Технології 3D-моделювання

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.02.E.100
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Лотошинська Наталія Дмитрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати принципи тривимірної графіки й інструменти 3D-редакторів; • знати математичні основи створення комп’ютерної графіки; • знати основні етапи побудови тривимірних зображень; • знати засоби створення елементів двовимірної та тривимірної графіки; • вміти застосовувати 3D-редактори для створення об’ємних геометричних фігур й об’єктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Основи графічного дизайну Кореквізити: • Web-технології • Технологія розробки електронних видань • Розробка і дизайн рекламних видань
Короткий зміст навчальної програми: Базові поняття тривимірної комп’ютерної графіки. Математичні основи створення комп’ютерної графіки. Способи моделювання проекцій. Способи моделювання стереоскопічних зображень. Основні етапи побудови тривимірних зображень. Системи координат та їх перетворення. Комп’ютерне моделювання предметів. Робоче середовище програмного засобу моделювання об’єктів тривимірної комп’ютерної графіки. Способи редагування. Команди меню. Перетворення форм. Основи візуалізації сцени. Особливості роботи з матеріалами. Нестандартні матеріали. Операції над елементами освітлення. Особливості встановлення світлових елементів. Застосування текстурних карт. Налаштування текстурних карт. Особливості розташування камери в сцені. Особливості налагодження камери в сцені. Основи створення анімації. Способи створення анімації. Способи створення анімації в 3dsMAX. Покадрова анімація ручного і автоматичного режимів. Особливості взаємодії твердих тіл (модуль Reactor). Особливості взаємодії тканини з твердим тілом (модуль Reactor). Тема 6. Особливості різних способів створення анімації. Особливості геометрично-просторової деформації тіл в сцені. Особливості побудови ієрархій за допомогою системи кісток Bones. Особливості анімації персонажу засобами Character Studio.
Методи та критерії оцінювання: • ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт під час навчальних занять та оцінювання розрахунково-графічної роботи (40%). • Підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%).
Рекомендована література: 1. Верстак В. А. Видеосамоучитель. 3ds max / В. А. Верстак. – СПб. : Питер, 2008. – 336 с. 2. Аббасов И. Б. Основы трехмерного моделирования в 3DS MAX 2018 / Аббасов И. Б. – М.: ДМК-Пресс, 2017. – 186 с. 3. О. Я. Різник Основи комп'ютерної графіки: курс лекцій / О. Я. Різник; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. – 220 с.