Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 2

Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.E.021
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системних теоретичних знань і розуміння концептуальних основ управління транспортними потоками в центрі міст, набуття практичних умінь з організації їх експлуатації. Формування бази знань, необхідної для розуміння стану та перспективи розвитку технічних засобів, що використовуються при управлінні дорожнім рухом.
Завдання: Загальні: 1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5). 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8). Фахові: 1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1). 2. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7). 3. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС2). 4. Здатність управління транспортними потоками в містах (ФКС3). 4. Здатність визначення ефективності транспортних систем міст (ФКС13).
Результати навчання: 1. Формувати системні теоретичні знання і розуміння основних методів управління транспортними потоками в містах; 2. Здійснювати моделювання транспортних потоків у спеціалізованому програмному продукті; 3. Визначити доцільні способи та режими управління і обрати комплекс технічних засобів для їх реалізації 4. Скласти схему алгоритму функціонування системи та організувати її експлуатацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 1; • Інтегровані транспортні системи в міській логістиці • Інтелектуальні транспортні системи
Короткий зміст навчальної програми: 1. Поняття, цілі і завдання систем управління транспортними потоками в містах. 2. Класифікація і рівні систем управління транспортними потоками в містах. 3. Методи управління транспортними потоками в містах. 4. Критерії ефективності функціонування транспортної мережі в містах. 5. Принципи та порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах. 6. Структура та технічне забезпечення управління транспортними потоками в містах. 7. Диспетчерське управління рухом транспорту в містах 8. Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах. 9. Глобальна система контролю і управління транспортом в містах
Опис: Поняття, цілі та завдання систем управління міськими транспортними потоками Класифікація та рівні міських систем управління транспортними потоками Класифікація та методи керування міськими транспортними потоками Основні критерії ефективності роботи міської транспортної мережі. Порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах Технічне забезпечення та логістична структура керування міськими транспортними потоками Диспетчерське управління рухом транспорту в містах Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах Глобальна система моніторингу та управління міським транспортом
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних та лабораторних робіт в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (40%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. І.А. Вікович, М.М. Жук, Ю.Я. Ройко. Організація дорожнього руху. – Львів.: НУ «ЛП», 2006. – 162с. 2. Роджер Горем Індукований попит на транспортні послуги: розвінчання міфів : Технічний документ про сталий міський транспорт. – Ешборн, квітень 2009. – 26 с. 3. Е.В. Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К. Доля, О.Т. Лановий, І.Е. Линник, В.П.Поліщук. Організація дорожнього руху. – К.: Знання України, 2005. – 452с. 4. Міста для людей / Йен Гел; переклад з англійської Ольги Любарської. – К.: Основи, 2018. – 280 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).