Розгортання інформаційних систем
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.E.051
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.ф.-м.н. Лучкевич Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: здатність розгортати, адмініструвати та супроводжувати інформаційні системи впродовж всього життєвого циклу
Результати навчання: використовувати знання і навички для автоматизації розгортання та налаштування інфраструктури в різних середовищах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Адміністрування інформаційних систем
• Інтеграція інформаційних систем
• Віртуалізація інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: дисципліна призначена для підготовки сучасного висококваліфікованого фахівця в галузі інформаційних технологій. У дисципліні в логічній послідовності викладено основні поняття, методології та інструменти організації та автоматизації процесу розгортання інформаційних систем
Опис: безперервне розгортання та безперервна доставка, балансування навантаження, хмарні середовища
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компонент) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• Підсумковий контроль (55% екзамен): письмово, усно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Arwidmark, J., Nystrom, M. Deployment Fundamentals, Vol. 6: Deploying Windows 10 Using Microsoft Deployment Toolkit. – Publisher : Deployment Artist, 2016 – 302 p.
2. Farley Jez, Humble David. Continuous Delivery: Reliable Software Releases through Build, Test, and Deployment Automation. – Publisher : Addison-Wesley Professional, 2010 – 512 p.
3. Michael T. Nygard. Release It! : Design and Deploy Production-Ready Software. – Publisher: Pragmatic Bookshelf, 2018 – 378 р.
4. Swartout Paul. Continuous Delivery and DevOps : A Quickstart guide. – Publisher: Packt Publishing , 2012 – 154 р.
5. Corona Stephen. Nginx : A practical guide to high perfomance. – Publisher: O'Reilly Media, 2016 – 250 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Розгортання інформаційних систем (курсова робота)
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.E.053
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.ф.-м.н. Лучкевич Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: здатність розгортати, адмініструвати та супроводжувати інформаційні системи впродовж всього життєвого циклу
Результати навчання: використовувати знання і навички для автоматизації розгортання та налаштування інфраструктури в різних середовищах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Адміністрування інформаційних систем
• Інтеграція інформаційних систем
• Віртуалізація інформаційних систем
• Розгортання інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: У ході виконання курсової роботи студенти повинні закріпити навички самостійного опрацьовування інформаційних джерел та навички практичного використання сучасних засобів інтеграції / розгортання інформаційних систем; виробити вміння комплексного використання відповідного інструментарію для ефективного розгортання програмних продуктів
Опис: створення інформаційної системи або середовища безперервної інтеграції/розгортання з урахуванням особливостей конкретного індивідуального проекту. Робота має на меті розкриття ключових аспектів, що стосуються CI/CD; вивчення теоретичних аспектів та поглиблення навичок роботи з основним DevOps інструментарієм
Методи та критерії оцінювання: Оцінка курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання курсової роботи (до 70 балів) і 2) захисту (до 30 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Опис індивідуального проекту (10 балів):
• Чіткість та докладність опису мети та основних функціональних вимог проекту.
• Адекватність та обґрунтованість архітектурних рішень та технологічного стеку.
2. Реалізація системи CI/CD (20 балів):
• Правильність та належна конфігурація обраного інструментарію для CI/CD.
• Автоматизованість та ефективність процесів компіляції, тестування та розгортання коду.
• Інтеграція із системами контролю версій та іншими інструментами розробки.
3. Тестування та валідація (10 балів):
• Проведення тестування системи CI/CD на основі реальних даних та сценаріїв використання.
• Відзначення та вирішення виявлених проблем та помилок.
4. Оцінка ефективності (10 балів):
• Аналіз покращень у процесах розробки та якості програмного забезпечення після впровадження системи CI/CD.
• Визначення та аргументація результатів оцінки.
5. Документація (10 балів):
• Чіткість та структурованість документації щодо створення та налаштування системи CI/CD.
• Наявність інструкцій для подальшого використання та підтримки.
6. Звіт (10 балів):
• Структурованість та наукова обґрунтованість звіту.
• Здатність чітко викладати результати, висновки та рекомендації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Розгортання інформаційних систем: методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів освітньо-професійної програми «Розподілені інформаційні системи та технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» / уклад. : М.М. Лучкевич, І.О. Шаклеіна, О.О. Гудь: Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 39 с.
2. Джон М. Квіґлі, Кім Л. Робертсон; Configuration Management: Theory and Application for Engineers, Managers, and Practitioners; Auerbach Publishers 2019 – 419 с.
3. Лорін Хочстеін; Ansible: Up and Running: Automating Configuration Management and Deployment the Easy Way; 2014 – 334 c.
4. Кіф Морріс; Infrastructure as Code; O'Reilly Media; 2020 – 462 с.
5. Євгеній Брікмен; Terraform: Up & Running: Writing Infrastructure as Code 2nd Edition; O'Reilly Media; 2019 – 368 с.
6. Майкл Кріф, Мітчел Хашімото. Terraform Cookbook: Efficiently define, launch, and manage Infrastructure as Code across various cloud platforms. ?Packt Publishing, 2020 – 366.
7. Майкл Хуліан; Practical Monitoring: Effective Strategies for the Real World; O'Reilly Media; 2017 – 170 c.
8. Мартін Роберт; Чиста архітектура (українською мовою); ФАБУЛА, 2019 – 416 с.
9. Скот Граннеман; Linux. Pocket Handbook; Williams 2018 – 464 с.
10. Томас Куріан Теканат – Datadog Cloud Monitoring Quick Start Guide; Packt Publishing, 2021 – 318 с.
11. Жан Кім, Кевін Бер, Жорж Спафорд; The Phoenix Project: A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win; IT Revolution Press 2019 – 382 с.
12. Емілі Фріман; DevOps For Dummies For Dummies; 2019 – 368 c.
13. Джон Фергюсон Смарт; Jenkins: The Definitive Guide: Continuous Integration for the Masses; O'Reilly Media; 2011 – 404 с.
14. Скот Чакон, Бен Штрауб; Pro GIT; O'Reilly Media; 2014 – 354 с.
15. Джин Кім, Джез Хамбл, Патрік Дебуа, Джон Вілліс. The DevOps Handbook: How to Create World-Class Agility, Reliability, and Security in Technology Organizations. IT Revolution Press, LLC, 2016 – 515 с.
16. Патроклос Папапетру; SonarQube in Action; Manning; 2013 – 392 c.
17. Мітчел Хашімото; Vagrant: Up and Running; O'Reilly Media 2013 – 158 с.
18. Джонатан Расмусор; The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great; Software Pragmatic Bookshelf 2013 – 268 с.
19. Скот Граннеман; Linux. Pocket Handbook; Williams 2018 – 464 с.
20. Джез Хамбл, Дейвид Фарли – Software continuous deployment: Automation of integration process; Williams 2016 – 432 с.
21. Gene Kim, Behr Kevin, Spafford George. The Phoenix Project: A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win. – Publisher : IT Revolution Press, 2018 – 432 p.
22. Denneman F., Epping D., Hagoort N. VMware vSphere 6.7 : Clustering Deep Dive – Independently published, 2018 – 565 p.
23. Brendan Burns, Joe Beda, Kelsey Hightower, Lachlan Evenson. Kubernetes: Up and Running, 3rd Edition – Publisher : O'Reilly Media, 2022 – 540 p.
24. Deepak Vohra. Pro Docker. – Publisher : Apress, 2015 – 271 p.
25. Golden Bernard. Virtualization For Dummies, 1st Edition – Publisher : For Dummies, 2007 – 384 p.
26. Turnbull James. The Docker Book: Containerization is the new virtualization . – Independently published, 2014 – 388 p
27. Arundel John, Domingus Justin. Cloud Native Devops with Kubernetes: Building, Deploying, and Scaling Modern Applications in the Cloud. . – Publisher : O?Reilly, 2019 – 345 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).