Поверхнева обробка та відновлення виробів

Спеціальність: Прикладне матеріалознавство
Код дисципліни: 6.132.03.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: канд. техн. наук, асистент Ковбасюк Тарас Михайлович канд. техн. наук, доцент Богун Лідія Ігорівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати теоретичні основи поверхневої обробки, зміцнення та відновлення виробів, фазо­ві, структурні та енергетичні перетворення в поверхневих шарах під дією різноманіт­них чинників; - уміти здій­сни­ти оп­ти­маль­ний вибір відповідного для даної деталі методу поверхневої обробки чи відновлення виробу, запропонувати оптимальні режими та здійснити контроль якості виробу після обробки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: металознавство, фізична хімія, теорія будови сплавів, термічна обробка, теорія тепло та масоперенесення, фізико-хімічні основи виробництва металів; - кореквізит: кольорові метали та сплави, корозія та захист від корозії.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія хіміко-термічної обробки. Класифікація методів поверхневої обробки. Фізико-хімічні процеси, які протікають при поверхневій обробці та відновленні виро­­бів. Зміцнення термічними методами. Поверхнева об­­­­робка кріогенними методами. Навуглецювання, азотування, нітроцементація, ціану­вання, бо­­рування, хромування сталей. Насичення сталей складними сполу­­ка­ми. Інтенсифікація про­це­сів дифузійного насичення сталей. Плазмове наплавлення та напилення. Електродугове, де­­тонаційне та імпульсне напилення. Еле­ктроіскрова та лазерна обробка. Іонна імплан­тація. Фрикційно-зміцнююча обробка. Зміц­нення енергією вибуху.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40 %): виконання індивідуальних завдань; опитування на лабораторних заняттях, захист звітів; - підсумковий контроль (60%): іспит.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Чернець М.В., Пашечко М.І., Нєвчас А. Поверхневе зміцнення конструкційних матеріалів три­босистем ковзання. Т.2 – Дрогобич, Коло, 2001. – 512с. 2. Похмурський В.І., Далісов В.Б., Голубець В.М. Підвищення довговічності деталей машин з допомогою дифузійних покриттів. Київ, Наукова думка, 1980, 188с. 3. Плазмове наплавлення. Методичні вказівки/ Укл.: М.І.Пашечко, К.С.Лєнік, Л.В.Паше­чко, – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська по­літех­ні­ка”. – 2002. – 24 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).