Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент, к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій;
2. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій;
3. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій,
4. Здатність використовувати розумний транспорт і логістику в містах,
5. Здатність проведення оцінки надійності і безпеки міської логістики;
6. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Результати навчання: 1. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем
2. Приймати ефективні рішення у сфері транспортних систем і технологій з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів, генерувати і порівнювати альтернативи, оцінювати потрібні ресурси і обмеження, аналізувати ризики
3. Розробляти та аналізувати графічні, математичні та комп’ютерні моделі транспортних систем та технологій
4. Виконувати оптимізацію параметрів транспортних систем та транспортних технологій за різними критеріями ефективності на основі їх математичних моделей
5. Оцінювати вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності (частина 1)
Інтелектуальний транспорт і міська логістика
Моделювання транспортних потоків
Економічна ефективність транспортних систем міст
Міський пасажирський транспорт
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування їх зміни у часі. Тут детально розглядаються натурні, документальні дослідження та моделювання руху у спеціалізованих програмних середовищах. Застосовуються методи обліку руху показників транспортного потоку, які проводяться безпосередньо на вулично-дорожній мережі.
Опис: Завдання та класифікація методів дослідження транспортних потоків та їх характеристик
Завдання та класифікація методів дослідження пішохідних потоків та їх характеристик
Завдання та класифікація методів дослідження велосипедних потоків та їх характеристик
Експериментальні та теоретичні методи дослідження освітлення проїзної частини та її вплив на безпеку руху
Шумове забруднення, його параметри та методи дослідження
Функціональний стан водія та його вплив на безпеку руху
Методи дослідження функціонального стану та уваги водія
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів
Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Технологія наукових досліджень і технічної творчості [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.] ; за ред.
М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 318 с.
2. Систематологія на транспорті. Організація дорожнього руху /
[Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.] ; за заг ред. М. Ф. Дмитриченка. – [4-та книга] – К. : Знання України, 2005. – 452 с.
3. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer.
4. Ortu?zar S, J. D. D. and Willumsen, L. G. (2001). Modelling transport. Chichester New York, J. Wiley.
5. Hyndman, R. B. and Athanasopoulos, G. (2018) Forecasting: principles and practice. https://www.otexts.org/book/fpp2
6. Ceder, A. (2015) Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior, Second Edition - CRC Press Book.
7. Системологія на транспорті. Ергономіка / [ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін. ] ; під ред. М. Ф. Дмитриченка. – [5-та книга] – К. : Знання України, 2008. – 256 с.
8. Поліщук В. П. Теорія транспортного потоку : методи та моделі організації дорожнього руху / В. П. Поліщук, О. П. Дзюба. – К. : Знання України, 2008. – 175 с.
9. Давідіч Ю. О. Ергономічне забезпечення транспортних процесів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, Д. П. Понкратов; – Х. : ХНАМГ, 2011. – 392 с.
10. Boris S. Kerner. Three-phase traffic theory and highway capacity / Boris S. Kerner. // Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. – 2004. – С. 379–440.
11. Коваленко Л. О. Оцінка пропускної здатності двосмугових автомобільних доріг з урахуванням закономірностей поведінки водія: дис. кандидата технічних наук: 05.22.11 / Людмила Олександрівна Коваленко. – Х. , 2005. – 276 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).