Ефективність транспортних систем міст
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.E.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральних:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети (ЗК2).
2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК6).
Фахових:
1. Здатність проведення експертизи транспортних пригод за видами транспорту (ФК9).
2. Здатність врахувати вплив митних процедур при формуванні транспортних технологій (ФК10).
3. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11).
4. Здатність проводити оцінку транспортних систем в міській інфраструктурі (ФКС1.2).
5. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи (ФКС1.11).
6. Здатність визначення ефективності транспортних систем міст (ФКС1.13).
Результати навчання: – Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики.
– Забезпечувати безпеку людей і навколишнього середовища під час професійної діяльності та реалізації проектів у сфері транспортних систем і технологій/
– Аналізувати та оцінювати ефективність ланцюгів поставок і логістичних центрів, здійснювати розрахунки відповідних показників.
– Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері транспортних систем і технологій, обирати ефективні методи дослідження, аналізувати результати та обґрунтовувати висновки.
– Виконувати оптимізацію параметрів транспортних систем та транспортних технологій за різними критеріями ефективності на основі їх математичних моделей/
– Оцінювати вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортне планування міст
Організація дорожнього руху
Безпека дорожнього руху
Економічна ефективність транспортних систем міст
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ визначення ефективності транспортних систем міст в різних умовах; методів дослідження параметрів дорожнього руху для визначення соціальних та екологічних аспектів; взаємодії елементів системи ВАДС і умов забезпечення безпеки дорожнього руху.
Опис: Базові функції транспортної системи.
Покращення пропозицій громадського транспорту.
Зменшення тривалості поїздок.
Підвищення комфорту перевезень.
Альтернативи мобільності для всіх житлових районів міст.
Правові основи екологічної діяльності.
Правові основи природоохоронної діяльності.
Вплив транспортної системи на рівень забруднення довкілля.
Оцінка шкідливих впливів автомобілів на довкілля.
Регулювання раціональної забудови та використання землі.
Ефективність проектних рішень в питаннях розумного транспорту та логістики для міст.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС;
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань;
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий компонента (50 %, контрольний захід, екзамен); -усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Форнальчик Є. Ю., Демчук І. А. Аналіз стану із забрудненням автомобільною технікою повітряного простору міста Львова// Проблеми і перспективи розвитку автомобільної галузі. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених та студентів, Донецьк, 2011, с. 248-250.
2. Форнальчик Є. Ю., Демчук І. А. Рівні технічного стану автомобілів та екологічної безпеки// Материалы Международной Научно-Практической конференции. Транспортные проблемы крупнейших городов, Харьков, 2012, с. 34-37.
3. Розрахунок шуму та викидів СО2 в транспортній мережі міста Львова [Електронний ресурс] / Мазур В. В., Мельник М. Р. Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/4338.
4. Дідковський В.С. Порівняльний аналіз визначення шумових характеристик транспортних потоків / Дідковський В.С., Заєць В.П., Самійленко Н.О // Акустические прибори системы. – 2010. – с. 149-154.
5. Линник І. Е. Прогнозування екологічного стану автомобільних доріг / І. Е. Линник // Містобудування та територіальне планування. - 2014. - Вип. 53. -
С. 288-296. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MTP_2014_53_36.
6. Павлова І. О. Дослідження складових транспортного потоку на
вулично–дорожній мережі міста / І. О. Павлова, І. С. Мурований // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». – Луцьк, 2011. – № 32. – с. 295 – 302.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).