Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 2
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.E.021
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні:
1. Здатність розробляти проекти та управляти ними (ЗК5).
2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8).
Фахові:
1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1).
2. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7).
3. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС2).
4. Здатність управління транспортними потоками в містах (ФКС3).
4. Здатність визначення ефективності транспортних систем міст (ФКС13).
Результати навчання: 1. Формувати системні теоретичні знання і розуміння основних методів управління транспортними потоками в містах;
2. Здійснювати моделювання транспортних потоків у спеціалізованому програмному продукті;
3. Визначити доцільні способи та режими управління і обрати комплекс технічних засобів для їх реалізації
4. Скласти схему алгоритму функціонування системи та організувати її експлуатацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 1;
• Інтегровані транспортні системи в міській логістиці
• Інтелектуальні транспортні системи
Короткий зміст навчальної програми: 1. Поняття, цілі і завдання систем управління транспортними потоками в містах.
2. Класифікація і рівні систем управління транспортними потоками в містах.
3. Методи управління транспортними потоками в містах.
4. Критерії ефективності функціонування транспортної мережі в містах.
5. Принципи та порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах.
6. Структура та технічне забезпечення управління транспортними потоками в містах.
7. Диспетчерське управління рухом транспорту в містах
8. Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах.
9. Глобальна система контролю і управління транспортом в містах
Опис: Поняття, цілі та завдання систем управління міськими транспортними потоками
Класифікація та рівні міських систем управління транспортними потоками
Класифікація та методи керування міськими транспортними потоками
Основні критерії ефективності роботи міської транспортної мережі.
Порядок розрахунку характеристик функціонування транспортної мережі в містах
Технічне забезпечення та логістична структура керування міськими транспортними потоками
Диспетчерське управління рухом транспорту в містах
Функції технічного забезпечення диспетчерського управління рухом транспорту в містах
Глобальна система моніторингу та управління міським транспортом
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних та лабораторних робіт в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (40%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних та лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. І.А. Вікович, М.М. Жук, Ю.Я. Ройко. Організація дорожнього руху. – Львів.: НУ «ЛП», 2006. – 162с.
2. Роджер Горем Індукований попит на транспортні послуги: розвінчання міфів : Технічний документ про сталий міський транспорт. – Ешборн, квітень 2009. – 26 с.
3. Е.В. Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К. Доля, О.Т. Лановий,
І.Е. Линник, В.П.Поліщук. Організація дорожнього руху. – К.: Знання України, 2005. – 452с.
4. Міста для людей / Йен Гел; переклад з англійської Ольги Любарської. – К.: Основи, 2018. – 280 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).