Інтелектуальний транспорт і міська логістика

Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Галина Півторак
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань щодо методологічних, теоретичних та прикладних основ моделювання, оптимального проектування та ефективного оперативного управління транспортними системами з використанням інтелектуальних транспортних систем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральних: 1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Загальних: 1. Здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК1); 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); 3. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК4). Фахових: 1. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7). 2. Здатність використовувати розумний транспорт і логістику в містах (ФКС1.1); 3. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС1.2); 4. Здатність використання інформаційних технологій в управлінні транспортними потоками (ФКС1.6); 5. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи (ФКС1.11); 6. Здатність знаходити оптимальні рішення застосування розумного транспорту і логістики в містах (ФКС2.1); 7. Здатність оцінювати та прогнозувати параметри матеріальних та людських потоків (ФКС2.2); 8. Здатність управління ланцюгом постачань (ФКС2.6); 9. Здатність управляти вантажними перевезеннями (ФКС2.11).
Результати навчання: РН1 – Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем РН6 – Розробляти нові та удосконалювати існуючі транспортні системи та технології, визначати цілі розробки, наявні обмеження, критерії ефективності та сфери використання РН7 – Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій РН12 – Керувати складними технологічними та виробничими процесами транспортних систем та технологій, у тому числі непередбачуваними і такими, що потребують нових стратегічних підходів РН13 – Організувати роботу персоналу, забезпечувати його професійний розвиток та об’єктивне оцінювання РН15 – Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері транспортних систем і технологій, обирати ефективні методи дослідження, аналізувати результати та обґрунтовувати висновки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інтелектуальний транспорт і міська логістика • Проектування систем розумного транспорту та логістики в містах • Моделювання вантажних перевезень • Інтегровані транспортні системи в міській логістиці
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо функціонування міської системи пасажирських перевезень, аналізу попиту на транспортні послуги та шляхів коригування цього попиту з метою покращення міського середовища, методів та технічних і програмних засобів моделювання пасажирських кореспонденцій, аналізу, проектування та розробки маршрутної мережі міста, оцінки якості маршрутної мережі. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення технологій перевезень пасажирів.
Опис: Поняття інтелектуальних транспортних систем; Архітектура і організація ІТС; Методи формування інформації в ІТС; Автоматизовані транпсортні засоби; ІТС в логістиці і вантажних перевезеннях; ІТС на громадському пасажирському транспорті; Відповідність розвитку ІТС розмірам міста; Параметри якості транспортного сервісу в ІТС.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС та в усній формі. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (40%); • підсумковий контроль (50 %, контрольний захід, екзамен); • усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer. 2. Stock J, Lambert D (2001), Strategic Logistics Management, McGraw-Hill 3. Sussman, J. S. Perspectives on Intelligent Transportation Systems (ITS) [Текст] / Joseph S. Sussman. – Springer, 2005. – 229 p. 4. Chopra S., Meindl P., (2010) Supply chain Management. Strategy Planning Operation” 5. Ceder, A. (2015) Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior, Second Edition - CRC Press Book. 6. Mogre, R. Intelligent Transportation Systems: A Private Organizations Perspective [Текст] / Riccardo Mogre. LAP Lambert Acad. Publ., 2010. – 156 p. 7. Hyndman, R. B. and Athanasopoulos, G. (2018) Forecasting: principles and practice. https://www.otexts.org/book/fpp2. 8. Support tools R - R Project for Statistical Computing MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).