Оцінювання вартості бізнесу
Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.052
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н. доц. Курило О.Б.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основні завдання навчальної дисципліни:
– усвідомлення студентами теоретичних основ вартісної природи фірми;
– формування критеріїв вартісного мислення;
– надання знань про принципи та методи оцінки вартості бізнесу;
– розроблення конкретних способів управління різними компонентами вартості;
– формування практичних навичок розроблення заходів щодо збільшення вартості фірми
Результати навчання: - розуміння економічних основ функціонування підприємства, факторів формування його вартості;
- володіння правовою базою професійної оціночної діяльності, теоретичними засадами оцінювання майна та бізнесу;
- уміння проводити інформаційно-аналітичну роботу за різними напрямами, здійснювати інтерпретацію результатів аналізу інформації;
- володіння економічними та фінансовими знаннями для проведення оцінки вартості та обґрунтування вартості майна підприємства та бізнесу;
- застосовувати інформаційні технології у професійній діяльності;
– вміння обґрунтувати вибір підходів та методів при проведенні оцінки вартості;
– розуміння сфери використання експертної оцінки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
- економічна теорія;
- вища та прикладна математика
- статистика;
- фінанси підприємств;
кореквізити:
- управління проєктами;
- хеджування;
- моделювання фінансових ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Оцінка вартості бізнесу» буде корисна майбутнім спеціалістам економічних спеціальностей, які планують працювати в реальному секторі економіки. Опанування знаннями, щодо можливості оцінювання вартості бізнесу дозволять здійснювати застосування на практиці підходів до оцінювання вартості бізнесу та розробляти заходи із її мінімізації.
Опис: Введення в оцінку вартості бізнесу. Основні підходи до визначення вартості бізнесу. Витратний підхід до оцінки вартості бізнесу. Дохідний підхід до оцінки вартості бізнесу. Порівняльний підхід до оцінки вартості бізнесу. Оцінка вартості нерухомих активів бізнесу. Оцінка вартості земельних ділянок. Оцінка вартості нематеріальних активів бізнесу. Оцінка вартості корпоративних прав бізнесу. Складання звіту про оцінку вартості бізнесу. Управління вартістю бізнесу. Механізм антикризового управління вартістю бізнесу
Методи та критерії оцінювання: контроль, що здійснюється протягом семестру під час проведення лекційних, практичних, семінарських занять, оцінюється сумою набраних балів
(максимальна сума – 100 балів; мінімальна сума – 60 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання здійснюється з використанням таких основних видів: поточного контролю на практичних заняттях, оцінка самостійної роботи студентів на заняттях, заліковий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Возна М. Міжнародні стандарти оцінки: принципи, стандарти та правила / за ред. О. Драпіовського, І. Іванової; пер. з англ. М. Возна. Київ: УКРелс, 2019. 118 с
2. Управляння бізнесом: підручник [Електронне видання ]/ К.Є.Орлова. – Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2019. - 319
3. Кириченко Г.В. Основні підходи до оцінювання вартості та можливість їх застосування на підприємствах транспорту.
Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, 2019. №. 1. С. 14-23.
4. Гросул В. А., Зубков С. О. Методичний інструментарій оцінки конкурентоспроможності бізнес-моделі торговельного підприємства. Бізнес-інформ, 2017. № 10. С. 252-258.
5. Васюк Н. В. Оцінка бізнесу як інструмент управління вартістю підприємства. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3185
6. Бабій О. М., Малишко В. С., Пудичева Г. О. Управління вартістю підприємства: Навчальний посібник. Одеса: ОНЕУ,
ротапринт, 2016. 207 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).