Графічний інтерфейс користувача (курсова робота)
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.01.E.056
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: Залучений спеціаліст від Lviv IT Cluster
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути
здатним продемонструвати такі результати навчання:
• Розуміння основних термінів та знання основних принципів, патернів, правил дизайну користувацького інтерфейсу та їх вплив на користувацький досвід;
• Вміння працювати в команді;
• Вміння створювати ефективні та зручні інтерфейси (веб-сайти, веб-додатки та мобільні додатки) з урахуванням бізнес-цілей та потреб користувачів;
• Здатність аналізувати та оцінювати якість інтерфейсу з точки зору користувацького досвіду та вносити пропозиції щодо покращення;
• Вміння працювати з необхідним програмним забезпеченням;
• Здатність спроєктувати користувацькі шляхи, інформаційну архітектуру та інтерактивний прототип, який буде виконувати посталені завдання;
• Здатність протестувати користувацький інтерфейс за допомогою різних методів дослідження;
• Вміння створити дизайн-концепт та решту похідних дизайн-сторінок;
• Вміння створювати адаптивний дизайн для різних роздільних здатностей;
• Здатність створити UI-kit та дизайн-систему;
• Вміння презентувати дизайн-рішення;
• Здатність до постійного самовдосконалення та розвитку навичок.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути
здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
• Розуміння основних термінів та знання основних принципів, патернів та правил.
• Вміння ефективно працювати з дизайн-інструментами для проєктування та створення дизайн-макетів.
• Здатність створювати ефективний та зручний для користувачів інтерфейс.
• Вміння спроєктувати та скомбінувати необхідні елементи інтерфейсу для отримання найкращого користувацького досвіду.
• Здатність візуалізувати велику кількість даних в ефективний користувацький інтерфейс.
• Вміння проєктувати інтерактивні прототипи для веб-сайтів, веб-додатків чи мобільних додатків на основі бізнес-дослідження та досліджень користувачів.
• Здатність протестувати користувацький інтерфейс.
• Здатність створювати дизайн-макети для веб-сайтів, веб-додатків чи мобільних додатків.
• Вміння створити дизайн-макети для мобільних роздільних здатностей.
• Здатність створити UI-kit та дизайн-систему.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
• Дизайн інтерфейсів
• Основи графічного дизайну
Супутні та наступні навчальні дисципліни
• Дизайн мобільних додатків
• Мультимедійні видання
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота – це самостійна, творча робота, під час якої студенту необхідно показати вміння користуватися науково-технічною літературою, володіти програмним забезпеченням для реалізації завдання, використовувати інтерфейси прикладних програм, застосовувати знабуті навички.
Курсова робота є проектною розробкою, в якій розв’язується актуальна задача для напряму «Видавничо-поліграфічна справа». Тематика курсових робіт має відповідати сучасному стану і перспективам розвитку комп’ютерних засобів поліграфічного виробництва.
Методи та критерії оцінювання: • відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання;
• самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, креслень, графіків та таблиць;
• наявність елементів науково-дослідного характеру;
• використання комп’ютерних технологій;
• оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів згідно з вимогами конструкторської та технологічної документації, ДСТУ 3008-95.
Максимальна сумарна оцінка – 100 балів.
Рекомендована література: 1. Living with Complexity by Donald A. Norman | 2010 | 259 pages;
2. The Design Of Everyday Things by Donald A. Norman | 2013 | 370 pages;
3. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things by Donald A. Norman | 2005 | 272;
4. Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition by Krug Steve | 2021 | 218 pages;
5. About Face: The Essentials of Interaction Design 4th Edition by Alan Cooper | 2014 | 588 pages;
6. The Inmates Are Running the Asylum: Why High Tech Products Drive Us Crazy and How to Restore the Sanity (2nd Edition) by Alan Cooper | 2004 | 283 pages;
7. Laws of UX. Using Psychology to Design Better Products & Services by Jon Yablonski | 2020 | 150 pages;
8. Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions 1st Edition by Bill Scott, Theresa Neil | 2009 | 519 pages;
9. Responsive Web Design 2nd edition by Ethan Marcotte | 2017 | 168 pages;
10. Responsive design patterns by Ethan Marcotte | 2016 | 174 pages;
11. Responsive Design Patterns & Principles by Ethan Marcotte | 2015 | 172 pages;
12. Designing Web Usability 1st Edition by Jakob Nielsen | 1999 | 300 pages;
13. The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems by Jef Raskin | 2000 | 233 pages;
14. Information Architecture for the World Wide Web- Designing Large-Scale Web Sites, 3rd Edition by Peter Morville, Louis Rosenfeld | 2007 | 526 pages;
15. A Project Guide to UX Design. For User Experience Designers in the Field or in the Making | 2nd Edition by Russ Unger, Carolyn Chandler | 2012 | 368 pages.
Графічний інтерфейс користувача
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.01.E.052
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: Залучений спеціаліст від Lviv IT Cluster
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути
здатним продемонструвати такі результати навчання:
• Розуміння основних термінів та знання основних принципів, патернів, правил дизайну користувацького інтерфейсу та їх вплив на користувацький досвід;
• Вміння працювати в команді;
• Вміння створювати ефективні та зручні інтерфейси (веб-сайти, веб-додатки та мобільні додатки) з урахуванням бізнес-цілей та потреб користувачів;
• Здатність аналізувати та оцінювати якість інтерфейсу з точки зору користувацького досвіду та вносити пропозиції щодо покращення;
• Вміння працювати з необхідним програмним забезпеченням;
• Здатність спроєктувати користувацькі шляхи, інформаційну архітектуру та інтерактивний прототип, який буде виконувати посталені завдання;
• Здатність протестувати користувацький інтерфейс за допомогою різних методів дослідження;
• Вміння створити дизайн-концепт та решту похідних дизайн-сторінок;
• Вміння створювати адаптивний дизайн для різних роздільних здатностей;
• Здатність створити UI-kit та дизайн-систему;
• Вміння презентувати дизайн-рішення;
• Здатність до постійного самовдосконалення та розвитку навичок.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути
здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
• Розуміння основних термінів та знання основних принципів, патернів та правил.
• Вміння ефективно працювати з дизайн-інструментами для проєктування та створення дизайн-макетів.
• Здатність створювати ефективний та зручний для користувачів інтерфейс.
• Вміння спроєктувати та скомбінувати необхідні елементи інтерфейсу для отримання найкращого користувацького досвіду.
• Здатність візуалізувати велику кількість даних в ефективний користувацький інтерфейс.
• Вміння проєктувати інтерактивні прототипи для веб-сайтів, веб-додатків чи мобільних додатків на основі бізнес-дослідження та досліджень користувачів.
• Здатність протестувати користувацький інтерфейс.
• Здатність створювати дизайн-макети для веб-сайтів, веб-додатків чи мобільних додатків.
• Вміння створити дизайн-макети для мобільних роздільних здатностей.
• Здатність створити UI-kit та дизайн-систему.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
• Дизайн інтерфейсів
• Основи графічного дизайну
Супутні та наступні навчальні дисципліни
• Дизайн мобільних додатків
• Мультимедійні видання
Короткий зміст навчальної програми: Знайомство, презентація навчальної програми та вступ до курсу.
• Знайомство з студентами;
• Обговорення навчального курсу;
• Що таке дизайн та хто такий дизайнер;
• Типи дизайнерів, їх ролі та обов’язки;
• Що таке клієнтський досвід (CX) та на що він впливає;
• Що таке користувацький досвід (UX), історія виникнення цього терміну та його важливість для дизайнера;
• Що таке дизайнер взаємодії (IxD), де і як він використовується в дизайні;
• Що таке користувацький інтерфейс (UI), історія розвитку та різновиди інтерфейсів;
• Література для самостійної роботи над курсом.
Основи візуального дизайну:
• Типографіка (Typography): основні поняття та правила;
• Колористика (Coloristics): терміни та визначення;
• Композиція (Composition): типи та закони;
• Принципи візуальної ієрархії (Visual hierarchy);
• Гештальт-принципи (Gestalt principles);
• Випадки, коли необхідно порушити правила.
Основи дизайну користувацького досвіду:
• Що таке юзабіліті (Usability), чим він відрізняється від користувацького досвіду (UX) та які принципи він містить;
• Що таке ментальна модель (Mental model) та як вона впливає на юзабіліті;
• Що таке когнітивні упередження (Cognitive biases) та як їх уникнути;
• Загальні UX-патерни, дарк-патерни (Dark patterns), принципи, закони та критерії юзабіліті;
• Z та F патерни.
Огляд та принцип роботи основних елементів (компонентів) інтерфейсу користувача:
• Буде розглянуто: page header, page footer, navigation menu, link, button, icon, dropdown, input, auto-complete, checkbox, radio button, tabs, stepper, pagination, breadcrumb, tag, time & date pickers, form, slider, switch, calendar, card, carousel, collapse, comment, list, table, timeline, tooltip, alert, modal, notification, progress bar, search, skeleton, tree, image, avatar, upload, transfer;
• Стани елементів інтерфейсу.
Відстані, сітки та макети
• Історія виникнення;
• Що таке сітки та навіщо їх використовувати;
• З яких елементів складається сітка;
• Типи сіток та їх застосування;
• Особливості сіток для веб-сайтів, веб-додатків та мобільних додатків;
• Правила та рекомендації щодо розміщення елементів інтерфейсу на сітці.
Адаптивний та чутливий дизайн
• Історія виникнення;
• Що таке адаптивний дизайн, чутливий дизайн та яка різниця між ними;
• Плюси та мінуси кожного;
• Рекомендації щодо застосування.
Огляд дизайн-систем, гайдлайнів та правил для створення мобільних додатків:
• Дизайн-система: що це, для чого і як її використовувати;
• Огляд гайдлайнів для Google material design (1-3) та Apple human interface;
• Різниця між цими 2-ма платформами;
• Native, Hybrid та Cross-Platform мобільні додатки;
• DPI та PPI;
• Pixels та points;
• Зона великого пальця (The thumb zone);
• Базові правила та рекомендації для створення мобільних інтерфейсів.
Проєктування користувацьких шляхів (воркшоп)
• Ціль та значення в проєктуванні користувацьких інтерфейсів;
• Правила та рекомендації щодо побудови;
• Варіанти застосування.
Проєктування інформаційної архітектури (воркшоп)
• Ціль та значення в проєктуванні користувацьких інтерфейсів;
• Типи інформаційних архітектур;
• Правила та рекомендації щодо побудови;
• Варіанти застосування.
Методи тестування дизайн-рішень
Швидкі методи оцінки інтерфейсу:
• Jacob Nielsen's heuristics;
• Laws of UX: 21 principles;
• 5 Usability criteria;
• Don Norman's 7 principles;
• Schneiderman's 8 Golden Rules;
• Bruce Tognazzini's principles;
• Design principles for reducing cognitive load;
• Guerrilla testing;
• Expert reviews.
Повноцінні методи оцінки інтерфейсу:
• Usability testing;
• A/B testing;
• Card sorting та Tree testing.
Сервіси для оцінки інтерфейсу:
• Hotjar;
• Google Analytics;
• PlaybookUX.
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 24;
Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 16.
Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 55.
Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 5.
Рекомендована література: 1. Living with Complexity by Donald A. Norman | 2010 | 259 pages;
2. The Design Of Everyday Things by Donald A. Norman | 2013 | 370 pages;
3. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things by Donald A. Norman | 2005 | 272;
4. Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition by Krug Steve | 2021 | 218 pages;
5. About Face: The Essentials of Interaction Design 4th Edition by Alan Cooper | 2014 | 588 pages;
6. The Inmates Are Running the Asylum: Why High Tech Products Drive Us Crazy and How to Restore the Sanity (2nd Edition) by Alan Cooper | 2004 | 283 pages;
7. Laws of UX. Using Psychology to Design Better Products & Services by Jon Yablonski | 2020 | 150 pages;
8. Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions 1st Edition by Bill Scott, Theresa Neil | 2009 | 519 pages;
9. Responsive Web Design 2nd edition by Ethan Marcotte | 2017 | 168 pages;
10. Responsive design patterns by Ethan Marcotte | 2016 | 174 pages;
11. Responsive Design Patterns & Principles by Ethan Marcotte | 2015 | 172 pages;
12. Designing Web Usability 1st Edition by Jakob Nielsen | 1999 | 300 pages;
13. The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems by Jef Raskin | 2000 | 233 pages;
14. Information Architecture for the World Wide Web- Designing Large-Scale Web Sites, 3rd Edition by Peter Morville, Louis Rosenfeld | 2007 | 526 pages;
15. A Project Guide to UX Design. For User Experience Designers in the Field or in the Making | 2nd Edition by Russ Unger, Carolyn Chandler | 2012 | 368 pages.