Хмарні технології
Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Веселовський Михайло Дмитрович
Рибак Василь Іванович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної
діяльності.
ЗК10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
фахові компетентності спеціальності:
СК1. Здатність до математичного формулювання та досліджування неперервних та дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування.
СК3. Здатність до логічного мислення, побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проектування, розроблення й аналізу алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей і створення програмних та інформаційних систем.
СК8. Здатність проектувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- мати знання та навики щодо представлення результатів експериментів;
- знати та розуміти методології проектування і конструювання пристроїв управління рухомими об’єктами/Інтернету речей, відповідні нормативні документи, чинні стандарти і технічні умови
вміти:
- Здобувати систематичні знання в галузі комп’ютерних наук, аналізувати проблеми з погляду сучасних наукових парадигм, осмислювати і робити обґрунтовані висновки з наукової та навчальної літератури й результатів експериментів.
- Оцінювати предмет навчальної діяльності, визначати загальну мету і конкретні задачі, вибирати адекватні засоби їх розв’язання для досягнення результату, здійснювати необхідний самоконтроль, використовувати довідкову літературу і технічну документацію, розвивати та застосовувати у професійній діяльності свої творчі здібності, організовувати робоче місце, планувати робочий час.
- Використовувати технології та інструментарії пошукових систем, методи інтелектуального аналізу даних і текстів, здійснювати опрацювання, інтерпретацію та узагальнення даних
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Операційні системи
Комп'ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Хмарні технології є основною дисципліною, що дає практичні основи розгортання програмних продуктів в мережі Інтернет. Оволодіння даним предметом дасть можливість майбутньому інженеру створювати якісні, швидкі та ефективні програмні рішення, а також мати необхідні вміння розгортати дані програмні продукти на обчислювальних хмарах.
Навчальна дисципліна є основою для виконання розгортання і доступності програмних продуктів в мережі Інтернет.
Навчальна дисципліна Хмарні технології відноситься до циклу загальної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та інформаційні технології (спеціалізація Системна інженерія (інтернет речей)).
Опис: Історія виникнення та визначення хмар, їх класифікація. Класифікація ринку використання та інтеграція з Інтернетом Речей
Початок роботи з публічними хмарами, технічна інфраструктура. Базові сервіси та зразки рішень, що реалізовані в публічній хмарі.
Монетизація в публічних хмарах та поділ відповідальності за безпеку рішення (відповідальність розробників та публічних хмар). Робота з сервісами ідентифікації та настроювання віртуальної приватної мережі.
Робота з сервісами для зберігання даних. Порівняння сервісів збереження даних.
Робота з віртуальними машинами та контейнерами у публічних хмарах. Основні принципи роботи та основні їхні функції.
Принцип роботи API Gateway, та serverless функцій. Принцип побудови повноцінних рішень з використанням serverless технології.
Робота з сервісами Big Data. Основні принципи їх роботи, сервіси та основи машинного навчання.
Робота з IoT сервісами в публічній хмарі. Приклади розгортання типових рішень.
Розгортання рішення в публічних хмарі, автоматизація розгортання, логування та моніторинг. Відлагодження програм та оптимізація швидкодії.
Приклади міграції рішень в публічні хмари та використання різноманітних сервісів. Гібридні хмари.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних робіт.
2. Залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання лабораторних робіт - 45
2. Залікова контрольна робота - 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Michael Kavis: Architecting the Cloud: Design Decisions for Cloud Computing Service Models
2. Rajkumar Buyya. Cloud Computing: Principles and Paradigms
Допоміжна
1. Coursera: Google Cloud Platform Fundamentals: Core Infrastructure
2. Coursera: Getting Started With Application Development
3. Coursera: Securing and Integrating Components of your Application
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).