Організація баз даних та знань

Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Рішняк І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • знати місце та роль баз даних в сучасних комп'ютерних системах; • знати теоретичні основи баз даних, основні принципи та методи проектування сучасних баз даних; • мати уявлення про сучасний стан та методологію застосування баз даних в практиці;
Завдання: • знати місце та роль баз даних в сучасних комп'ютерних системах; • знати теоретичні основи баз даних, основні принципи та методи проектування сучасних баз даних; • мати уявлення про сучасний стан та методологію застосування баз даних в практиці;
Результати навчання: • знати місце та роль баз даних в сучасних комп'ютерних системах; • знати теоретичні основи баз даних, основні принципи та методи проектування сучасних баз даних; • мати уявлення про сучасний стан та методологію застосування баз даних в практиці; • уміти виконувати постановку задач проектування баз даних; • вміти застосовувати методи та алгоритми проектування та оптимізації баз даних; • здатний здійснювати процедури адміністрування та реінжинірингу баз даних; • здатний створювати інформаційні системи на основі баз даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Дискретної математики; • Алгоритмізація та програмування; • Системи управління базами даних та знань; • Сховища іпростори даних.
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційні системи та інформаційні технології. Моделювання даних: системи баз даних; моделі даних; реляційна модель; теорія нормалізації реляційної моделі даних. Мови запитів: мова SQL; мова QBE. Проектування та захист баз даних: проектування баз даних; цілісність даних; захист баз даних; транзакційна обробка баз даних. Класифікація баз даних: розподілені бази даних; паралельні бази даних; дедуктивні бази даних; об’єктно-орієнтовані бази даних; бази даних в Інтернеті; бази знань.
Опис: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзамен): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1) Берко А. Ю. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних та знань: підручник [для студ. вищ. навч. закл.] / Берко А. Ю., Верес О. М., Пасічник В.В. – 2-е вид. – Львів : „Магнолія 2006”, 2015. – 440 с. — (Серія «Комп’ютинґ»). 2) Берко А. Ю., Верес О. М., Пасічник В.В. Системи баз даних та знань. Книга 1. Організація баз даних: навч. посібник [для студ. вищ. навч. закл.] . – Львів : „Магнолія 2006”, 2008. – 456 с. — (Серія «Комп’ютинґ»). 3) Пасічник В. В. Організація баз даних та знань. / В. В. Пасичник, В. А. Резніченко. – К.: Видавнича група BHV, 2006. – 384 с.К.Дейт. Введение в системы баз данных. 7-е изд.: Пер. с англ. –М.: Издательский дом „Вильямс”, 2001. –1072с.: ил.-Парал. тит. англ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).