаційної роботи; практичну цінність одержаних результатів. Огляд літератури. Наводиться огляд публікацій з даної тематики, окреслюється сучасний стан даного питання, аналізується та порівнюється наявний на сьогодні матеріал теми. Основна частина. Дані, викладені в цьому розділі (аналіз заданої тематики, блок-схеми, графіки, таблиці) повинні бути достатніми для розкриття сутності роботи, тобто повністю розкривати і обґрунтовувати прийняті рішення та отримані результати. Організація виробництва. Характеристика вихідної сировини і готової продукції виробництва, використовуваного штаму-продуцента наводять відповідно до затвердженого на цей продукт нормативно-технічного документу – ДФУ, ДСТУ, ISO, ТУ тощо. Основне призначення продукції. Блок-схема виробництва. Розрахункова частина. Далі, опираючись на складену блок-схему виробничого процесу, приступають до виконання розрахункової частини роботи, яка включає матеріальні, технологічні, теплові розрахунки. Матеріальні розрахунки зводяться до складання матеріального балансу для кожної стадії процесу виробництва. В результаті матеріальних розрахунків визначаються маса, об’єм і склад мас на кожній стадії, готової продукції, відходів і втрат на всіх стадіях виробництва. Технологічний розрахунок полягає у визначенні потрібної продуктивності і порівняння її з розрахованою продуктивністю того чи іншого апарату. За результатом порівняння обирають апаратуру та визначають потрібну кількість устаткування. Після цього наводять повний опис апаратурно-технологічної схеми виробництва. Теплові розрахунки виконують з метою визначення кількості тепла, яке необхідно підвести або відвести для здійснення процесу; обчислення поверхні теплообміну; розрахунку витрат теплоносіїв і холодоагентів. В описі будівельної частини необхідно дати обґрунтування розмірів будівлі, площі окремих виробничих і допоміжних приміщень. Економічна частина. Проводяться необхідні техніко-економічні розрахунки, які мають на меті встановити витрати на сировину, обладнання, зарплату персоналу, розраховується можливий економічний ефект. Висновки. Наводять перелік та оцінку отриманих результатів роботи, у тому числі негативних, з урахуванням сучасних тенденцій вирішення поставленої задачі, передбачувані області застосування та економічну чи соціальну значущість випускної роботи. Висновки слід нумерувати. Перелік посилань. Додатки. У додатках розміщують матеріали, які через великий обсяг, специфіку, або форму подання не можуть бути внесені до основної частини. Також в додатках наводиться роздрукований примірник слайдів мультимедійної презентації.
Методи та критерії оцінювання: Попередній захист магістерської кваліфікаційної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Магістерську кваліфікаційну роботу оцінюють за такими критеріями: - відповідність роботи поставленому завданню; - актуальність теми роботи; - оцінка змісту усіх розділів роботи; - обґрунтованість прийнятих у роботі технічних рішень; - повнота огляду науково-технічної літератури та вміння її цитувати; - науково-технічний рівень та якість розрахунків; - оцінка обґрунтування змісту і якості пред’явленого комплексу конструкторсько-технологічної та іншої документації; - оцінка правильності використання стандартів, інших нормативних документів; - оцінка стилю та грамотності викладення пояснювальної записки, відповідність її оформлення до вимог стандартів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 94 бали – («відмінно») виставляється за високий рівень знання (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу частини основного та додатково рекомендованих літературних джерел, уміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку. і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язування практичних завдань; 80 балів – («добре») виставляється за в цілому правильне розуміння навчального матеріалу компонента, у тому числі розрахунків, і аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (несуттєві) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення при вирішенні практичних завдань; 60 балів – («задовільно») нараховується за слабке знання навчального матеріалу компонента, неточні чи неаргументовані відповіді, порушення послідовності викладу чи слабке застосування теоретичних положень під час розв’язування практичних завдань.
Рекомендована література: 1. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] / Стасевич М.В., Милянич., А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В, Бучкевич І.Р., Зайцев О.І., Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. – Львів: «Новий Світ-2000», 2018. –410 с. 2. Обладнання технологічних процесів фармацевтичних та біотехнологічних виробництв: навч. посібник для студ. вищ. навч. заклад. / М. В. Стасевич, А. О. Милянич, І. О. Гузьова [та ін.]; за ред. В. П. Новікова. — Вид. 2-ге, стереотип. — Вінниця: Нова Книга, 2016. — 408 с. 3. Процеси і апарати хіміко-фармацевтичної промисловості. Навч посібник для фарм і хім спец. / Сидоров Ю.І., Чуєшов В.І., Новіков В.П. - Вінниця: Нова Книга, 2009. -816 с. 4. Сидоров Ю.I., Влязло Р.Й., Новiков В.П. Процеси і апарати мікробіологічної тa фармацевтичної промисловості. / Львів: Iнтелект-Захiд, 2008. — 737 с. 5. Методичні вказівки щодо виконання та захисту магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою 162 «Біотехнології та біоінженерія», упорядників З.В. Губрій, Н.Є. Стадницька, О.В. Швед, В.І. Лубенець - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2023. - 29 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).