Управління транспортними потоками в центрі міст, частина 1
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доцент Ковалишин Володимир Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральних:
1. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних:
1. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети (ЗК2).
2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3).
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК8).
Фахових:
1. Здатність до дослідження і управління функціонуванням транспортних систем та технологій (ФК1).
2. Здатність до управління транспортними потоками (ФК7).
2. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій (ФК8).
3. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач у сфері транспортних систем та технологій (ФК11).
4. Здатність управління транспортними потоками в містах (ФКС1.3).
5. Здатність управління рухом на ділянках транспортної мережі (ФКС1.4).
6. Здатність дослідження і управління транспортними потоками в центрі міста (ФКС1.12).
Результати навчання: – Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати і об’єктивно оцінювати інформацію у сфері транспортних систем і технологій та з дотичних міжгалузевих проблем.
– Забезпечувати безпеку людей і навколишнього середовища під час професійної діяльності та реалізації проектів у сфері транспортних систем і технологій.
– Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для аналізу, розробки та удосконалення транспортних систем та технологій.
– Використовувати в науково-технічній діяльності принципи та методи системного аналізу, аналізувати взаємозв’язки між складниками транспортних систем і технологій та причинно-наслідкові зв’язки між значущими факторами та техніко-економічними характеристиками.
– Виконувати оптимізацію параметрів транспортних систем та транспортних технологій за різними критеріями ефективності на основі їх математичних моделей
Методи навчання і викладання:
Лекції та лабораторні роботи – дослідницький метод, методи математичного та імітаційного моделювання, графічного, аналітичного та статистичного аналізу;
Самостійна робота – дослідницький метод
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль – виконання та захист лабораторних робіт, фронтальне та індивідуальне опитування, проміжне тестування;
Підсумковий (заліковий) контроль – виконання трирівневого тесту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Транспортне планування міст
Організація дорожнього руху
Безпека дорожнього руху
Управління транспортними потоками в центрі міст (частина 2)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ визначення методів управління транспортними потоками в центрі міст; методів дослідження параметрів дорожнього руху для визначення основних показників, з допомогою яких здійснюють управління дорожнім рухом.
Опис: Мережеві моделі та їх використання в транспортній інженерії. Статичне моделювання транспортних потоків в центрі міст: моделі постачання (зонування, мультимодальні транспортні графіки та мережа). Матриці Origin-Destination; елементи випадкових корисних моделей; шляхи вибору моделей; призначення моделей. Прогнозування змінних стану мережі. Системи для моніторингу, збору, розробки та відправлення інформації між транспортним засобом, транспортним засобом та інфраструктурою, центром управління користувачем. Елементи часових рядів та стохастичні процеси, елементи подальших методів прогнозування. Прогнозування транспортної мережі в реальному часі. Призначення в реальному часі, зворотне призначення в реальному часі. Поставка моделі параметрів оцінки. Оцінка матриці походження-призначення. Оцінка параметрів моделі вимог.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС;
2. Проведення заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань;
3. Проведення усної компоненти за результатами написання заліку, питання якої ґрунтуються на змісті лабораторних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий компонента (50 %, контрольний захід, залік); -усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. E. Cascetta. Transportation Systems Analysis - Models and Applications (http://www.springer.com/it/book/9780387758565).
2. Forecasting: principles and practice by Rob J Hyndman (Author), George Athanasopoulos (Author) (https://www.otexts.org/book/fpp).
3. Applied Time Series Analysis with R. Wayne A. Woodward, Henry L. Gray, Alan C. Elliott (https://www.crcpress.com/Applied-Time-Series-Analysis-with-R-Second-Edition/Woodward-Gray-Elliott/p/book/9781498734226).
4. Е.В. Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К. Доля, О.Т. Лановий,
І.Е. Линник, В.П.Поліщук. Організація дорожнього руху. – К.: Знання України, 2005. – 452с.
5. 1.І.А. Вікович, М.М. Жук, Ю.Я. Ройко. Організація дорожнього руху. – Львів.: НУ «ЛП», 2006. – 162с.
6. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування : ДСТУ 4100-2002 – [Чинний від 03 червня 2002]. – К. : Держстандарт України, 2002. – 63 с.
7. Правила розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту : Постанова Кабінету міністрів України від
30 березня 1994 р. N 198. – К., 1994. – 10 с.
8. Розмітка дорожня. Технічні вимоги. Методи конролювання. Правила застосування : ДСТУ 2587-2010. – К. : Держстандарт України, 2010. – 70 с.
9. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки : ДСТУ 4092-2002. – К. : Держстандарт України, 2002. – 21 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).