Експертизні дослідження виробів

Спеціальність: Прикладне матеріалознавство
Код дисципліни: 6.132.03.E.047
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Лектор: Ковбасюк Тарас Михайлович, к.т.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: Знати: - засади теорії надійності деталей машин та основну термінологію; - характер зміни властивостей матеріалів і виробів у процесі експлуатації та його вплив на експлуатаційну надійність; - основи фізики відмов металевих виробів та деталей машин; дефекти металопродукції та їхній зв'язок з експлуатаційною надійністю; - методи контролю матеріалів та металевих виробів. Уміти: - самостійно аналізувати дефекти зумовлені ТО та ХТО; - застосовувати методи дослідження сталевих конструкцій та предметів в осередку пожежі та оплавлених металевих провідників та електротехнічних виробів; - застосовувати методи дослідження структурно-механічної деградації матеріалів теплотехнічного обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:  1. Загальна хімія 2. Вища математика 3. Інженерна графіка 4. Фізика 5. Опір матеріалів Кореквізити: 1. Металознавство. 2. Структура й фізичні властивості матеріалів 3. Термічна обробка. 4. Сплави з особливими властивостями
Короткий зміст навчальної програми: Експертиза: поняття, структура та організація. Правові засади експертної діяльності в Україні. Класифікація експертизи (класи, роди, види). Основи металознавчої експертизи. Стадії експертного дослідження. Зміст етапів експертного дослідження. Експертизні дослідження аварійних металевих конструкцій. Контроль якості металовиробів. Технологічні критерії якості металопрокату. Класифікація дефектів металів. Дефекти литва, обробки тиском та різанням. Причини руйнування деталей, котрі мають вісь обертання (вали, осі, колінчасті вали). Структурно-механічна деградація матеріалів теплотехнічного обладнання. Причини руйнування жароміцних сплавів і робочих лопатей газотурбінних двигунів. Методи дослідження сталевих конструкцій та предметів в осередку пожежі. Методи дослідження оплавлених металевих провідників та електротехнічних виробів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль: усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт, реферати за темою індивідуальних завдань (30%); 2. Екзаменацыйний контроль: письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Таубкин С.И. Пожар и взрыв, особенности их экпертизы.— М.: ВНИИПО, 1999. — 600 с. 2. Назимюк М.М., Шликов О.К., Артюх Т.М. Пробірний контроль. Експертна оцінка ювелірних виробів з дорогоцінних металів: Навч. посіб. - К.: Воля, 2008. – 208 с. 3. Дослідження пожеж. Довідково-методичний посібник. /С.Г. Степаненко, Д.Г. Білкун, Я.М. Яник, Ю.Т. Тимощук /. – К: Пожежінформтехніка, 1999. – 224с. 4. Лебедев К.Б., Мокряк А.Ю., Чешко И.Д. Экспертное исследование после пожара контактных узлов электрооборудования – М.: «Министерство российской федерации по делам гражданской обороны, черезвычайным ситуациям и ликвидация последствей стихийных бедствий», 2008. – 42с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).