Розгортання інформаційних систем
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.E.051
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.ф.-м.н. Лучкевич Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: здатність розгортати, адмініструвати та супроводжувати інформаційні системи впродовж всього життєвого циклу
Результати навчання: використовувати знання і навички для автоматизації розгортання та налаштування інфраструктури в різних середовищах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Адміністрування інформаційних систем
• Інтеграція інформаційних систем
• Віртуалізація інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: дисципліна призначена для підготовки сучасного висококваліфікованого фахівця в галузі інформаційних технологій. У дисципліні в логічній послідовності викладено основні поняття, методології та інструменти організації та автоматизації процесу розгортання інформаційних систем
Опис: безперервне розгортання та безперервна доставка, балансування навантаження, хмарні середовища
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компонент) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (45%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• Підсумковий контроль (55% екзамен): письмово, усно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Arwidmark, J., Nystrom, M. Deployment Fundamentals, Vol. 6: Deploying Windows 10 Using Microsoft Deployment Toolkit. – Publisher : Deployment Artist, 2016 – 302 p.
2. Farley Jez, Humble David. Continuous Delivery: Reliable Software Releases through Build, Test, and Deployment Automation. – Publisher : Addison-Wesley Professional, 2010 – 512 p.
3. Michael T. Nygard. Release It! : Design and Deploy Production-Ready Software. – Publisher: Pragmatic Bookshelf, 2018 – 378 р.
4. Swartout Paul. Continuous Delivery and DevOps : A Quickstart guide. – Publisher: Packt Publishing , 2012 – 154 р.
5. Corona Stephen. Nginx : A practical guide to high perfomance. – Publisher: O'Reilly Media, 2016 – 250 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Розгортання інформаційних систем (курсова робота)
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.E.053
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.ф.-м.н. Лучкевич Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: здатність розгортати, адмініструвати та супроводжувати інформаційні системи впродовж всього життєвого циклу
Результати навчання: використовувати знання і навички для автоматизації розгортання та налаштування інфраструктури в різних середовищах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Адміністрування інформаційних систем
• Інтеграція інформаційних систем
• Віртуалізація інформаційних систем
• Розгортання інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: У ході виконання курсової роботи студенти повинні закріпити навички самостійного опрацьовування інформаційних джерел та навички практичного використання сучасних засобів інтеграції / розгортання інформаційних систем; виробити вміння комплексного використання відповідного інструментарію для ефективного розгортання програмних продуктів
Опис: створення інформаційної системи або середовища безперервної інтеграції/розгортання з урахуванням особливостей конкретного індивідуального проекту. Робота має на меті розкриття ключових аспектів, що стосуються CI/CD; вивчення теоретичних аспектів та поглиблення навичок роботи з основним DevOps інструментарієм
Методи та критерії оцінювання: Оцінка курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою, яка складається з двох частин: 1) виконання курсової роботи (до 70 балів) і 2) захисту (до 30 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Опис індивідуального проекту (10 балів):
• Чіткість та докладність опису мети та основних функціональних вимог проекту.
• Адекватність та обґрунтованість архітектурних рішень та технологічного стеку.
2. Реалізація системи CI/CD (20 балів):
• Правильність та належна конфігурація обраного інструментарію для CI/CD.
• Автоматизованість та ефективність процесів компіляції, тестування та розгортання коду.
• Інтеграція із системами контролю версій та іншими інструментами розробки.
3. Тестування та валідація (10 балів):
• Проведення тестування системи CI/CD на основі реальних даних та сценаріїв використання.
• Відзначення та вирішення виявлених проблем та помилок.
4. Оцінка ефективності (10 балів):
• Аналіз покращень у процесах розробки та якості програмного забезпечення після впровадження системи CI/CD.
• Визначення та аргументація результатів оцінки.
5. Документація (10 балів):
• Чіткість та структурованість документації щодо створення та налаштування системи CI/CD.
• Наявність інструкцій для подальшого використання та підтримки.
6. Звіт (10 балів):
• Структурованість та наукова обґрунтованість звіту.
• Здатність чітко викладати результати, висновки та рекомендації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Розгортання інформаційних систем: методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів освітньо-професійної програми «Розподілені інформаційні системи та технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» / уклад. : М.М. Лучкевич, І.О. Шаклеіна, О.О. Гудь: Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 39 с.
2. Джон М. Квіґлі, Кім Л. Робертсон; Configuration Management: Theory and Application for Engineers, Managers, and Practitioners; Auerbach Publishers 2019 – 419 с.
3. Лорін Хочстеін; Ansible: Up and Running: Automating Configuration Management and Deployment the Easy Way; 2014 – 334 c.
4. Кіф Морріс; Infrastructure as Code; O'Reilly Media; 2020 – 462 с.
5. Євгеній Брікмен; Terraform: Up & Running: Writing Infrastructure as Code 2nd Edition; O'Reilly Media; 2019 – 368 с.
6. Майкл Кріф, Мітчел Хашімото. Terraform Cookbook: Efficiently define, launch, and manage Infrastructure as Code across various cloud platforms. ?Packt Publishing, 2020 – 366.
7. Майкл Хуліан; Practical Monitoring: Effective Strategies for the Real World; O'Reilly Media; 2017 – 170 c.
8. Мартін Роберт; Чиста архітектура (українською мовою); ФАБУЛА, 2019 – 416 с.
9. Скот Граннеман; Linux. Pocket Handbook; Williams 2018 – 464 с.
10. Томас Куріан Теканат – Datadog Cloud Monitoring Quick Start Guide; Packt Publishing, 2021 – 318 с.
11. Жан Кім, Кевін Бер, Жорж Спафорд; The Phoenix Project: A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win; IT Revolution Press 2019 – 382 с.
12. Емілі Фріман; DevOps For Dummies For Dummies; 2019 – 368 c.
13. Джон Фергюсон Смарт; Jenkins: The Definitive Guide: Continuous Integration for the Masses; O'Reilly Media; 2011 – 404 с.
14. Скот Чакон, Бен Штрауб; Pro GIT; O'Reilly Media; 2014 – 354 с.
15. Джин Кім, Джез Хамбл, Патрік Дебуа, Джон Вілліс. The DevOps Handbook: How to Create World-Class Agility, Reliability, and Security in Technology Organizations. IT Revolution Press, LLC, 2016 – 515 с.
16. Патроклос Папапетру; SonarQube in Action; Manning; 2013 – 392 c.
17. Мітчел Хашімото; Vagrant: Up and Running; O'Reilly Media 2013 – 158 с.
18. Джонатан Расмусор; The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great; Software Pragmatic Bookshelf 2013 – 268 с.
19. Скот Граннеман; Linux. Pocket Handbook; Williams 2018 – 464 с.
20. Джез Хамбл, Дейвид Фарли – Software continuous deployment: Automation of integration process; Williams 2016 – 432 с.
21. Gene Kim, Behr Kevin, Spafford George. The Phoenix Project: A Novel About IT, DevOps, and Helping Your Business Win. – Publisher : IT Revolution Press, 2018 – 432 p.
22. Denneman F., Epping D., Hagoort N. VMware vSphere 6.7 : Clustering Deep Dive – Independently published, 2018 – 565 p.
23. Brendan Burns, Joe Beda, Kelsey Hightower, Lachlan Evenson. Kubernetes: Up and Running, 3rd Edition – Publisher : O'Reilly Media, 2022 – 540 p.
24. Deepak Vohra. Pro Docker. – Publisher : Apress, 2015 – 271 p.
25. Golden Bernard. Virtualization For Dummies, 1st Edition – Publisher : For Dummies, 2007 – 384 p.
26. Turnbull James. The Docker Book: Containerization is the new virtualization . – Independently published, 2014 – 388 p
27. Arundel John, Domingus Justin. Cloud Native Devops with Kubernetes: Building, Deploying, and Scaling Modern Applications in the Cloud. . – Publisher : O?Reilly, 2019 – 345 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).