Інтелектуальний транспорт і міська логістика
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Галина Півторак
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральних:
1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1);
2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3);
3. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4).
Фахових:
1. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7).
2. Здатність використовувати розумний транспорт і логістику в містах (ФКС1.1);
3. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС1.2);
4. Здатність використання інформаційних технологій в управлінні транспортними потоками (ФКС1.6);
5. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи (ФКС1.11);
6. Здатність знаходити оптимальні рішення застосування розумного транспорту і логістики в містах (ФКС2.1);
7. Здатність оцінювати та прогнозувати параметри матеріальних та людських потоків (ФКС2.2);
8. Здатність управління ланцюгом постачань (ФКС2.6);
9. Здатність управляти вантажними перевезеннями (ФКС2.11).
Результати навчання: РН1 – Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем
РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання
РН7 – Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій
РН12 – Керувати складними технологічними та виробничими процесами транспортних систем та технологій, у тому числі непередбачуваними і такими, що потребують нових стратегічних підходів
РН13 – Організувати роботу персоналу, забезпечувати його професійний розвиток та об’єктивне оцінювання
РН15 – Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері транспортних систем і технологій, обирати ефективні методи дослідження, аналізувати результати та обґрунтовувати висновки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інтелектуальний транспорт і міська логістика
• Проектування систем розумного транспорту та логістики в містах
• Моделювання вантажних перевезень
• Інтегровані транспортні системи в міській логістиці
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міської системи пасажирських перевезень, аналізу попиту на транспортні послуги та шляхів коригування цього попиту з метою покращення міського середовища, методів та технічних і програмних засобів моделювання пасажирських кореспонденцій, аналізу, проектування та розробки маршрутної мережі міста, оцінки якості маршрутної мережі. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення технологій перевезень пасажирів.
Опис: Поняття інтелектуальних транспортних систем; Архітектура і організація ІТС; Методи формування інформації в ІТС; Автоматизовані транпсортні засоби; ІТС в логістиці і вантажних перевезеннях; ІТС на громадському пасажирському транспорті; Відповідність розвитку ІТС розмірам міста; Параметри якості транспортного сервісу в ІТС.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС та в усній формі.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, екзамен);
• усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer.
2. Stock J, Lambert D (2001), Strategic Logistics Management, McGraw-Hill
3. Sussman, J. S. Perspectives on Intelligent Transportation Systems (ITS) [Текст] / Joseph S. Sussman. – Springer, 2005. – 229 p.
4. Chopra S., Meindl P., (2010) Supply chain Management. Strategy Planning Operation”
5. Ceder, A. (2015) Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior, Second Edition - CRC Press Book.
6. Mogre, R. Intelligent Transportation Systems: A Private Organizations Perspective [Текст] / Riccardo Mogre. LAP Lambert Acad. Publ., 2010. – 156 p.
7. Hyndman, R. B. and Athanasopoulos, G. (2018) Forecasting: principles and practice. https://www.otexts.org/book/fpp2.
8. Support tools R - R Project for Statistical Computing MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).